אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אוקולוס: לא מרוצים ממשחקי ה-VR? קחו את הכסף בחזרה צילום: בלומברג

אוקולוס: לא מרוצים ממשחקי ה-VR? קחו את הכסף בחזרה

חברת המציאות המדומה שבבעלות פייסבוק תאפשר לרוכשי משחקים, תוכן ויישומים להתחרט עד 14 יום מהרכישה ולקבל החזר מלא. גם סמסונג פרסמה מדיניות דומה - ככל הנראה במטרה למשוך יותר משתמשים להתנסות ב-VR

28.09.2017, 11:25 | ניצן סדן
אוקולוס, יצרנית משקפי המציאות המדומה שבבעלות פייסבוק, חשפה מדיניות החזרת כספים שתקיף כל משחק, אפליקציה או התנסות שרכשו משתמשים. בהודעה שפרסמה החברה נכתב שלכל רוכש תישמר הזכות להתנסות ביישומים באופן מלא, להתחרט ולקבל את כספו בחזרה תוך 14 יום.

קראו עוד בכלכליסט

גם סמסונג פרסמה הודעה דומה, בנוגע למשקפי ה-GEAR VR שלה, ערכת מציאות מדומה מוזלת שנשענת על סמארטפון ותושבת משקפיים. ואולם, סמסונג מאפשרת לקבל החזר כספי רק לאחר שלושה ימים – ובתנאי שהמשתמש שיחק במשחק פחות מ-30 דקות ממועד הרכישה.

ערכת אוקולוס ריפט, צילום: בלומברג ערכת אוקולוס ריפט | צילום: בלומברג ערכת אוקולוס ריפט, צילום: בלומברג

שתי החברות לא יחזירו כספים ששולמו על תוכן פרימיום (DLC) שנקנה בתוך האפליקציות עצמן. ההחלטה של שתי החברות נועדה למשוך יותר משתמשים אל מוצרי המציאות המדומה, שעל אף התקדמות משמעותית בטכנולוגיה, בהיצע התכנים ובעניין הכללי של הציבור – עדיין לא מצליחים להיכנס למיינסטרים ולממש את פוטנציאל הרווח שלהם. ככל הנראה שההחלטה הזו תסייע ליותר משתמשים שמתעניינים ביישומי VR להתנסות בהם, מה שצפוי להגדיל רכישות, אם כי לא בהכרח למשוך קהל חדש.

VR ישירות מתוך המוח

בתוך כך, נודע כי פאלמר לאקי, מייסד אוקולוס שעזב את פייסבוק לפני מספר חודשים, עורך ניסויים בטכנולוגיית מציאות מדומה שתתבסס על תקשורת ישירה עם מערכת העצבים האנושית, במקום להציג מסכים זעירים לעיני המשתמש. עדיין לא ידוע איך בכוונתו לעשות זאת, שכן על אף הימצאותה של טכנולוגיה לזיהוי משוב עצבי מהמוח, אין עדיין יכולת לשתול דימויים מורכבים בתוכו – בוודאי שלא דימוי ברזולוציה ובאיכות שמאפשרים מסכים רגילים.

יתכן שהפיתוח של לאקי יישען על קבלת משוב עצבי, שיאפשר לדעת איזה אלמנט בתמונה המוצגת מעורר תחושות ספציפיות אצל המשתמש, כדי להשלים את חוויית ה-VR ולהפוך אותה ליותר אישית. פיתוח שכזה צפוי להצית דיון בנושאי פרטיות, איסוף מידע וקיברנטיקה – שכן מדובר בממשק אדם-מכונה פולשני במיוחד, ברמה חסרת תקדים.

תגיות