אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ועדי העובדים לוחצים על סלינגר להאריך שוב את ביטוחי הסיעוד הקבוצתיים צילום: אבי אוחיון, לע"מ

ועדי העובדים לוחצים על סלינגר להאריך שוב את ביטוחי הסיעוד הקבוצתיים

ועד עובדי התעשייה האווירית עתר לבג"ץ נגד החלטתה של המפקחת על הביטוח לפיה החל מעוד יומיים יוותרו 40 אלף עובדי התעשייה האווירית ללא ביטוח סיעודי קבוצתי, זאת לאחר שסלינגר התחייבה שלא תיכנע שוב ללחץ ההסתדרות בנושא

19.09.2017, 13:33 | רחלי בינדמן

40 אלף עובדי התעשייה האווירית מאיימים לאתגר את התחייבות הברזל שלקחה על עצמה המפקחת על הביטוח דורית סלינגר לפני שנה שלא להאריך שוב את קיום ביטוחי הסיעוד הקבוצתיים. ועד העובדים פנה השבוע לבג"ץ בטענה כי ב-21 בספטמבר יפוג הביטוח הקבוצתי של העובדים בהראל ו-40 אלף עובדים יוותרו ללא כיסוי מפני אירוע סיעודי.

קראו עוד בכלכליסט

דרישת העובדים היא לחייב את סלינגר לאפשר את המשך קיום המוצר. זאת כאשר המפקחת התחייבה לבטלו החל מה-1 בינואר 2018 לכלל השוק בטענה כי מדובר במוצר גרוע למבוטחים בהיותו לזמן קצוב של כחמש שנים בלבד שלאחריהם חברת הביטוח יכולה שלא לחדש את הביטוח או להזניק את מחירו. היתרון של הביטוח הקבוצתי הוא בהיותו זול מאד, סביב 20-50 שקלים בחודש, בזכות מנגנון סבסוד הדדי שבו העובדים הצעירים והבריאים מסבסדים את המבוגרים. החשש הוא שכשאוכלוסיית העובדים תזדקן והביטוח כבר לא יהיה כדאי חברת הביטוח לא תחדש אותו דווקא כשהעובדים זקוקים לו ביותר.

סלינגר תכננה לבטל את המודל הזה כבר ב-2017 אך בעקבות לחץ אדיר שהופעל עליה ועל שר האוצר משה כחלון בעיקר על ידי אבי ניסנקורן יור ההסתדרות שאיים להשבית את המשק היא הסכימה להאריך את אפשרות קיום המוצר לשנה נוספת במהלכה הבטיחה למצוא פתרון חלופי. ופתרון זה אמנם נמצא בדמות מודל ביטוח סיעודי קבוצתי לכל החיים מבלי אפשרות ביטול חד צדדית של חברות הביטוח. אלא שמודל זה יקר יותר כמובן ועלותו נעה סביב 150-200 שקלים בחודש, עדיין מחיר זול דרמטית למול הביטוח הסיעודי הפרטי.

דורית סלינגר, המפקחת על הביטוח, צילום: אלעד גרשגורן   דורית סלינגר, המפקחת על הביטוח | צילום: אלעד גרשגורן דורית סלינגר, המפקחת על הביטוח, צילום: אלעד גרשגורן

ל"כלכליסט" אף נודע שוועד עובדי התעשייה האוירית הגיעו להסכם לטווח ארוך עם חברת הראל אך הוועד העדיף להמשיך במתכונת המוזלת הקיימת והבעייתית שבה הפרמיה החודשית עומדת על כ-20 שקלים, אך כל חמש שנים חברת הביטוח יכולה לסגת מההסכם.

מדובר בקרב הגדול ביותר שסלינגר צפויה להתמודד איתו בחודשים הקרובים כשהמבחן שלה יהיה לעמוד בפרץ ועדי העובדים החזקים ולעמוד בהבטחתה שלא לאפשר עוד שיווק המוצר החל מ-2018.

צבי אקרמן מהתעשייה האווירית מסר בתגובה: "הסיבה היחידה שהגשנו בג"ץ היא שהפיקוח סירב להאריך לנו את הביטוח עד דצמבר ולתת לנו זמן להיערך למתווה החדש. ההצעה שקיבלנו מהראל היא במתווה לפרט עם הנחה, ועבור מבוטחים בני 50 ומעלה העלות שם קופצת ל-500 שקל.

"אף חברת ביטוח לא באמת נותנת לנו הצעה לפי המתווה של סלינגר. המתווה החדש גם הוא לא מבטיח למבוטחים ביטוח לכל החיים, כי חברת הביטוח יכולה לייקר אותו אחרי שמונה שנים פי שלושה. המצב שנוצר כעת הוא שמאות אלפי מבוטחים עלולים להישאר בלי ביטוח או לרכוש ביטוחי פרט בעלות גבוהה מאד".

תגיות