אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מייסד WeWork: "הערכת השווי שלנו מבוססת על אנרגיה ורוחניות" צילום: Lauren Kallen/WeWork

מייסד WeWork: "הערכת השווי שלנו מבוססת על אנרגיה ורוחניות"

אדם נוימן, שהתראיין למגזין פורבס, התייחס לשווי שהוענק לחברה - 20 מיליארד דולר - לאחר ההשקעה של סופטבנק וויז'ן; לדבריו, האנרגיה והרוחניות חשובים יותר לעניין זה מאשר הכנסות החברה

04.10.2017, 16:16 | שירות כלכליסט
"הערכת השווי והגודל הנוכחיים של WeWork מבוססת על האנרגיה והרוחניות שלנו יותר מאשר על ההכנסות המגוונות שלנו", כך אמר אדם נוימן, המייסד הישראלי של WeWork, בראיון לגיליון אוקטובר של מגזין "פורבס". באוגוסט השנה השלימה חברת חללי העבודה שהוקמה בשנת 2010 גיוס של 4.4 מיליארד דולר מתאגיד סופטבנק היפני וקרן ויז'ן של מאסיושי סון, שהקנה לה הערכת שווי של 20 מיליארד דולר.

קראו עוד בכלכליסט

ההשקעה של סופטבנק מורכבת משני חלקים: 3 מיליארד דולר שיושקעו ב- WeWork עצמה ו-1.4 מיליארד שיופנו לטובת התרחבות במזרח אסיה: WeWork תקים ותנהל את החללים וסופטבנק תטפל בניהול היחסים המקומיים.

משרדי החברה בת"א, צילום: אוראל כהן משרדי החברה בת"א | צילום: אוראל כהן משרדי החברה בת"א, צילום: אוראל כהן

נוימן סיפר בראיון שבפגישה ביניהם סון, או Masa כפי שהוא מכונה, שלף את האייפד שלו, כתב עליו בזריזות מתווה להשקעה וביקש מנוימן לחתום. "גם היום, אני עדיין מקבל צמרמורת כשאני נזכר בזה", אמר נוימן. סון עצמו סיפר ל"פורבס" כי "חשבתי שהערכת השווי גבוהה מדי לחברה בגודל כזה ושמישהו יכול בקלות לגנוב את הרעיון, אבל אי אפשר, זה רעיון פשוט שהיישום שלו מורכב מאוד. החברה יכולה להיות שווה כמה מאות מיליארדי דולרים".

השקעת הענק הפכה את WeWork לסטארט-אפ השלישי בגודלו בעולם, אחרי אובר ו-Airbnb. לחברת חללי העבודה יש היום 163 סניפים ב-52 ערים בעולם והיא מעסיקה 2,900 עובדים. 150 אלף חברי הקהילה משלמים דמי מנוי חודשיים של בין 220 דולר (לשימוש בחלל הציבורי) ל-22 אלף דולר (עבור חלל עבודה ל-50 איש). לפי "פורבס" החברה צפויה להגיע השנה להכנסות של 1.3 מיליארד דולר והערכת השווי של סון מתרגמת ל-133,333 דולר לכל חבר קהילה, למרות שכל אחד מהם מייצר 8,000 דולר בשנה בלבד.

במהלך השנים WeWork, שנוימן הקים יחד עם שותפו האמריקאי מיגל מיקלבי, הצליחה לתרגם את הקונספט שלה גם עבור חברות גדולות, ולא רק לפרילאנסרים וסאטרט-אפים בתחילת דרכם. היום נמנים על לקוחותיה גם תאגידים כמו GM, סמסונג, בנק אוף אמריקה, מיקרוסופט ו-IBM, ששוכרת ממנה בניין שלם בניו יורק.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות