אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סטור-נקסט: מחירי המזון עלו מתחילת השנה ב-0.7% צילום: אוראל כהן

סטור-נקסט: מחירי המזון עלו מתחילת השנה ב-0.7%

מדד המחירים של החברה רשם עלייה של 0.5% בחודשים ינואר-ספטמבר. מחירי המשקאות עלו בשיעור של 0.4% בתקופה זו

09.10.2017, 20:13 | נורית קדוש

שוק המזון ממשיך במגמת עליות המחירים. מנתוני סטור-נקסט לסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה עולה כי מדד המחירים של החברה רשם מינואר עד ספטמבר עלייה של 0.5% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. נראה כי בחודש החולף התחזקה המגמה שכן, מדד המחירים של סטור-נקסט עמד בספטמבר על 96.4 לעומת 95.4 בספטמבר אשתקד.

קראו עוד בכלכליסט

העלייה במדד המחירים נרשמה בתחומי המזון והמשקאות, בעוד בקטגוריות הטיפוח והנקיון נרשמה ירידה. מכירות המזון בתשעת החודשים הראשונים צמחו ב-1.1% ואילו מדד המחירים בתחום צמח ב-0.7%. מדד המחירים בקטגוריית המשקאות צמח ב-0.4% למרות שמכירות התחום ירדו בשיעור זהה. מבצעי ההוזלות בחגים התמקדו במוצרי הטיפוח והנקיון שמדד המחירים שלהן ירד ב-1.2% וב-0.6% בהתאמה.

סופרמרקט, צילום: אוראל כהן סופרמרקט | צילום: אוראל כהן סופרמרקט, צילום: אוראל כהן

עיתוי חגי תשרי בחודש ספטמבר, לעומת אשתקד אז חלו החגים במהלך אוקטובר, הוביל לירידה של 6.2% במכירות החודש החולף שהסתכמו ב-3.53 מיליון שקל. ירידה זו מיתנה את הצמיחה המצטברת מתחילת השנה במכירות שוק מוצרי הצריכה ל- 0.7% בלבד.

פחות ימי מכירות בגלל עיתוי החג

הירידה במכירות באה לידי ביטוי בכל הקטגוריות המרכזיות. הירידה במכירות נבעה בעיקר מכך שהחג נמשך מרביעי ועד שבת ולכן היו פחות ימי מכירות. כך לדוגמא, מכירות תחום הבשר והדגים היו בספטמבר נמוכות ב-10.3%; מכירות החלב ירדו ב-5.4%, השימורים ירדו ב-10.5%, הלחם ב-7.7% והסלטים ב-5%.

נתח השוק של 10 הספקים הגדולים הסתכם בתשעת החודשים האחרונים ב-56.2%, ירידה של 0.5% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הירידה נבעה בין היתר מהתחזקות כוחו של המותג הפרטי שמובילים שופרסל ורמי לוי שצמח בספטמבר ל-6.2% ומתחילת השנה מציג עלייה של 0.2% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
כמה מסקנות
1. האוכלוסיה גדלה ב - 1.8% בשנה 2. המחירים עלו ב - 1.0% בשנה 3. המחזורים היו צריכים לעלות ב - 2.8% אבל עלו בפועל בהרבה פחות (איזור ה - 1%) המשמעות היא תזוזה של השוק לקטגוריות זולות יותר, כאשר תגובת הנגד של המותגים היא העלאת מחירים (שמקטינה את מכירות המותגים היקרים עוד יותר). זה משתקף בירידת נתח השוק של החברות הגדולות. בקיצור נראה כמו בשורות רעות מאוד לשטראוס, תנובה והחברה המרכזית (קוקה קולה), וכנראה בשורות טובות לנטו (יבואנית המותגים הפרטיים).
אלון  |  10.10.17