אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מיקי לוי לגפני: יש לדון במיסוי האבסורדי על מערכות בטיחות צילום: עומר מסינגר

נחשף בכלכליסט

מיקי לוי לגפני: יש לדון במיסוי האבסורדי על מערכות בטיחות

חבר הכנסת תובע דיון בוועדת הכספים בעקבות החשיפה בכלכליסט, כי הטבות המס בארץ מעודדות התקנת מערכות לא מקוריות לרכב. מערכות אלה הוכחו כבטוחות פחות מהמנגנונים החצי אוטונומיים שיצרני הרכב כבר משווקים היום בחו"ל

02.10.2017, 08:14 | תומר הדר

ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) תובע לקיים דיון מיוחד בוועדת הכספים על הכשלים במדיניות הישראלית לגבי מערכות בטיחות ברכב, המעניקה עדיפות למערכות לא מקוריות על פני מערכות יעילות יותר המותקנות בחו"ל. זאת בעקבות החשיפה אתמול (א') ב"כלכליסט" כי בשל הטבות המס שניתנות בישראל למתקיני מערכות התרעה כמו מובילאיי, יבואני הרכב נמנעים מלייבא לארץ את המערכות המתקדמות שמתקינים היום יצרני הרכב במפעלים.

קראו עוד בכלכליסט

בפנייתו אתמול ליו"ר ועדת הכספים משה גפני תולה לוי את האבסורד הזה לא רק באינטרסים של יבואני הרכב בשוק הישראלי הקטן, אלא גם ברשות המסים. לדבריו, "כיום בישראל מוטל על מכוניות חדשות מס קניה בשיעור של 83%, כאשר ממס זה מנוכים סכומים שנקבעו על פי דרגת זיהום כלי הרכב. בעוד שמערכת לניטור מרחק מקדימה שרק מתריעה בפני התנגשות מקנה שתי נקודות זיכוי, הרי שמערכת שגם יודעת לבלום מקנה נקודה אחת".

מיקי לוי. "לא נחשפמו למידע שקיימות מערכות מתקדמות יותר" , צילום: עומר מסינגר מיקי לוי. "לא נחשפמו למידע שקיימות מערכות מתקדמות יותר" | צילום: עומר מסינגר מיקי לוי. "לא נחשפמו למידע שקיימות מערכות מתקדמות יותר" , צילום: עומר מסינגר

במכתבו לגפני מותח לוי ביקורת חריפה על תהליך קבלת ההחלטות שהוביל לאישור הטבות המס בוועדת הכספים: "אישור זה ניתן כאשר חברי הוועדה בראשותך לא היו חשופים למידע לפיו קיימות מערכות מתקדמות יותר, שהפיתוח של מובילאיי הוא רק רכיב אחד בתוכן, אך לא מהווה את המכלול המלא שניתן להציע לצרכן על מנת שיחליט אם הוא רוצה להצטייד במערכת רחבה יותר ולא יקרה בהרבה".

כפי שפורסם אתמול ב"כלכליסט", רוב מוחץ של מערכות הבטיחות המותקנות היום במכוניות בישראל אינן מקוריות, חרף מבחנים בינלאומיים שהוכיחו כי יכולת מניעת התאונות של המערכות החצי אוטונומיות המותקנות בחו"ל גדולה במידה ניכרת.

בשעה שבמדינות אחרות ניתן כבר היום להזמין דגמי מכוניות רבים עם מערכות שמסוגלות להשתלט על מערכות הבקרה של הרכב תוך אלפיות השנייה, הרי לפי הערכות שמרניות של גורמים בענף הרכב, יותר מ־80% מההתקנות בישראל הן של מערכות מובילאיי, שמספקות אזהרה חזותית בלבד.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות