אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פייסבוק תעביר לקונגרס את הפרסומות שגורמים רוסיים קנו בקמפיין לנשיאות ארה"ב צילום: The Telegraph

פייסבוק תעביר לקונגרס את הפרסומות שגורמים רוסיים קנו בקמפיין לנשיאות ארה"ב

מהרשת החברתית נמסר: "זה חיוני שלרשויות הממשל יהיה את המידע שנחוץ כדי לספק לציבור הערכה מלאה של מה שקרה בבחירות 2016. זו היתה החלטה קשה. חשיפת התוכן זה לא משהו שאנחנו עושים בקלות"

22.09.2017, 08:17 | עומר כביר

פייסבוק תעביר לחוקרי הקונגרס את הפרסומות שגורמים רוסיים קנו במהלך הקמפיין לנשיאות ארה"ב - כך הודיעה אתמול הרשת החברתית. במקביל, המייסד והמנכ"ל מארק צוקרברג אמר שהחברה תבצע שינויים כדי להגביר את השקיפות של פרסומות פוליטיות.

קראו עוד בכלכליסט

לפני כשבועיים הודיעה פייסבוק שבין יוני 2015 למאי 2017 מכרה ל-470 חשבונות מזויפים שהופעלו מרוסיה כ-3,000 פרסומות בסכום של 100 אלף דולר. רובן הגדול של הפרסומות לא התייחס ישירות לבחירות לנשיאות, להצבעה או למועמד ספציפי. תחת זאת, הן התמקדו בנושאים שנמצאים במחלוקת חברתית ופוליטית, דוגמת סוגיות LGBT, גזע, הגירה וזכויות אחזקת נשק.

למרות דרישה ציבורית, החברה לא הציגה את הפרסומות עצמן בטענה שהמהלך יהווה הפרה של מדיניות הפרטיות שלה. "סיפקנו מידע על הפרסומות האלו לחוקר המיוחד שבודק את החשדות למעורבות רוסים בבחירות", כתב היועץ המשפטי של פייסבוק, קולין סטרץ', בהודעה לעיתונות שהתפרסמה הלילה. "מאז, כמה אנשים שאלו למה אנחנו לא משתפים את תוכן הפרסומות בצורה רחבה יותר".

פייסבוק, צילום: The Telegraph פייסבוק | צילום: The Telegraph פייסבוק, צילום: The Telegraph

לדברי סטרץ', אחרי דיונים פרטיים החליטה החברה לשתף את הפרסומות גם עם חוקרי הקונגרס: "זה חיוני שלרשויות הממשל יהיה את המידע שנחוץ כדי לספק לציבור הערכה מלאה של מה שקרה בבחירות 2016. זו היתה החלטה קשה. חשיפת התוכן זה לא משהו שאנחנו עושים בקלות. בשבועות האחרונים נאבקנו בטבע יוצא הדופן של החקירה הזו. במקביל נמשיך בבדיקה הפנימית שלנו ונעשה את חלקנו כדי לוודא שלחוקרים יש את כל המידע שדרוש להם".

לצד שחרור ההודעה אמר המנכ"ל צוקרברג שפייסבוק תגביר את מאמציה לשקיפות בהצגת פרסומות פוליטיות. "זה אולי הדבר החשוב ביותר שאנחנו עושים", הוא אמר. "פרסומות פוליטיות ברשת לא נדרשות לרגולציה שקיימת בטלוויזיה. משתמש לא יכול להיות בטוח אם הוא רואה את אותה פרסומות שמוצגת למשתמשים אחרים. אנחנו נציב את פייסבוק בדרגת שקיפות גבוהה אפילו יותר. לא רק שמפרסם יחויב להציג איזה עמוד שילם בעבור הפרסומת, אנחנו גם נוודא שאפשר יהיה לבקר בעמוד המפרסם ולראות את כל הפרסומות שהם מציגים בפייסבוק".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות