אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תכונה חדשה של פייסבוק תנסה להיאבק בפייק ניוז צילום: The Telegraph

תכונה חדשה של פייסבוק תנסה להיאבק בפייק ניוז

באמצעות לחיצה על כפתור ייעודי המסומן ב-i ניתן להיחשף לסקירה קצרה על מקור הסיפור, לתכנים קשורים בנושא, למידת ההפצה של אותה כתבה ולמיפויי השיתופים שלה לפי אזורים

06.10.2017, 08:41 | יואב סטולר
פייסבוק בוחנת בימים אלו מהלך נוסף במאבק שלה בהפצת תכנים כוזבים: הרשת החברתית הגדולה בעולם פיתחה תכונה חדשה אשר מאפשרת להיחשף, באמצעות לחיצה על כפתור ייעודי המסומן ב-i, לסקירה קצרה על מקור הסיפור, לתכנים קשורים בנושא, למידת ההפצה של אותה כתבה ולמיפויי השיתופים שלה לפי אזורים.

קראו עוד בכלכליסט

הכפתור החדש יופיע על גבי התמונה של הכתבה, כשהסקירה אודותיו של האתר המפרסם ניזונה ממאגרי המידע שפייסבוק מחזיקה לצד אלו הקיימים בוויקיפדיה. עם זאת, זו דווקא עלולה להוות בעיה משום שאתר תוכן צעיר יחסית, גם אם הוא נוהג לשמור על אמינות, לא יזכה עדיין לסיקור מקיף מצד מאגר הידע הגדול בעולם, דבר שעלול ליצור רושם בעייתי לגביו.

החידוש העיקרי בתוספת של פייסבוק בקרב אותו היא מנהלת כבר חודשים נגד התדמית שנוצרה לה כקרקע הפורייה ביותר להפצת חדשות כוזבות, הינו החלוקה של אזורי שיתופי התוכן על גבי מפה גיאוגרפית, כמו גם חשיפתם של המשתמשים לרשימת החברים שעשו בעצמם שיתוף לסיפור. תכונת ה"כתבות הקשורות" הושקה כבר באוגוסט. בין היתר יצרה פייסבוק דף מיוחד שמכיל טיפים כיצד לזהות חדשות מזויפות, בדיקת כתובות אינטרנט וחיפוש אחר מקורות דיווח נוספים בנושא.

ההאשמות נגד פייסבוק בנושא החדשות המזויפות צמחו עם תום מסע הבחירות בארצות הברית בשנה שעברה, אז נבחר דונלד טראמפ.

עם זאת, לפני כחודש האתרים איתם שיתפה פייסבוק פעולה בהפרכת השמועות, כחלק מסימון הכתבות החשודות ב"פייק ניוז" בתגית מיוחדת, תקפו אותה. האתרים אשר אמונים על בדיקת העבודות טענו כי סירוב החברה לשתף אותם במידע רלוונטי לעבודתם פוגע במאמציהם להילחם בתופעה.

תגיות