אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ההרפתקה העסקית של לסקר ובלינקוב הסתבכה צילום: אלעד גרשגורן

ההרפתקה העסקית של לסקר ובלינקוב הסתבכה

מנכ"ל חברת החשמל לשעבר עמוס לסקר וראש אגף תקציבים לשעבר רם בלינקוב שותפים בחברת החניונים פארקינג קיט, שנקלעה לחובות של 20-15 מיליון שקל ומוצעת כעת למכירה

27.09.2017, 06:47 | תומר גנון

בית המשפט המחוזי בחיפה מינה בחודש שעבר מפרק זמני לחברת החניונים האוטומטיים פארקינג קיט, בשל חובות המוערכים ב־20-15 מיליון שקל. לחברה 28 בעלי מניות, כשהגדול בהם הוא מנכ"ל חברת החשמל לשעבר עמוס לסקר, המחזיק ב־30% מהמניות.

קראו עוד בכלכליסט

רם בלינקוב מחזיק ב־2.6% מפארקינג קיט באמצעות חברת עמרב השקעות המשותפת לו וללסקר.

המפרק הזמני עו"ד אחיעד הראל מונה לתפקיד לאחר שהחברה נקלעה לקשיים כלכליים ולא שילמה שכר במשך ארבעה חודשים ל־23 מעובדיה. פעילותה של פארקינג קיט הופסקה והיא סגרה את שערי מפעלה בחיפה.

עמוס לסקר , צילום: אלעד גרשגורן עמוס לסקר | צילום: אלעד גרשגורן עמוס לסקר , צילום: אלעד גרשגורן

היקף חובותיה המלאים והסופיים של החברה, שבית המשפט החליט בשלב זה לא להוציא לה צו פירוק, לא ידוע בשלב זה. ככל הידוע, החוב של החברה לספקים עומד על כ־1.5 מיליון שקל, החוב לעובדים על למעלה ממיליון שקל, החוב לבנקים על כ־5 מיליון שקל והלוואות נוספות שלקחה עומדות על כ־6 מיליון שקל. לחברה גם חוב של 200 אלף שקל לרשות המסים וכ־125 אלף שקל למשכיר המפעל בחיפה. בנוסף, ישנן מקדמות בהיקף של מיליוני שקלים שקיבלה החברה ממזמיני עבודות, שמעמדם והיקפם לא ברור.

בית המשפט ביקש מהמפרק הזמני בשלב זה לשמור על נכסי החברה ולנהל מו"מ מול משקיעים פוטנציאלים שירכשו את מניותיה. אתמול פרסם המפרק הזמני מודעה הקוראת להצעות לרכישת מניות או פעילות החברה. לסקר עצמו הסכים להעמיד 80 אלף שקל לצורך מימון הפעלת החברה בתקופה הקרובה.

פארקינג קיט קיבלה בשנים האחרונות מענקים בהיקף של 2.2 מיליון שקל מהמדען הראשי במשרד הכלכלה עבור תהליך פיתוח מוצרים, שהגיע לסיומו. לאור זאת, כספים האלה אינם נחשבים כחובות של החברה.

את הבקשה למינוי מפרק זמני הגיש מנכ"ל החברה רז בורר, בשל חוב של כ־290 אלף שקל כלפיו. "ברשות החברה שלושה פטנטים רשומים בתחום החניונים האוטומטיים", נכתב בבקשה של בורר. "הפטנטים כוללים שיטה ומערכת לקבלה והחזרה אוטומטית של רכבים ומטענים בצורה מהירה ויעילה. החברה נתמכת על ידי המדען הראשי במשרד הכלכלה, כאשר תהליך הייצור של החניונים האוטומטיים של החברה התבצע בישראל, במפעל החברה בחיפה".

לפי הבקשה, לחברה יש 35 פרויקטים להקמת חניונים המצויים או שהיו מצויים תחת טיפולה — מרביתם בתל אביב. שישה פרויקטים נמצאים בשלב הרצה והסתיימו, שמונה בעיצומו של שלב הביצוע, חמישה היו אמורים להתחיל באוגוסט ועבור ה־16 הנותרים נחתמו הסכמים, אולם טרם ניתנה הוראה להתחיל בביצוע.

"החברה נקלעה לקשים כלכליים ויצרה חובות משמעותיים לעובדיה", כתב בורר בתצהיר שהגיש לבית המשפט. "ביוני 2017 החלה החברה בצמצום משמעותי של היקף כוח האדם והותירה כרבע ממצבת העובדים המקורית. לאחר גלגולים שונים של החברה וסבבי פיטורים וצמצומים בעקבות חור משמעותי בהכנסות, מונה החברה כ־10 עובדים ובהם מנכ"ל החברה".

עו"ד אופיר רונן עו"ד אופיר רונן עו"ד אופיר רונן

עורך דינם של העובדים עו"ד אופיר רונן הודיע לבית המשפט בשמם כי הם תומכים בהליך הפירוק ובמכירה מהירה של החברה במסגרת מכרז, על מנת להציל את פעילות החברה ולהבטיח את המשך תעסוקת העובדים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות