אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ביידו מקימה קרן השקעות בהיקף 1.5 מיליארד דולר בתחום הרכב האוטונומי צילום: בלומברג

ביידו מקימה קרן השקעות בהיקף 1.5 מיליארד דולר בתחום הרכב האוטונומי

המקבילה הסינית לגוגל מקימה את "פרויקט אפולו". הקרן תשקיע ב-100 מיזמים בתחום ב-3 השנים הקרובות, כשהמטרה היא להתחרות בחברות האמריקאיות ולהעלות מכונית אוטונומית על כבישי סין כבר ב-2020

21.09.2017, 16:11 | רפאל קאהאן
ביידו, המקבילה הסינית של גוגל, הודיעה על הקמה של קרן השקעות בהיקף 1.5 מיליארד דולר (כ-10 מיליארד יואן), המיועדת לתחום הרכב האוטונומי. על פי דיווח של רויטרס, הקמת הקרן היא חלק מתוכנית רחבה יותר שמיועדת להאיץ את הפיתוח של הטכנולוגיה ולהתחרות בחברות האמריקאיות שמובילות את התחום כיום.

קראו עוד בכלכליסט

המטרה של "פרויקט אפולו", שמה של הקרן, הוא להשקיע בכ-100 מיזמים בתחום הרכב האוטונומי בשלוש השנים הקרובות. הקמת הקרן מגיעה במקביל להשקת אפולו 1.5, פלטפורמת התוכנה בקוד פתוח שלה שמיועדת להפעיל מכוניות אטונומיות.

חברת ביידו הסינית, צילום: בלומברג חברת ביידו הסינית | צילום: בלומברג חברת ביידו הסינית, צילום: בלומברג

החברה פתחה את הפלטפורמה שלה לחברות צד שלישי באפריל שעבר מתוך הנחה שהמהלך יסייע לה להאיץ את הפיתוח. המטרה היא להגיע למכונית אוטונומית שתהיה מסוגלת לנוע ברחבי סין כבר ב-2020. יעד שאפתני שלא בטוח שניתן לעמוד בו על פי התקינה המערבית.

ביידו החלה לנסות למצוא אפיקים חדשים לייצור הכנסות לאחר שממשלת סין הטילה הגבלות על שוק הפרסום ושפגעו בעיקר בפרסום תרופות ומוצרי בריאות, מה שגרם לחברה לאבד נתח חשוב משוק הפרסום המקומי.

החברה הצליחה לצרף עד כה כ-70 שותפים שונים לפרויקט שלה, ביניהן חברות מובילות כגון אנווידיה וחברת המפות טום-טום ההולנדית. עם זאת, החברה צריכה גם לשכנע את הרגולטור הסיני על תחום הרכב האוטונומי לאפשר לה להרחיב את היקף הניסויים שלה גם לכבישים מהירים.

תגיות