אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הרשתות עשויות לאבד מיליונים בגלל ה-NFL. סוף עידן בארה"ב? צילום: אמג'בנק, Gettyimages

הרשתות עשויות לאבד מיליונים בגלל ה-NFL. סוף עידן בארה"ב?

ליגת הספורט הפופולארית ביותר בארה"ב כבר אינה הימור בטוח. על פי האנליסט בריאן וייזר מחברת המחקר פיבוטל ריסרץ', נתוני הצפייה במשחקי ה-NFL בשבוע הראשון של הליגה ירדו ב-14% לעומת התקופה המקבילה בעונה שעברה. זו רמת הצפייה הנמוכה ביותר מאז השבוע הראשון של עונת 2009

18.09.2017, 15:04 | שירות כלכליסט
בנוף התקשורת המפוצל של היום, שבו דרמות מתוסרטות עטורות פרסים מתחרות על תשומת הלב הציבורית מול סרטונים משעשעים של חתולים, אחד הדברים הבודדים שתאגידי הבידור והתקשורת המגלגלים מיליארדים היו יכולים לסמוך עליו כדי למשוך מיליוני צופים ולייצר הכנסות מפרסומות היה ליגת הפוטבול של צפון אמריקה (NFL).

קראו עוד בכלכליסט

קולין קאפרניק מוחה. חלק מהאוהדים גורסים כי איכות המשחקים הידרדרה. יש ראיות שתומכות בטענה הזו. לפי 538.com, שלושה משחקים בלבד בשבוע הפתיחה של העונה הוכרעו בהפרש של פחות משבע נקודות, המספר הנמוך ביותר מאז שבוע הפתיחה של 1973., צילום: איי אף פי קולין קאפרניק מוחה. חלק מהאוהדים גורסים כי איכות המשחקים הידרדרה. יש ראיות שתומכות בטענה הזו. לפי 538.com, שלושה משחקים בלבד בשבוע הפתיחה של העונה הוכרעו בהפרש של פחות משבע נקודות, המספר הנמוך ביותר מאז שבוע הפתיחה של 1973. | צילום: איי אף פי קולין קאפרניק מוחה. חלק מהאוהדים גורסים כי איכות המשחקים הידרדרה. יש ראיות שתומכות בטענה הזו. לפי 538.com, שלושה משחקים בלבד בשבוע הפתיחה של העונה הוכרעו בהפרש של פחות משבע נקודות, המספר הנמוך ביותר מאז שבוע הפתיחה של 1973., צילום: איי אף פי

אולם בימינו, ליגת הספורט הפופולרית ביותר בארה"ב כבר אינה הימור בטוח. על פי האנליסט בריאן וייזר מחברת המחקר פיבוטל ריסרץ', נתוני הצפייה במשחקי ה-NFL בשבוע הראשון של הליגה ירדו ב-14% לעומת התקופה המקבילה בעונה שעברה. זו רמת הצפייה הנמוכה ביותר מאז השבוע הראשון של עונת 2009.

כתוצאה מכך, מצאו עצמם וולט דיסני, החברה האם של ESPN, CBS, פוקס וקומקאסט - שהנכסים שלה כוללים את NBC - בבעיה. הרשתות הללו סומכות על ה-NFL לחזק את העסקים שלהן, בעוד מספר המנויים והצופים בערוצי הכבלים והרשתות הארציות הצטמצם בשנים האחרונות. זו הייתה אסטרטגיה יקרה.

פוקס, CBS וקומקאסט חתמו על חוזה בשווי 27 מיליארד דולר עם ה-NFL עבור הזכות לשדר את משחקי הליגה עד 2022. לפי הדיווחים, ESPN משלמת 1.9 מיליארד דולר בשנה עבור הזכויות למשחקי יום שני (Monday Night Football), עלייה של 73% לעומת המחיר בחוזה הקודם. NBC ו-CBS חתמו ב-2016 על חוזה בשווי 900 מיליון דולר עבור זכויות השידור של משחקי ימי חמישי.

"השאלה הגדולה יותר היא מדוע וכיצד שידורי הספורט היו עמידים עד כה למגמות השולטות בשוק?" הוסיף וייזר. "בסופו של יום, אנשים משתמשים פחות במכשירי הטלוויזיה שלהם".

ישנן לא מעט תיאוריות המנסות להסביר את הירידה ברייטינג, ביניהן סופות ההוריקן אירמה והארווי שמשכו את תשומת הלב הציבורית. לפני כן, היה את קמפיין הבחירות המלוכלך שמשך את הצופים הרחק מהמגרשים לעבר אולמות העימותים.

הסברים אחרים קשורים לשערורייה שחולל שחקן סן פרנסיסקו קולין קפרניק כשלא הסכים לעמוד בהשמעת ההמנון כגורם שהרחיק אוהדים. גם פציעות מהן סובלים כמה מהכוכבים כמו אודל בקהאם ג'וניור מניו יורק ג'איינטס לא עזרו למצב, כך גם הפרישה של שחקנים אהודים כמו פייטון מאנינג.

חלק מהאוהדים גורסים כי איכות המשחקים הידרדרה. יש ראיות שתומכות בטענה הזו. לפי 538.com, שלושה משחקים בלבד בשבוע הפתיחה של העונה הוכרעו בהפרש של פחות משבע נקודות, המספר הנמוך ביותר מאז שבוע הפתיחה של 1973.

הקבוצות השיגו ביחד 40.4 נקודות למשחק, השישי הנמוך ביותר מאז 2012. רבים מהמשחקים אפילו לא היו צמודים.

ליתר ביטחון, תמונת שיעורי הצפייה לא קודרת לגמרי. במשדר יום ראשון של NBC כיכבו שתיים מהקבוצות הפופולאריות ביותר, דאלאס קאבויס וניו יורק ג'איינטס. המשדר נהנה מעלייה של 5% ברייטינג לעומת השנה שעברה.

מנכ"ל CBS לס מונבס לא דואג במיוחד מהירידה בצפייה, אותה ייחס להוריקנים. "אני חושב שה-NFL נותר עדיין הנכס הטוב ביותר בטלוויזיה", אמר לאחרונה ל-CNBC.

באמזון חולקים עם מונבס באופטימיות. ענקית המסחר המקוון רכשה את הזכויות לשדר בסטרימינג 10 משחקים העונה. לאחר סיום חוזה השידור הנוכחי, וייזר מעריך כי אמזון וענקיות טכנולוגיה נוספות כמו אפל וגוגל יצטרפו למרוץ על הזכויות. ההצטרפות שלהן עלולה לייקר אף יותר המחיר לחברות המדיה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות