אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תחזית מפתיעה של מנכ"ל פדאקס: "המסחר המקוון לא יהרוג את הקמעונאות" צילום: יונתן קסלר

תחזית מפתיעה של מנכ"ל פדאקס: "המסחר המקוון לא יהרוג את הקמעונאות"

לדברי פרד סמית', המסחר המקוון, שהחברה תחת ניהולו נחשבת לאחת המרוויחות הגדולות ממנו, מהווה עכשיו 10% מהשוק האמריקאי; אולם הוא בספק אם יגיע ל-50%

23.09.2017, 12:39 | עומר כביר

אמזון תהרוג את החנויות הפיזיות? לא אם תשאלו את מנכ"ל פדאקס, פרד סמית'. לדבריו, "המסחר המקוון לא יהרוג את הקמעונאות במדינה הזאת (ארה"ב, ע"כ). עכשיו הוא מהווה 10%. הוא בהחלט יגדל. אבל האם יגיע לחצי? אני בספק".

קראו עוד בכלכליסט

ענקית המשלוחים נחשבת לאחת המרוויחות הגדולות של מהפכת המסחר המקוון, הודות לעלייה הדרמטית בהיקף החבילות שנשלחות. לכן דבריו של סמית', שנאמרו בזמן שיחה עם אנליסטים, מעניינים במיוחד שכן על פניו הם סותרים את האינטרס של החברה שבראשה הוא עומד.

"אני חושב שנראה שעסקי הסחר המקוון הופכים לפיזיים יותר. ואני חושב שעסקים פיזיים יהפכו לדומים יותר לעסקי סחר מקוון. צריך להיות גמיש ומהיר כדי להתמודד עם השוק המתפתח, כי אי אפשר לחזות במדויק איך הוא יתפתח, אני מבטיח לכם", הוסיף סמית׳.

מנכ״ל פדאקס העריך עוד שעסקת אמזון-הול פודס אינה אירוע שיחולל שינוי מהותי, בגלל קשיי המשלוח בתחום: "אמזון רוצים להיכנס לעסקי המזון. מצרכי מזון הם כבדים, קשים לתפעול, אנשים אוהבים לראות אותם ולגעת בהם. הייתי פעמיים בעסקי המזון, וזה תחום קשה מאוד עם שולי רווח מאוד נמוכים ומתחרים מאוד מאוד טובים".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
למס 3. להערכה שלו על השוק המקוון יש השפעה של מיליארדים על פדאקס
הוא צריך להעריך בכמה השוק יגדל ע"מ להתאים את צי המטוסים המחסנים, המערך הלוגיסטי של החברה . וחברה בס"ג של פדאקס מדובר בהרבה מיליארדים ותכנות וביצוע של שנים. אני מאמין שהוא השקיע כמה לירות במחקר שוק. ולמרות מה שכתבתי, ואם השוק יגדל רק עד ל 40%, זה יעשה רע לפירמה שלו? והאם ייצא שהוא טעה בהערכתו? ואולי בכלל הכוונה שלא למנוע ממתחרים פוטנציאליים לנסות ולהתחרות איתו? בקיצור, אמירה. ואת האינטרס האמיתי של האמירה אנחנו לא יודעים.
איציק  |  23.09.17
3.
לשאול אותו זה בערך כמו לשאול את הגנן של אמזון לדעתו
הוא בסה"כ מוביל חבילות, אין לו שום מושג בקמעונאות ובטח ובטח שלא באינטרנט, בחידושים או טרנדים של קניות. מוכן להתערב שהוא מתקשה בתפעול מחשב. זה בדיוק כמו וורן באפט שמודה בפה מלא שאין לו שמץ של מושג בכל ענייני טכנולוגיה. וזה שהוא משקיע אגדי עדיין לא עוזר לו לדעת.
קשר מקרי בהחלט  |  23.09.17
לכל התגובות