אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הרגולטור הבריטי: "ריאנאייר מטעה בעקביות את הנוסעים" צילום: בלומברג

הרגולטור הבריטי: "ריאנאייר מטעה בעקביות את הנוסעים"

רשות התעופה האזרחית בבריטניה הודיעה לחברה שביטלה עשרות אלפי טיסות, כי בניגוד לעמדה שהיא מציגה לנוסעים - היא חייבת לספק להם חלופה בחברה מתחרה

28.09.2017, 14:20 | שירות כלכליסט

חברת התעופה ריאנאייר פוגעת בזכויות הלקוחות שלה. כך קבעה רשות התעופה האזרחית בבריטניה (U.K. Civil Aviation Authority - CAA) שהודיעה לחברת הלואוקוסט כי תבחן נקיטה בצעדים משפטיים אם לא תשנה את התנהלותה.  

קראו עוד בכלכליסט

הרשות קבעה במכתב שהפנתה לריאנאייר כי  היא דוחה את עמדתה לפיה לא מאחריותה להפנות לקוחות בטיסות שהתבטלו לטיסות של חברות מתחרות. הרשות הודיעה לחברת הלואוקוסט כי היא "באופן עקבי מטעה את הנוסעים" אודות זכויותיהם. ריאנאייר ביטלה בשבוע שעבר כ-2,100 טסות, עם 315 אלף נוסעים.

ריאנאייר יצאה לפני שבועיים בהודעה הראשונה על הביטולים הרבים הצפויים בטיסותיה. במסגרת ההודעה נאמר כי תבטל בין 40 ל-50 טיסות ביום בששת השבועות הקרובים, זאת כדי שתוכל להוציא עובדים לחופשה. אתמול הודיעה החברה כי בחודשים נובמבר עד מרץ היא מתכוונת לבטל 18 אלף טיסות ולהשעות 34 קווי פעילות - מהלך שצפוי להשפיע על 400 אלף נוסעים שיאלצו לחפש אלטרנטיבות.

"המידע שפורסם אתמול באתר של ריאנאייר שוב אינו מספק לנוסעים מידע לפיו החברה תדאג להזמנה חלופית בחברה אחרת במקרה שאין שירות אפשרי חלופי של ריאנאייר", מציינת הרשות במכתב שהעבירה לחברה.

הרשות מציינת עוד כי היא יצרה קשר ב-19 בספטמבר עם ריאנייאר ודרשה ממנה לתקן את המידע השגוי שסיפקה ללקוחות ולאשר שהחברה תדאג להם לטיסה חלופית בחברה אחרת. "עד כה לא ביצעת את התיקון הנדרש", מצויין במכתב.

ריאנאייר הציעה ללקוחות לבחור בין החזר כספי לטיסה אחרת שלה עצמה, גם כאשר הטיסה הבאה ליעד המבוקש יצאה ימים לאחר הטיסה שבוטלה. החברה פרסמה הודעה בתגובה לפרסום המכתב, ובה נאמר כי היא "תבצע באופן מלא את מה שהרשות מבקשת".

תגיות

12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

12.
מה עם הסיכוי לביטול
לכל תומכי ראיינאייר למטה... האם אתם משקללים במחיר את הסיכוי לביטול? כנראה שלא. עד שזה לא יקרה לכם ואז נראה אם תגידו שזה לא נורא. לא הכל זה חסכון בעלות הכרטיס - תקחו בחשבון גם את הסיכוי שהחופשה שלכם תתעכב/תתבטל כי החברה שמסיעה אתכם החליטה לבטל כי המטוס לא מספיק מלא או כי זה לא משתלם לה כלכלית. וזה יכול לקרות לכם גם בקונקשן באירופה ואז תחפשו את החברים שלכם.
רפי  |  10.10.17
11.
למספר 7, צריך לשלם על המזוודות גם בחברות הגדולות
בטיסות פנים אירופאיות גם klm וחברות אחרות לוקחות כסף על מזוודות וגם חלק גדול מהכסאות לא חינם. ראיינאייר חברה מצוינת כל עוד אתה עושה מה שהם אומרים. עם הרפיוטיישן שהחברה הוציאה לעצמה צריך להיות אהבל כדי לא לעשות צ׳ק אין מראש באינטרנט. מה עוד שזה כתוב בצורה ברורה מאוד בעת רכישת הכרטיס.
הולנדי  |  04.10.17
10.
תגובה ל-8
טסתי איתם מאיטליה אל ספרד במחיר של פחות מ-50 אירו, כולל בחירת מקום ישיבה מראש תמורת 5 אירו. הכל פעל ביעילות ובדיוק מופתי. את כרטיס העליה למטוס קיבלתי כבר במועד רכישת הכרטיס, כך שלא היה אפילו צורך לבצע "צ'ק-אין" ברשת או בשדה התעופה. כנראה שזה אפשרי למי שמשלם את חמשת האירו כך ניתן עבורו להכין עבורו "בוארדינג פאס" עם פרטי מקום הישיבה שלו כבר ברגע הרכישה, כך שהטענות של תגובה 8 רלוונטיות רק למי שחוסך את חמישה האירו.
נוסע מרוצה  |  28.09.17
8.
מה שכתבה אזרחית בלגית על רינאייר
DAYLIGHT ROBBERY On 27.8.207 We had tickets to fly from HAMBURG TO BRUSSELS.we were required to check in on line by Ryan Airlines. Since we did not manage to do so from our hotel, we left early to the airport to try and do so from the airport. Unfortunately something was wrong with our phone and it refused the connect to the internet. So we could not check in on line . When we explained this to the ground staff . They could not be bothered and charged us EU 50 per person to check in and get the boarding card. (We were not the only victims of this highway robbery method) True the "on line check in" is stipulated in the contract when you buy a ticket But I still think this is daylight ROBBERY . So for everyone who considers flying with Ryan Air: BEWARE THE HIGHWAY ROBBER IS RIGHT BEHIND THE COUNTER AT RYAN AIR
דיוגנס  |  28.09.17
לכל התגובות