אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סי ניוהאוס, המו"ל של ווג והניו יורקר מת בגיל 89 צילום: גטי אימג'ס

סי ניוהאוס, המו"ל של ווג והניו יורקר מת בגיל 89

ניוהאוס עמד בראש קונדה נסט - חברת ההוצאה לאור של מעל ל-20 מגזינים. הוא מינה לתפקיד את אנה וינטור - ההשראה לדמות הספר "השטן לובשת פראדה", ונחשב לאחראי לכניסתו של טראמפ לתקשורת המיינסטרים

01.10.2017, 18:11 | שירות כלכליסט
איל ההוצאה לאור סי ניוהאוס ג'וניור, שהחברה שבראשה עמד היא הבעלים של כמה מהמגזינים והעיתונים הבולטים בארה"ב, מת היום (א') בגיל 89, לאחר מאבק ממושך במחלה.


ניוהאוס היה הבעלים של קונדה נסט - המו"ל של מגזינים מוכרים כמו ווג, וניטי פייר והניו יורקר, ועוד למעלה מ-20 מגזינים נוספים.

מימין: אנה וינטור וסי ניוהאוס, צילום: גטי אימג מימין: אנה וינטור וסי ניוהאוס | צילום: גטי אימג'ס מימין: אנה וינטור וסי ניוהאוס, צילום: גטי אימג

החברה היא גם הבעלים של כמה מהעיתונים הגדולים במדינה, ביניהם סטאר לדג'ר בניוארק, ניו ג'רזי. ניוהאוס נחשב למי שמינה לתפקיד עורכת מגזין האופנה ווג את אנה וינטור, שדמותה המפורסמת היוותה השראה לספר ולסרט השטן לובשת פראדה. "ניוהאוס היה מנהיג יוצא מהכלל. לכל מקום שאליו הוא הוביל - הלכתי בעקבותיו בלי לשאול שאלות, כיוון שהוא האמין בי כפי שאני האמנתי בו", ספדה לו וינטור. "הוא לא הסתכל על נתונים וסטטיסטיקות, אלא הקשיב לאינסטינקטים שלו, וציפה שהעורכים שלו יעשו אותו הדבר. הוא עודד אותנו לנקוט בסיכונים והרעיף מחמאות כשהם השתלמו".

ניוהאוס נחשב גם אחראי לכניסתו של דונלד טראמפ לתקשורת המיינסטרים בשנות ה-80. לאחר שהבחין שהמכירות של מגזין GQ זינקו כשטראמפ הופיע על השער, הוא פנה למי שהיה אז יזם נדל"ן צעיר והציע לו לכתוב אוטוביוגרפיה. הספר, "האומנות שלי - איך לעשות עסקים", הפך לרב מכר ועזר לגבש את הדימוי של טראמפ כאיש עסקים ממולח.

ניוהאוס ואחיו הצעיר דונלד ירשו את העסק המשפחתי, אדוונס פבליקיישנס, מאביהם, סולומון ניוהאוס, והרחיבו אותו לאימפריית הוצאה לאור מהגדולות במדינה, שהכניסה למשפחה מעל 12 מיליארד דולר.  

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות