אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

GM: אם לא נבצע ניסויי רכב אוטונומי בכבישים פתוחים, ישראל תפסיד בתחרות למדינות אחרות

נציג ג'נרל מוטורס אמר את הדברים בטקס השקת קטע הכביש הראשון בישראל המיועד לניסויים בכלי רכב אוטונומיים, שישמש עשרות חברות מהארץ ומהעולם. "אם לא נקבל בתוך חודשים ספורים אישור לנסיעה בכבישים ציבוריים - תקציבים יועברו למדינות כמו סינגפור"

02.10.2017, 15:03 | יואב סטולר

משרד התחבורה השיק היום (ב') את קטע הכביש הראשון בישראל המיועד לניסויים בכלי רכב אוטונומיים. אתר הניסויים, הסגור לתנועת מכוניות שוטפת, הוקם על קטע הכביש של נתיבי איילון, בין רשפון לארסוף.

קראו עוד בכלכליסט

קטע הכביש החדש הוקם במסגרת פרויקט כביש 531, המחבר בין כביש החוף - כביש 2 - לבין נתיבי איילון - כביש 20. אתר הניסויים כולל קטע דרך סטרילי באורך של כקילומטר וחצי וברוחב של 17 מטרים, המדמה כביש מהיר בן שלושה מסלולים.

שר התחבורה ישראל בכץ בטקס השקת אתר הניסויים, צילום: ששון תירם שר התחבורה ישראל בכץ בטקס השקת אתר הניסויים | צילום: ששון תירם שר התחבורה ישראל בכץ בטקס השקת אתר הניסויים, צילום: ששון תירם

בטקס שנערך היום באתר הניסויים, שר התחבורה ישראל כץ נשא דברים: "ישראל נמצאת בחוד החנית במערכות הטכנולוגיה של כלי הרכב האוטונומיים. המהפכה שיעשה הרכב החכם בעולם בכלל ובישראל בפרט היא דרמטית". כץ סיפר על חשיבותו של אזור הבחינה החדש, שעתיד "למקם את ישראל בין המדינות המובילות בתחום".

במשרד התחבורה העידו כי בכוונת המשרד לתגבר את מערך הניסויים לתחום הרכב האוטונומי בישראל. במסגרת תוכניותיו העתידיות נשקל קיום פעילות דומה גם בחניון הנתיב המהיר בכביש 1 בשעות הלילה, ובמקטע החדש של כביש 6 בצפון הארץ שטרם נפתח לתנועה.

עשרות חברות מובילות מהארץ ומהעולם בירכו על הצעד והן צפויות לערוך ניסויים באתר החדש. כבר היום החלו מספר חברות - ביניהן מובילאיי, ג'נרל מוטורס ונקסר - לבצע בקטע הכביש ניסויים במערכות בטיחות חכמות חדשות.

עם זאת, מהחברות נשמעה קריאה ברורה הדורשת להרחיב את האישור הרגולטורי הניתן לבחינת מכוניות בעלות מערכות נהיגה עצמאית גם לכבישים פעילים.

כך, מנהל מרכז הפיתוח של ג'נרל מוטורס בישראל, גיל גולן, השמיע את טענותיו בפני השר כץ והזהיר כי היקף פעילות החברה בארץ בתחום תלוי בהחלטה זו. "קטע הכביש הבלתי מאוכלס חיוני לחודשיים הקרובים", אמר גולן, "אבל אם לא נקבל לאחר התקופה הזאת אישור לנסיעה בכבישים ציבוריים - התקציבים שיכלו להגיע לתעשייה בישראל יעברו למדינות כמו סינגפור, שמקדמות את השימוש ברכב אוטונומי והחלטות ממשלה לא מתעכבות".

גיל גולן, מנהל מרכז הפיתוח של ג גיל גולן, מנהל מרכז הפיתוח של ג'נרל מוטורס בישראל | צילום: עמית שעל גיל גולן, מנהל מרכז הפיתוח של ג

לדברי גולן, על משרד התחבורה ליצור ישות משרדית אחת אשר תהווה את הכתובת המרכזית שתספק את כל המענות והאישורים להם זקוקים החברות והסטארט-אפים הפועלים בישראל. "במדינות אחרות המצב אחר לחלוטין, ואנחנו צריכים את העזרה שלכם", קרא גולן לשר.

ב-2021 מתוכנן לקום סמוך לנתניה מרכז הרכב האוטונומי הישראלי. מרכז זה ייבנה כהעתק של סביבת מחיה אמיתית שבה יופעלו כל התשתיות ותנאי הסביבה הנדרשים לקיום סביבה ידידותית לרכב אוטונומי.

תגיות

21 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

20.
למגיב 18 - אתה במיעוט
אני לא יודע איזו חווית נהיגה יש לך בדיוק ( טוב, אולי אתה גר בנגב או בצפון ) אבל החוויה של מאות אלפי אנשים היא ב80% מזמן הנהיגה שלהם עומס, פקקים וזמן מבוזבז. אולי יהיו כמה כמוך שמאוד יתלהבו לנהוג רוב הזמן בפקק או להתקע מאחורי מפגרים שנוסעים בנתיב השמאלי על 90. רוב הנהגים יוותרו בשמחה.
נהג שנמאס לו  |  06.10.17
לכל התגובות