אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בדקנו את הטלוויזיה החדשה של HOT ורמי לוי: מה הם מציעים לעומת המתחרים? צילום: עוזי בלומר

בדיקת כלכליסט

בדקנו את הטלוויזיה החדשה של HOT ורמי לוי: מה הם מציעים לעומת המתחרים?

המוצר החדש, נקסט פלוס, לא לגמרי בשל וחסרים בו ערוצים ויכולות הקלטה. השאלה אם "מטומטמת" ב־VOD מספיקה כדי להתחרות בסלקום ופרטנר

09.10.2017, 07:15 | אביב גוטר

במסיבת השקה נוצצת לפני כחודש וחצי הודיעה חברת הכבלים HOT, ביחד עם בעלי רשת שיווק השקמה רמי לוי, כי היא משיקה את שירות הטלוויזיה נקסט פלוס -התשובה שלה לתחרות על שידורי האינטרנט שהולכת ומתחממת. האירוע ההוא, שהוזז כמה פעמים ונקבע כמעט ברגע האחרון, משקף במידה רבה את המוצר הטלוויזיוני עצמו - מוצר לא לגמרי מוגמר שנראה שהושק במהירות, ללא מספיק תכנים, ערוצים ויכולות טכנולוגיות, הכל כדי להדוף את המתחרות.

קראו עוד בכלכליסט

נקסט פלוס הושק לאחר ש־HOT השיקה את נקסט, שירות שידורים המיועד למובייל בלבד. נקסט נועד לתת מענה למי שאינו מחובר לאף פלטפורמת טלוויזיה רב־ערוצית ומעוניין לצפות בתכנים לפי דרישה. אך כמה חודשים לאחר השקתו במרץ האחרון הבינו כנראה ב־HOT שבמצב השוק כיום הם לא יכולים שלא להציע גם מוצר אינטרנטי לטלוויזיה עצמה.

ואז הגיע נקסט פלוס, המוצר החדש שאליו ניתן להתחבר בשתי דרכים: דרך HOT ב־99 שקל בחודש, ודרך רמי לוי תקשורת ב־89 שקל בחודש. אין הבדל מבחינת התכנים, אלא רק מבחינת המשווק של השירות. על פי הערכות, עד עכשיו יש נרשמים מעטים יחסית לשירות. לממיר של נקסט פלוס יש אפשרות להתחבר הן לכבלים והן לאינטרנט, אולם השימוש העיקרי שלו הוא בעיקר לאינטרנט ובאזורים שאליהם התשתית של HOT לא מגיעה. החיסרון הבולט במוצר הוא שמדובר בממשק סגור, שאינו מאפשר להוריד אפליקציות של שירותי סטרימינג נוספים ש־HOT עצמה לא בחרה.

חיסרון משמעותי נוסף הוא שלא ניתן להקליט תכנים. ב־HOT אומרים כי בקרוב יאפשרו לבעלי ממירים את היכולת להקליט אולם זה תלוי בהסכמים ש־HOT תחתום מול ספקיות תוכן, שכרגע נמצאים במשא ומתן. מאחר שמדובר במוצר אינטרנטי, HOT לא נהנית מהחקיקה הקיימת המאפשרת לה לשדר את הערוצים המסחריים ללא עלות, ולכן נדרשת להגיע להסכמי זכויות שידור מול הערוצים המסחריים הכוללים אפשרות להקליט תוכניות וצפייה בהם ב־VOD.

כשמגיעים לדבר האמיתי — התוכן — ללקוחות צפויה אכזבה. מלבד ערוצי עידן פלוס, מבחר הערוצים דל בהשוואה למתחרות. נקסט פלוס מציע 36 ערוצים, מתוכם 30 ללא תשלום (הערוצים בתשלום הם ערוצי הספורט של צ'רלטון וערוצי ספורט 5 LIVE ו־5 GOLD, בדומה למתחרות). מרבית הערוצים הם בשפה ההודית או ברוסית. לשם השוואה, בסלקום ישנם 59 ערוצים, מתוכם 32 ללא תשלום. פרטנר מציעה 40 ערוצים, ללא עלות נוספת.

נקסט פלוס גם נופל בהצעת הערך שלו לילדים. מלבד ערוץ לולי, אין אף ערוץ ילדים אחר. עם זאת צופים שספורט מבחינתם הוא ערך עליון יוכלו ליהנות מכל ערוצי ספורט 5 וצ'רלטון(בתשלום נוסף), ומיטיבי לכת ייהנו בוודאי גם מהתוספת של ערוצי יורוספורט ויורוספורט2. הערוץ היחיד שחסר הוא One, הכולל את הליגה הספרדית האטרקטיבית, אולם גם כאן מציינים ב־HOT כי החברה מנהלת מו"מ מול נציגי הערוץ.

מנכ"לית HOT טל גרנות גולדשטיין , צילום: עוזי בלומר מנכ"לית HOT טל גרנות גולדשטיין | צילום: עוזי בלומר מנכ"לית HOT טל גרנות גולדשטיין , צילום: עוזי בלומר

ה־VOD מפצה

 

על המחסור בערוצי צפייה ישירה, נקסט פלוס מצליח לכפר בזכות ספריית VOD רחבה ומגוונת יחסית. השירות כולל היצע רחב של תכנים מגוונים לילדים ונוער הכולל את העונות החדשות של רינת גבאי וסדרת הנעורים "פלאשבק", אבל חסרות סדרות אנימציה פופולריות כמו "משמר האריות" ו"סופר סטרייקה". עוד ב־VOD ניתן למצוא גם את כל תוכני HBO הפופולריים.

HOT טרם הגיעה להסכמים מול הערוצים המסחריים, ערוצים 2 ו־10, על זכויות השידור של תוכניות שלהם ב־VOD וכעת ניתן למצוא שם מבחר דל יחסית. על החוסר בתכנים נקסט פלוס מקווה לחפות באמצעות הפקות המקור הבלעדיות שלו. ההפקות של HOT מאוד פופולריות בקרב הצופים, ויכולות להוות את הפקטור המבדל מהמתחרים שהחברה צריכה.

מיהרו להיכנס לשוק

 

נראה כי המוצר ש־HOT השיקה רחוק מלהיות גמור, וכי ההשקה נועדה בראש ובראשונה לאותת לשוק: "אנחנו במשחק". המוצר אמנם עדיין מוגדר בפיילוט, בדומה לאופן הפעולה של פרטנר שהחלה בהתקנות כחודש לאחר ההשקה. אבל כאן נעוץ ההבדל בין החברות. בפרטנר עלו עם מוצר שלם יותר, ההסכמים נחתמו מבעוד מועד ואפשרויות הקלטה ו־catch up שולבו בממירים. לנקסט פלוס אין מספיק הסכמים חתומים עם ערוצים ואין יכולות הקלטה, דברים שאולי בעתיד ישתלבו בשירות, אבל בהיעדר תאריך יעד, מדובר בחיסרון משמעותי שיקשה על HOT להתמודד עם המתחרות.

מ־HOT נמסר: "נקסט פלוס הוא המוצר הטוב ביותר בקטגוריה, עם התוכן המוביל ובמחיר המשתלם ביותר".

תגיות