אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
החברות הזרות משתלטות על ייצור הרכב בארה"ב צילום: יצרן

החברות הזרות משתלטות על ייצור הרכב בארה"ב

אנליסטים צופים שהשנה לראשונה היקף הייצור של היצרנים הזרים יעבור את זה של היצרנים האמריקאיים על אדמת ארה"ב

09.10.2017, 08:36 | תומר הדר

לתשומת לב הנשיא טראמפ, על פי תחזיות אנליסטים, בסוף השנה היקף הייצור המשולב של יצרני הרכב הלא אמריקאים בארצות הברית יעבור לראשונה את היקף הייצור המשולב של שלושת יצרני הרכב האמריקאים, פורד, ג'נרל מוטורס וקרייזלר.

על פי תחזית שפרסמה פירמת האנליסטים HIS המתמחה בענף הרכב, ב־2017 צפוי הספק הייצור של שלושת האמריקאיות הגדולות להיות כ־8.6 מיליון מכוניות, ואילו זה של יצרני הרכב הלא אמריקאים הפועלים בארצות הברית יגיע ל־8.7 מיליון מכוניות. ב־2024, על פי התחזית של IHS, ייצרו היצרנים האמריקאים 8.1 מיליון מכוניות, ואילו היצרנים הזרים בארצות הברית יגיעו ל־9.8 מיליון מכוניות. 

רכב אוטונומי של ג’נרל מוטורס, צילום: יצרן רכב אוטונומי של ג’נרל מוטורס | צילום: יצרן רכב אוטונומי של ג’נרל מוטורס, צילום: יצרן

למרבה האירוניה, אחת הסיבות להחלשת יצרני הרכב האמריקאים מבחינת שוק הייצור היא דווקא מדיניות טראמפ, העושה ככל יכולתו למנוע מיצרני רכב זרים לייצר מכוניות בזול במקסיקו השכנה. הודות לטראמפ, המאיים למסות מכוניות המיוצרות במקסיקו, יצרני רכב לא אמריקאים ששקלו לייצר מכוניות במפעלים מקסיקנים מעבירים את מפעליהם לארצות הברית, ותורמים להגדלת הפער בינם ובין היצרנים האמריקאים.

כיום רבים מיצרני הרכב היפנים מחזיקים במפעלים על אדמת ארצות הברית, החל בטויוטה וכלה בסובארו וניסאן. כך גם מרצדס וב.מ.וו. כל אלה מייצרים בארצות הברית, חלקם עוד משנות השבעים, עת מפעלים ראשונים הוקמו כדי להתגבר על מכסות יבוא שהטילה ארצות הברית. חלק מדגמי המכוניות של יצרני הרכב האירופים והאסייתים המיוצרים בארצות הברית אף מגיעים לישראל.

תגיות