אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מה מחפשת אמזון בשידור הספורט? צילום: שאטרסטוק

מה מחפשת אמזון בשידור הספורט?

בזמן שאחוזי הרייטינג ומספר מנויים יורד לטובת המדיה הדיגיטלית. ענקי הטכנולגיה רואות את הפוטנציאל בשידור ספורט הממוקדי ענף

18.09.2017, 08:57 | מיקי חליקה

בחודש שעבר ענקית המחסר האלקטרוני אמזון הגישה הצעה בשווי 10 מיליון ליש"ט (18 מיליון דולר) עבור זכויות טור הגברים בטניס, ה-ATP.

קראו עוד בכלכליסט

משחק פרמיירליג. בזמן שאחוזי הרייטינג ומספר מנויים יורד לטובת המדיה הדיגיטלית. ענקי הטכנולגיה רואות את הפוטנציאל בשידור ספורט הממוקדי ענף., צילום: איי אף פי משחק פרמיירליג. בזמן שאחוזי הרייטינג ומספר מנויים יורד לטובת המדיה הדיגיטלית. ענקי הטכנולגיה רואות את הפוטנציאל בשידור ספורט הממוקדי ענף. | צילום: איי אף פי משחק פרמיירליג. בזמן שאחוזי הרייטינג ומספר מנויים יורד לטובת המדיה הדיגיטלית. ענקי הטכנולגיה רואות את הפוטנציאל בשידור ספורט הממוקדי ענף., צילום: איי אף פי

 זה, למעשה, היה מחיר גבוה פי כמה מהמחיר שהציעה סקיי שהחזיקה בזכויות השידור מאז 1990  (ועד 2019, אז ההסכם מסתיים). המהלך של אמזון היכה גלים בתעשיית זכויות השידור - לא רק באנגליה אלה בכל העולם - למרות שמדובר בזכויות שידור לטניס - לא הענף הכי פופולרי או נצפה בשווקים הגדולים.

המהלך של אמזון נחשב בעיני רבים בתעשייה כתחילתו של מאבק על זכויות שידור בספורט בבריטניה ובעולם בכלל כאשר חברות הדיגיטל כמו אמזון פייסבוק ואפל נכנסות למערכה לצד המשדרים המסורתיים שמתקשים לשמור על נאמנות הצופה.

בזמן שאחוזי הרייטינג ומספר המנויים יורד לטובת המדיה הדיגיטלית. ענקי הטכנולגיה רואים את הפוטנציאל בשידור ספורט הממוקדי ענף.

אמזון מחזיקה בזכויות של 10 משחקים בליגת הפוטבול של ארה"ב, ה-NFL. רכישת זכויות השידור באנגליה היא למעשה הראשונה של אמזון מחוץ לארה"ב מה שמעיד עד כמה נחושה ענקית המסחר להשתלט על סקטור נוסף שמגלגל מילארדים.

אנליסטים רבים טוענים שזה רק עניין של זמן עד שענקית המסחר המקוון תגיע למגרשי הכדורגל באנגליה, ששם המספרים הם דמיוניים בכל קנה מידה. כניסתה של אמזון לתחום הוא שינוי כללי המשחק ושבירה של מודלים עסקיים שהתבססו במשך שנים על חבילות ספורט המכילות מספר שידורים של ענפי ספורט שונים. כך למשל צופה שרצה לראות כדורגל שילם גם על פורמלה 1 וקריקט גם אם הוא לא חובב את הענפים. אמזון תגבה סכום של 6 ליש"ט עבור חבילת הטניס לעומת חבילת ספורט כוללת של 51 ליש"ט. ירידה של עשרות אחוזים בעלויות הצפייה והתמקדות בצופה הרלוונטי.

כדי להמחיש כמה נחושה אמזון בחדירה לתחום שידורי הספורט היא חתמה עם רשת Discovery על שידור תוכן ספורט מובחר ללקוחות אמזון פריים בגרמניה ואוסטריה משחקי החורף האולימפיים 2018 בפיונגצ'אנג, דרום קוריאה, וחלק ממשחקי כדורגל בונדסליגה כולל פרשנות. ובכך למעשה שולחת מסר ברור שב 2019 יש שחקן נוסף שנכנס לליגה מהיקרות בעולם.

סקיי ו-BT, ששילמו יותר מ-5 מיליארד ליש"ט על זכויות השידור של הפרמיירליג בין 2016 ל-2019, מתכוננות לקרב מול אמזון. אנליסטים שמכסים את הליגה אנגלית מתמחרים את זכויות השידור החדשות החל מעונת 2019 בעלייה של מיליארד ליש"ט נוספים.

המהלך של אמזון משרת היטב את הפרמיירליג שבמשך שלוש עשורים מגדילה את הכנסותיו בשיעורים ניכרים. אמזון ויתר מתחרותיה האמריקאיות הבינו שאבולוציה הטלוויזיות טמונה בשידורי הספורט המבוססים בהעדפה אישית.

הכותב הוא שחיין אולימפי לשעבר ומייסד חברת OLYMPIC ASSET MANAGEMENT ליעוץ וניהול השקעות

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות