פרשנות
המשקפיים של אמזון: ג'ף בזוס רואה רחוק
האם המשקפיים החכמים שמפתחת ענקית הטכנולוגיה יצליחו לעורר את שוק המחשוב הלביש? כיצד תימנע מהטעויות שעשתה גוגל עם משקפי גלאס?
קראו עוד בכלכליסט
בניגוד למשקפי גלאס הידועים לשמצה של גוגל, שנחלו כישלון מסחרי חרוץ, המשקפיים של אמזון לא צפויים להתבסס על תצוגת מציאות מוגברת או על תצוגה בכלל. למעשה, הם יהיו משקפיים רגילים עם עדשות סתמיות או אופטיות, שיסתמכו על אלקסה ויכולת הולכה תוך-גופית שמאפשרת שמע ללא אוזניות או רמקולים. ההאזנה לאלקסה תתאפשר באמצעות הרעדת עצמות הפנים, טכנולוגיה שמוצעת כבר היום באוזניות ייעודיות.
קל להבין את הניסיון של אמזון לחפש אפיקים נוספים לדחוף דרכם את הסייעת החכמה שלה. נטייתם של הרמקולים החכמים לספק מענה יחיד לכל שאלה במקום היצע התשובות שמציעים מנועי החיפוש המסורתיים מאפשרת לכלוא את המשתמש בתוך אקוסיסטם השירותים של מי שמפעיל אותם. לפי דיווחים, הרמקולים החכמים של אמזון הגבירו את הרכישות באתר שמבצעים בעליהם.
החברה, שנכשלה בחדירה לשוק המובייל, נמצאת בעמדת נחיתות ברורה בשוק הסייענים החכמים מול אפל, גוגל וסמסונג. כעת היא משליכה את יהבה דווקא על תחום המחשוב הלביש, אף שזה לא הגשים עד כה את הציפיות המסחריות שלו. אולי דווקא הפתרון הפשוט של אמזון יצליח היכן שהנסיונות הקודמים נכשלו.
לא התפרסמו תגובות לכתיבת תגובה