אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

שמוליק ארבל: "משבר קשה בתחום הקמעונאות בארה"ב, לא בטוח שבישראל המצב יהיה שונה"

ראש המערך המסחרי בבנק לאומי רואה שחורות בנוגע לתעשיית הקמעונאות העולמית; בוועידת כלכליסט בלונדון אמר כי "אם לא נעשה כלום נמצא את עצמנו כמו בארה"ב, הכיוון ברור וצריך להיות מוכנים אליו"

14.09.2017, 16:44 | מאיר אורבך, לונדון

שמוליק ארבל ראש המערך המסחרי בבנק לאומי רואה שחורות בנוגע לתעשיית הקמעונאות העולמית, ובעיקר זו הקיימת במרכזים מסחריים. בוועידת כלכליסט בלונדון אמר היום (ה') כי "רק בארצות הברית נסגרו השנה אלפי חנויות, במספר שיא של סגירות של חנויות של מותגים רבים ומובילים".

קראו עוד בכלכליסט

ארבל אמר שתעשיות הקמעונאות והכספים נמצאות בלב הסערה. "אנחנו בלאומי מרגישים את המהפכה בתחום הפיננסי - רואים מאות חברות סטארט אפ שיתחרו במוצרים שלנו. חברות צעירות אלה יודעות שהלקוח כיום לא מחפש חנות אחת להכל, הוא רוצה לקנות מה שהוא צריך, בזמן ובמקום שמתאימים לו אנחנו לא נלחמים בדיסרפשן אלא מנסים להיות איתה. דוגמא לכך היא ההשקה של הבנק הדיגיטלי שלנו פפר".

"העתיד הוא לחוות את החנויות ולא בהכרח לרכוש בהן", שמוליק ארבל, צילום: אוראל כהן "העתיד הוא לחוות את החנויות ולא בהכרח לרכוש בהן", שמוליק ארבל | צילום: אוראל כהן "העתיד הוא לחוות את החנויות ולא בהכרח לרכוש בהן", שמוליק ארבל, צילום: אוראל כהן

ארבל משווה בין ארצות הברית, אירופה וישראל, כאשר הראשונה עומדת בפני האטה משמעותית ואילו בישראל רואים פריחה: "בארצות הברית יש משבר קשה מאוד בתחום הקמעונאות, עם המספר הגבוה ביותר של סגירת מרכזי קניות וחנויות עם שמות מובילים.

"באירופה וישראל המרכזים המסחרים מצליחים, אבל לא בטוח שהמצב יהיה שונה. בחודשים האחרונים רואים את ההאטה במרכזים המסחריים. בישראל ואירופה בשנים הקרובות ייפתחו הרבה מרכזים מסחריים, ושחקני ריטייל מקוונים גם יגבירו את פעילותם. אם לא נעשה כלום", מזהיר ארבל, "נמצא עצמנו כמו בארצות הברית. הכיוון ברור וצריך להיות מוכנים אליו, סוחרים צריכים לראות את עתידם ובעלי מרכזים צריכים לדעת שהם לא ייראו אותו דבר בעתיד".

ארבל צופה שבעתיד תחום הבידור יתרחב מאוד. "יהיו יותר אולמות קולנוע ואתרי החלקה על קרח. מרכזי הקניות לא יהיו רק לקניות מסחריות אלא לבידור. קחו לדוגמא את המרכזים המסחריים של אפל - הם לא נועדו רק לקנייה של מוצרי אפל, אלא לתחושת החוויה שאפל מספקת. העתיד הוא לחוות את החנויות ולא בהכרח לרכוש בהן".

תגיות