אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דו"ח: 30% מהעגורנים בישראל יוצרו לפני 1990. אין בישראל הגבלת גיל למנופים צילום: עמית מגל

דו"ח: 30% מהעגורנים בישראל יוצרו לפני 1990. אין בישראל הגבלת גיל למנופים

עוד עולה מהמסמך, שהכין מרכז המחקר והמידע של הכנסת, שחוסר תיאום בין משרד העבודה למשרד התחבורה מביא לכך שיש יותר מ-350 מנופים פעילים כיום ללא רישיון, ולרשויות לא ברור אם הם תקינים בטיחותית

25.09.2017, 18:48 | שחר אילן

קרוב ל-30% מ-1,447 המנופים הפעילים כיום בישראל יוצרו בשנות ה-60 עד ה-80 של המאה הקודמת. בישראל אין כל הגבלה בחוק לגיל העגורנים המותרים לשימוש, בניגוד למדינות רבות באירופה המגבילות את השימוש במנופים ל-15 עד 25 שנה.

קראו עוד בכלכליסט

מעבר לכך, 62% מהמנופים הפעילים כיום הובאו לישראל משומשים לאחר שכבר נעשה בהם שימוש בחו"ל. כך עולה ממסמך שהכין מרכז המחקר והמידע של הכנסת לבקשת ח"כ אילן בן ראובן (המחנה הציוני).

לפי נתוני מנהל הבטיחות במשרד העבודה, בשמונה השנים האחרונות התרחשו 18 קריסות של מנופים. עם זאת, בדו"ח נכתב שלא ברור האם המנהל אכן יודע על כל האירועים שהתרחשו. בשניים מהאירועים נהרג מפעיל העגורן. מרבית קריסות העגורנים התרחשו בקרב מנופים שיוצרו אחרי שנות ה-80.

קריסת מנוף ברמת גן (ארכיון), צילום: מוטי קמחי קריסת מנוף ברמת גן (ארכיון) | צילום: מוטי קמחי קריסת מנוף ברמת גן (ארכיון), צילום: מוטי קמחי

שישה אנשים בלבד משמשים בתפקיד הבודקים שאחראים על בדיקה בטיחותית של כלל המנופים בישראל. חוסר תיאום בין משרד העבודה למשרד התחבורה מביא לכך שיש יותר מ-350 מנופים פעילים כיום ללא רישיון, ולרשויות לא ברור אם הם תקינים בטיחותית.

ח"כ אילן בן ראובן אמר בתגובה: "נושא המנופים בישראל נמצא במצב של הזנחה פושעת. ביקשתי שיפיקו את הדו"ח כדי לקבל תמונת מצב משקפת וברורה, לראות מה צריך לתקן, ולדאוג לטיפול מיידי בנושא על ידי גורמי הפיקוח הרלוונטיים. רק כאשר הנתונים נמצאים מול העיניים, יש סיכוי לטפל בצורה אפקטיבית בבעיות".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות