אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גוגל רוצה דחייה במשפט נגד אובר: מצפה לראיות חדשות צילום: Otto

גוגל רוצה דחייה במשפט נגד אובר: מצפה לראיות חדשות

גוגל ביקשה מהשופט דחייה של המשפט בנוגע לתביעת גניבת הקניין הרוחני שלה נגד אובר. החברה הודיעה שהיא מצפה לראיות חדשות כעת שיש בידיה מסמכים שאובר סירבה למסור

17.09.2017, 15:59 | יואב סטולר
גוגל ביקשה מבית המשפט הפדרלי לעכב את הליך תביעתה נגד אובר, בטענה כי ראיות חדשות המיוצרות על ידי חברת שיתוף הנסיעות דורשות יותר זמן, כאלו שאולי אף יביאו להתפתחות טענות בדבר גניבת סודות מסחריים.

קראו עוד בכלכליסט

מוקדם יותר החודש, בית המשפט הפדרלי בקליפורניה הביא למכונית האוטומטית וויימו ניצחון גדול. הוא הורה שעל אובר למסור דו"ח "בדיקת נאותות" שהזמינה בעת רכישת Otto, שייסד אנתוני לוונדובסקי לאחר שעזב את גוגל.

לפי טענת וויימו בטרם לוונדובסקי עזב את החברה, הוא העתיק ממחשבו יותר מ-14 אלף מסמכים חשאיים, ביניהם שרטוטי מערכת LiDAR. במסגרת המשפט, אף ביקשה וויימו להורות לאובר להפסיק את פיתוח הרכב האוטונומי שלה.

ענקית שיתוף הנסיעות, מצידה, לחצה על לוונדובסקי לשתף פעולה עם החקירה שנפתחה בעקבות התלונה. לאחר שהמהנדס בחר לשמור על שתיקה ולא להציג את המידע שהתבקש לו, פיטרה אותו אובר.

הרכב האוטונומי של אובר, צילום: רויטרס הרכב האוטונומי של אובר | צילום: רויטרס הרכב האוטונומי של אובר, צילום: רויטרס

בגוגל טוענים: "תהיה זו החלטה לא הוגנת אם המשפט ימשיך כמתוכנן ויסתיים ב-10 באוקטובר, ללא זמן נוסף לאיסוף הראיות החדשות". דובר אובר לא השיב אמש לעיתונאים לבקשת תגובה בנושא. ואולם השהיית המשפט עשויה להעניק לשני הצדדים יותר זמן לדבר ולהגיע לפשרה.

בתוך כך, בסוף השבוע נחשף היקף ההשקעה של גוגל בפיתוח הרכב האוטונומי לפני הפיכתה של וויימו לחטיבה עצמאית תחת חברת האם אלפבית. כ-1.1 מיליארד דולר, זהו הסכום המוערך שהשקיעה גוגל בפיתוח טכנולוגיית הרכב האוטונומי מאז הקמת הפרויקט ב-2009 עד לשינוי הארגוני ב-2015.

השקעה זו שאולי נחשבה כשאפתנית בתחילת העשור, נתפסת כיום כשולית במהפכה הטכנולוגית שמטלטלת את שוק התחבורה. כך למשל דווח כי אלפבית בוחנת השקעה בחברת שיתוף הנסיעות ליפט, בסכום דומה כמו זה שהזרימה במשך כ-7 שנים לאותו פרויקט.

תגיות