אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
AppsFlyer הישראלית חשפה הונאת פרסום במיליארד דולר

AppsFlyer הישראלית חשפה הונאת פרסום במיליארד דולר

חוות עמוסות באלפי סמארטפונים המתאפסים שוב ושוב - כך מזייפים גופים פליליים את נתוני הפעילות במובייל. גילוי השיטה החדשה חשף כי השוק הבלתי חוקי גדול פי 2 מההערכות

19.09.2017, 18:01 | מאיר אורבך
מחקר שערכה חברת אפספלייר (AppsFlyer) הישראלית גילה הונאה מסוג חדש.DeviceID Reset Fraud הוא האיום החדש שנמצא לראשונה על ידי החברה מוקדם יותר השנה. הבלוף הזה צפוי לעלות למפרסמים כ-1.1 עד 1.3 מיליארד דולר ב-2017, ומהווה כ-50% מכלל ההונאות בהורדות במובייל. גילוי זה חושף כי תופעת הונאות הפרסום במובייל גדולה למעשה פי שניים ממה שהעריכו עד היום.

קראו עוד בכלכליסט

DeviceID Reset Fraud מתבצעת בחוות סמארטפונים בהם מבצעים איפוס חוזר ונשנה של המכשירים הניידים כך שאלו יירשמו אלפי התקנות חוזרות של אפליקציות. פעולה המשקפת היטב כיצד הצמיחה המתמשכת של הוצאות השיווק במובייל מושכת תשומת לב רבה מגורמים פליליים.

חוות מכשירים אלו מאורגנות היטב ומכילות אלפי מכשירים ניידים למטרת ביצוע הונאת פרסום ופעילויות נלוות אחרות. בעוד הסוואת הונאה בקנה מידה כזה אינה פשוטה, חוות המכשירים משתמשות במספר טכניקות מתקדמות על מנת להסתיר את הפעילות שלהם. כך למשל על ידי איפוס חוזר של מספר הזיהוי של כל מכשיר נייד. איפוס זה גורם לכל מכשיר נייד בחווה להופיע כ-"חדש" גם לאחר אלפי התקנות חוזרות של אפליקציות, וכך לייצר הנאה בסדר גודל עצום, המביאה להפסדים כלכליים של מיליארדי דולרים בשנה למפרסמים.

עובדי Appsflyer עובדי Appsflyer עובדי Appsflyer

AppsFlyer, אשר הוקמה ב-2012 ע"י אורן קניאל, מנכ"ל החברה, ורשף מן, סמנכ"ל הטכנולוגיות, ממוקמת בהרצליה פיתוח ומעסיקה כ-300 עובדים בארץ ובחו"ל (עם משרדים בניו יורק, לונדון, סן פרנסיסקו, בייג׳ין, בנגקוק, טוקיו, סיאול, בנגלור, קייב, ברלין, סאו פאולו ובואנוס איירס).

החברה עוסקת בניתוח ומדידה של קמפיינים שיווקיים במובייל. החברה מאפשרת למפרסמים לדעת מאין הגיעו המשתמשים הרווחיים ביותר לאפליקציה שלהם - האם מחיפוש בגוגל, מודעה בפייסבוק או בטוויטר, דיוור ישיר למייל, הודעת SMS ועוד. מידע רב ערך זה מאפשר לבעלי אפליקציות למקסם את השקעותיהם בשיווק ולהגדיל את רווחיותם.

להגנה מפני ההונאה החדשה חשפה החברה מוצר חדשProtect360 אשר לטענתה מונע את זו. על פי הערכות החברה, 1 מכל 10 התקנות שאינן אורגניות היא הונאה, ללא הבדל ב-IOS ואנדרואיד.

תגיות

14 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

12.
"החברה עוסקת בניתוח ומדידה של קמפיינים שיווקיים במובייל". מצילים את העולם שם!
עוד חברה שמנסה לעשות כסף מתיווך בתחום הפרסום. אין להם איזה ערך אמיתי לספק לעולם? חברות הכלום האלה הן הצד העצוב של ההי-טק הישראלי. הן עושות מלאכת קודש בהשוואה לחברות ההימורים, המסחר במט"ח, אופציות בינאריות וזבל אחר, ועדיין - התרומה שלהן אפסית.
זז  |  22.09.17
לכל התגובות