אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
התוכנית השאפתנית של פורד: קיצוץ 14 מיליארד דולר בעלויות צילום: ford

התוכנית השאפתנית של פורד: קיצוץ 14 מיליארד דולר בעלויות

זאת תוך חמש שנים- כך הודיע המנכ"ל ג'ים האקט וציין כי החברה תעביר את המיקוד מרכבי סדאן ומנועי בעירה פנימית לפיתוח רכבים חשמליים והיברידיים ומשאיות

04.10.2017, 20:01 | שירות כלכליסט
פורד מוטור מתכננת לקצץ 14 מיליארד דולר בעלויות בחמש השנים הקרובות, כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס. מנכ"ל פורד ג'ים האקט הודיע אתמול (ה') על התוכנית למשקיעים, והוסיף כי יצרנית הרכב השנייה בגודלה בארה"ב תעביר את המיקוד מרכבי סדאן ומנועי בעירה פנימית לפיתוח רכבים חשמליים והיברידיים ומשאיות.

קראו עוד בכלכליסט

רוב החיסכון לא יתבטא בדו"חות הפיננסיים של פורד עד 2019 ו-2020, אמר האקט. החברה תחפש שיתופי פעולה נוספים כדי לבזר את העלויות והסיכונים הכרוכים בפיתוח טכנולוגיות ושירותים חדשים בעודה מתמקדת ברווח שיכניסו מכירות משאיות ורכבי ספורט בצפון אמריקה. פורד הודיעה השנה כי תשתף פעולה עם סטארט-אפ שיתוף הנסיעות ליפט בפרויקט המכונית האוטונומית שלה. עוד חתמה פורד על הסכם עם יצרנית הרכבים ההודית מהינדרה ונמצאת במו"מ לשיתוף פעולה עם יצרנית הרכבים החשמליים הסינית זויטה.

הרכב האוטונומי של פורד הרכב האוטונומי של פורד הרכב האוטונומי של פורד

10 מיליארד דולר מהקיצוצים המובטחים יגיעו מחיסכון בעלויות החומרים ו-4 מיליארד נוספים מקיצוץ בעלויות ההנדסיות. עד 2022 מתכננת פורד לחתוך בהוצאות על מנועי בעירה פנימית בשליש, או כ-500 מיליון דולר, ולהשקיע את הכסף בפיתוח מכוניות חשמליות והיברידיות. האקט הודיע כי ישקיע ב"מפעלי העתיד" בהם ייעשה שימוש ברובוטים והם יתפסו חלל קטן יותר. המעבר למכוניות חשמליות משמעו כי מפעלי הייצור יוכלו להקטין את גודל אזור ההרכבה בחצי.

דרך נוספת להקטין את העלויות היא להציע פחות אפשרויות של דגמי פורד. כך למשל, רכבי הסדאן הנוכחיים מגיעים ב-35 אלף קומבינציות של תוספות, גדלים וצבעים. המודלים העתידיים יכללו 96 קומבינציות בלבד.

פורד אישרה כי שמה לה למטרה להשיג 8% רווח תפעולי, ותפרסם תחזית פיננסית בינואר 2018. פורד צופה כי ייקח לה עד 2020, או מעבר לכך, כדי להשיג את המטרה.

יצרניות רכבים אחרות הזהירו כי המעבר למכוניות חשמליות יפגע בשולי הרווח. "אני לא חושב שאנחנו צריכים לצאת מגדרנו במקומות שעשויים להרוס את ההכנסות של החברה", אמר האקט, והוסיף כי פורד מתכננת להשאיר כשליש מכל המכוניות עם מנוע בעירה פנימי עד 2030, השנה שבה מתכננות חלק מממשלות אירופה לאסור על רכבים שמונעים בדלקי מאובנים.

האקט נכנס לתפקידו כמנכ"ל פורד במאי האחרון, לאחר שקודמו בתפקיד מארק פילדס פוטר. עם מינויו התחייב האקט בפני המשקיעים כי בתוך 100 ימים הוא ישפר את "כשירות" החברה להתחרות בשוק הרכב, שהולך והופך יותר לדיגיטלי וחשמלי ונסמך פחות ופחות על מכירות רכבים לאנשים בודדים.

תגיות