אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אלסטום זכתה במכרז האיתות של הרכבת הקלה בת"א צילום: עוזי בלומר

אלסטום זכתה במכרז האיתות של הרכבת הקלה בת"א

החברה הצרפתית תספק את מערכת האיתות של המסלול הראשון של הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב, כולל רכיבי הבקרה והשליטה ברכבת שידאגו לתיאום עם מערכת הרמזורים ולניהוג אוטומטי במנהרות

01.10.2017, 18:55 | עמרי מילמן

חברת אלסטום הצרפתית זכתה במכרז האיתות של נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ, ותספק את מערכת האיתות של הקו האדום של הרכבת הקלה של תל אביב - כך החליטה היום (א') ועדת המכרזים של חברת נת"ע.

קראו עוד בכלכליסט

אלסטום זכתה במכרז לאחר שגברה על אנסלדו האיטלקית. חברת CRSC הסינית שהתמודדה גם היא במכרז נפסלה על ידי ועדת המכרזים, בטענה שאינה עומדת בתנאי הסף. 

קרון דמה של הרכבת הקלה בתל אביב, צילום: עוזי בלומר קרון דמה של הרכבת הקלה בתל אביב | צילום: עוזי בלומר קרון דמה של הרכבת הקלה בתל אביב, צילום: עוזי בלומר

מערכת האיתות של הרכבת הקלה שמותקנות בקרונות, במסילות ובחדרי התשתית, כוללת את רכיבי הבקרה והשליטה ברכבת, שאמורים לדאוג גם לתיאום עם מערכת הרמזורים ולמעבר לניהוג אוטומטי במנהרות. לכן אלסטרום תידרש כעת לעבוד מול ספקית הקרונות של הקו האדום, חברת CRC הסינית.

במקביל, מתנהל היום מכרז המערכות של הקו האדום, הכולל את מסילות הרכבת הקלה, את מערכות החשמל והתקשורת וכן את האחריות לאינטגרציה של כלל מערכות הרכבת. הקו האדום יהיה הקו הראשון ברשת קווי רכבת קלה, והוא ייסע מפתח תקווה לבת ים דרך בני ברק, רמת גן ותל אביב יפו.

מנכ"ל נת"ע יהודה בר-און אמר "אני גאה בוועדת המכרזים על העבודה המקצועית שמבטיחה שמירה על מסגרת התקציב מבלי להתפשר על איכות המערכות. אני מברך את אלסטום על הצטרפותה לפרויקט הלאומי של הקמת מערכת הסעת ההמונים במטרופולין תל אביב. זוהי אבן דרך משמעותית בדרך לקו האדום שיפעל בעוד ארבע שנים".

תגיות