אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שחקן ה-NBA עבר לתזונה טבעונית והקריירה שלו ניצלה צילום: טוויטר

שחקן ה-NBA עבר לתזונה טבעונית והקריירה שלו ניצלה

בין עונת 2011-12 לעונת 2013-14, שחקן דנבר נאגטס ווילסון צ'נדלר שיחק 113 משחקים בלבד מתוך 246 משחקים אפשריים. אחרי שפספס כמעט עונה שלמה בגלל פציעה בירך החליט לעבור לתזונה טבעונית. בעונת 2016-17 הוא שיחק 71 משחקים, וקלע בממוצע 15.7 נקודות במשחק ותפס 6.5 ריבאונדים – בשני המקרים מדובר בשיא קריירה

17.09.2017, 17:27 | שירות כלכליסט
בין עונת 2011-12 לעונת 2013-14, שחקן דנבר נאגטס ווילסון צ'נדלר שיחק 113 משחקים בלבד מתוך 246 משחקים אפשריים.

קראו עוד בכלכליסט

בגיל 30 לקראת העונה העשירית שלו בליגה, צ בגיל 30 לקראת העונה העשירית שלו בליגה, צ'נדלר מתכוון לדבוק במה שעובד, לא רק בכדורסל. הוא מרגיש שמצא מתכון מנצח. | צילום: טוויטר בגיל 30 לקראת העונה העשירית שלו בליגה, צ

לאחר ששיחק 78 משחקים בעונת 2014-15, הוא פספס את כל עונת 2015-16 בגלל פציעה בירך.

לאחר שנמאס לו מההתמודדות הבלתי נגמרת עם פציעות ובעיות בריאותיות אחרות, צ'נדלר חיפש להחליף גישה בכל הקשור לטיפול בבריאות שלו, ובסופו של דבר מצא את הפתרון עבורו: טבעונות. שנה וחצי לאחר ששינה את התזונה שלו, צ'נדלר הכריז כי לא יחזור לבשר.

"זה לא משהו שאני עושה כאתגר ל-30 ימים או רק עבור קריירת הכדורסל שלי", אמר לביזנס אינסיידר. "אני חושב שזה עניין של אורח חיים. יש עליות ומורדות, יש מזונות שאי אפשר לאכול, אז יש עליות ומורדות, אך לרוב אין לי בעיה לדבוק בזה".

לדבריו, הוא 99% בטוח שלא יחזור לתזונה כוללת. בעונת 2016-17 הוא שיחק 71 משחקים, וקלע בממוצע 15.7 נקודות במשחק ותפס 6.5 ריבאונדים – בשני המקרים מדובר בשיא קריירה. הוא אומר שההשפעה העיקרית היא ביכולת שלו להתאושש לאחר אימונים ומשחקים, והוא מרגיש שינוי ברמות האנרגיה שלו.

צ'נדלר שמע לראשונה על הרעיון מצד השחקן לשעבר כריס דאגלס – רוברטס. לאחר שלמד את הנושא עבר מלהיות צמחוני לטבעוני בלבד. ארוחה טיפוסית של צ'נדלר אינה שונה כל כך משל שחקן לא טבעוני. כך למשל, לאחר אימון גופני הוא שותה שייק חלבון ואוכל פחמימות. יום לפני  הוא אכל המבורגר טבעוני, ברוקולי מאודה ושעועית שחורה ושותה קומבוצ'ה (פטריית התה).

בתחילה, היה לו קשה לשמור על התזונה כשהיה בדרכים, אך הוא למד להכיר מסעדות טבעוניות בערים שונות. צ'נדלר מספר שבלוס אנג'לס יש סצנת טבעונות טובה, כך גם בשיקגו. בדטרויט נמצאת המסעדה הטבעונית המועדפת עליו, דטרויט וגאן סול. המנה המועדפת עליו היא פלטה עם מנות כמו מקרוני וגבינה בגרסה טבעונית, ירקות ירוקים, שעועית שחורה ובטטות. הוא גם אוהב כריכים של כרוב מטוגן.

צ'נדלר אומר שישמח להמליץ על התזונה הזו, אך היא כבר מתפשטת בקרב השחקנים. הוא אמנם לא שוחח עם השחקנים ש"מתנסים" בדיאטה המבוססת על הצומח, כמו דמיאן לילרד מפורטלנד וגארט טמפל מסקרמנטו. , אך הוא חושב שהכרת היתרונות תסייע לשחקנים בליגה.

צ'נדלר כמובן לא חף מפיתויים, ויש מנות שהוא מתגעגע אליהן. "נראה לי שאני הכי מתגעגע לטאקו", הוא אומר. "כאילו טאקו אותנטי. יש טאקו צמחי, אך הוא שונה ממה שגדלתי עליו".

הקבוצה שלי אמנם מוכנה לסייע לו להכין אוכל במקרה הצורך, אך צ'נדלר אומר שלרוב הוא מטפל בענייני התזונה שלו בעצמו ומרגיש יותר בנוח עכשיו כשסיים עונה שלמה.

בגיל 30 לקראת העונה העשירית שלו בליגה, צ'נדלר מתכוון לדבוק במה שעובד, לא רק בכדורסל. הוא מרגיש שמצא מתכון מנצח.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



2 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
הרבה ספורטאים עוברים לטבעונות
נדמה שזה הולך להם לא רע. רובם מדברים על התאוששות יותר מהירה מפציעות וסיבולת יותר גבוהה. בשביל חלבון מתרכזים בעיקר בקטניות ובטופו. בניגוד לחלבון מהחי, בחלבון מהצומח יש גם סיבים תזונתיים, כמעט את כל הויטמינים והמינרלים, בלי כולסטרול וכמעט בלי שומן. מבחינה בריאותית, אין יותר טוב ממזון מהצומח. הבעיה היא שכולנו גדלנו על בשר, ביצים וגבינה וזה קשה להפסיק כי זה טעים ומוכר ונוח. לספורטאים יש יתרון כי יש עליהם לחץ יותר גדול לתחזק את הגוף. בשבילנו זה סטייק היום או התקף לב (אולי) בעוד 15 שנים, אצלם זה סטייק היום או משחק גרוע וקריאות בוז מחר.
רועי  |  26.09.17
1.
ספורטאי לא יכול לשמור על תזונה טבעונית לאורך זמן כי במזון מהצומח יש הרבה פחות חלבון
ל-100 גרם, ויחס החלבון לפחמימה (שזה בעצם סוכר) הוא 1:4. למשל, כדי לקבל 20 גרם חלבון ממג'דרה צריך לצרוך גם 80 גרם פחמימות (שווה ערך ל-16 כפיות סוכר). לאורך זמן, זה מאוד לא בריא - גם אם האדם עוסק בפעילות ספורטיבית.
שטויות  |  20.09.17