אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
Playbuzz גייסה 35 מיליון דולר בהובלת ויולה צמיחה צילום: אוראל כהן

Playbuzz גייסה 35 מיליון דולר בהובלת ויולה צמיחה

החברה מתכננת להשתמש בכספי הגיוס כדי להרחיב את פעילותה הגלובלית, ליצור כלי וידאו חדשים ולפתח יכולות למידת מכונה. בסבב הגיוס השתתפו גם קרן כרמל, Saban Ventures, דיסני ו-83North

27.09.2017, 15:24 | הגר רבט
חברת פלייבאז הישראלית הודיעה היום על גיוס של 35 מיליון דולר בסבב שלישי, אותו הובילה קרן Viola Growth. בסבב ההשקעה השתתפו המשקיעים הקיימים - ביניהם חברת דיסני, Carmel Ventures ,Firstime, עודד ורדי, Saban Ventures ו-83North . החברה גייסה עד כה 66 מיליון דולר, לרבות הסבב הנוכחי.

קראו עוד בכלכליסט

את פלייבאז הקימו ב-2012 תום פחיס ושאול אולמרט, על מנת לגשר על הפער שקיים בין כותבים ומפרסמים לבין המדיה החדשה והרשתות החברתיות, שמכתיבות אריזה שונה של תוכן, והיא מעסיקה היום מעל ל-150 עובדים בישראל ובמשרדים בארה"ב, בריטניה ואירופה.

שאול אולמרט ותום פחיס, צילום: שירן כרמל שאול אולמרט ותום פחיס | צילום: שירן כרמל שאול אולמרט ותום פחיס, צילום: שירן כרמל

"עולם התוכן חייב להתאים את עצמו לצרכנים", אמר לאחרונה שאול אולמרט ל"כלכליסט". "כולם נורא מודאגים מפייק ניוז ו-Low engagement ואני חושב שבצדק. אם אנשים לא יקראו ולא יעמיקו, אז הבחירות שהם עושים בחיים יהיו פחות מבוססות. הם יהיו פחות מודעים למה קורה סביבם ויהיה קל יותר להטות את דעתם".

כלי התוכן של פליבאז מוצעים לשימוש חינמי והם נמצאים כיום בשימוש אצל 13 אלף גופי תוכן ומותגים, ביניהם טיים ורנר, BBC ו"הוול סטריט ג'ורנל". הפלטפורמה שלה מבוססת על חלוקת הסיפור למקטעים, דוגמת תמונות, ציטוטים וסרטונים, כשכל אחד מהם מיועד להגדלת פעילות הקורא באתר. בנוסף, החברה מספקת לגופי התוכן כלי מעקב שמראים להם אלו קטעים בכתבה זכו להצלחה.

אולמרט אמר בעבר לכלכליסט: "אנשים מופתעים שהפלטפורמה שלנו חינמית, אבל זה מה שמאפשר לה תפוצה רחבה כל כך. הגענו ליותר מ-1.5 מיליארד איש. ככל שהתפוצה רחבה יותר, היכולת שלנו להרוויח כסף מפרסום עולה".

פלייבאז מייעדת את הגיוס הנוכחי להעמקת הפעילות הגלובלית שלה, כמו גם ליצירת כלי וידאו, פיתוח מערכות מבוססות למידת מכונה ודרכים לניתוח המידע שהיא אוספת כי לייעל את הפצת התוכן והפרסום לקוראים.

שחר אורן, Chief Storytelle בפלייבאז אמרה ל"כלכליסט": "החזון שלנו תמיד היה גדול, אנחנו מעוניינים לשנות את הדרך בה צורכים תוכן בעולם. הפוקוס שלנו כעת הוא על יצירת כלים ודרכים טכנולוגיות באמצעותם הלקוחות שלנו יוכלו לשפר את הרווחים שהם מפיקים מהתוכן. אנחנו עובדים עם המותגים הגדולים בעולם כמו נטפליקס, פורד ויונילוור כדי למצוא דרך שבה תוכן שמוצג ע"י מותג יכול להיות רלוונטי לקורא".

איך מתמודדים עם עולם רווי כל כך במידע ועם תופעת החדשות המזויפות?

"כשפלייבאז נוסדה לפני 5 שנים זה היה מתוך הבנה שאמנם הדרך בה אנחנו צורכים תוכן השתנתה, אבל התוכן עצמו נותר כשהיה. עם טקסטים ותמונות קשה להגיע לצרכן הרווי של היום. דברים שלא מייצרים חוויה אמיתית לא תופסים אותו. כשהקורא מעורב בתוכן הוא גם מעבד את המידע וגם מקבל הזדמנות להביע את דעתו".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות