אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אמזון תגייס 2,000 עובדים כדי לפרוץ אל שוק הפרסום המקוון צילום: שאטרסטוק

אמזון תגייס 2,000 עובדים כדי לפרוץ אל שוק הפרסום המקוון

החברה שכרה מתחם ענק בשדרות מדיסון במנהטן, בהן ממוקמות חברות הפרסום הגדולות בארה"ב. היא צפויה להפעיל בו בעיקר פעילות מכירות ולהשתמש באקוסיסטם שלה להצבת אתגר בפני פייסבוק וגוגל

09.10.2017, 14:18 | רפאל קאהאן

אמזון נחושה להפוך לשחקנית חשובה בשוק הפרסום המקוון: ענקית הטכנולוגיה שכרה משרדים שיוכלו להכיל 2,000 עובדים בשדרות מדיסון במנהטן, בהן שוכנות חברות הפרסום הגדולות בארה"ב. לפי מקורות בתעשיית הפרסום האמריקאית, אמזון תתחיל בקרוב במהלך גיוס נרחב, כדי לאייש את המשרדים ולהתחיל בפעילות.

קראו עוד בכלכליסט

סורב שארמה, מנהל הפרסום המקוון באמזון, אמר לאתר Digiday שהחברה יודעת שלא תוכל להציע פרסומות באתרה לחברות שמוכרות אותם שם, אך אין לה בעיה לפרסם חברות תעופה, שירותים פיננסיים, שירותי תקשורת ועוד. לדברי שארמה, העובדים במכלול החדש יתמקדו בפעילות מכירות. 

שדרות מדיסון במנהטן, צילום: בלומברג שדרות מדיסון במנהטן | צילום: בלומברג שדרות מדיסון במנהטן, צילום: בלומברג

אמזון יכולה להציע פרסום בשלל אמצעים בהם היא שולטת. מקוראי ספרים כדוגמת הקינדל, טאבלטי הפייר, אתר הקמעונאות שלה או אתרים אחרים שבבעלותה וכלה בשירות הסטרימינג אמזון וידאו. אחד השירותים של אמזון למשל מאפשר לרכוש טאבלט פייר 7 אינץ' ב-39 דולר במקום 59 דולר בתמורה לצפייה בפרסומות בעמוד הנעילה. מניסיון מדובר בשירות שאינו פולשני ולא מפריע לתפעול השוטף.

רוכבים על אירועי שופינג

אבל מעבר למיקומי הפרסומות, שארמה מסביר שיש גם את נושא העיתוי. פרסומת באתר במהלך בלאק פריידיי שווה הרבה מאוד צפיות. בעיקר אם היא ממוקמת בעמוד הנחיתה שם מרוכזים כל המבצעים המובילים. ישנם גם אתרי איסוף המשלוחים, האמזון לוקרים, או מיקומים בהם החברה שולטת כגון נקודות מכירה פיזיות שהיא מחזיקה בקניונים ברחבי ארה"ב.

"אם הם רוצים להתמודד עם הדואופול גוגל ופייסבוק, באמזון יצטרכו לחשוב מחוץ לקופסה", הסביר קניין מדיה בכיר בסוכנות פרסום שעובדת עם אמזון. ובחברה מסכימים. ההתמקדות שלהם היא במותגים "לא אנדמיים", כלומר שילוב של מותג במקומות שאינם קשורים ישירות לאופי הפעילות שלו.

אמזון אמנם לא מצוידת ברשת חברתית או מנוע חיפוש ומערכת הפעלה סלולרית - אך האקוסיסטם הצרכנית שנבנתה סביבה תוכל להפוך אותה לשחקנית משמעותית בשוק הפרסום המקוון, מה שישפיע על המחירים בו, שנקבעים בידי גוגל ופייסבוק.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות