אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פשרה בייצוגית: הטבות ב-600 אלף שקל על ספאם לטלפונים סלולריים צילום: שאטרסטוק

פשרה בייצוגית: הטבות ב-600 אלף שקל על ספאם לטלפונים סלולריים

אלפי לקוחות של חברות העוסקות בביטוח קיבלו מסרוני ספאם. במסגרת תביעה ייצוגית שיזמו הושגה פשרה עם בעל החברות, שיעניק פיצוי בהטבות

15.10.2017, 09:04 | זוהר שחר לוי

בקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה על רקע שליחת מסרוני ספאם לטלפונים סלולריים הסתיימה בפשרה, המסתכמת בהטבות לחברי הקבוצה בשווי של 600 אלף שקל.

הבקשה לתביעה הייצוגית הוגשה במרץ השנה, על רקע חוק הספאם, נגד שלוש חברות העוסקות בביטוח ובהחזרי מס, כולן בבעלות מרדכי ארבל.

בבקשה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בחיפה באמצעות עו"ד רם גורודיסקי, נטען כי החברות עמית החזרי מס, עמית ארבל סוכנות לביטוח (2008) ו־נ.מ. שיווק ומכירות הן למעשה קבוצה עסקית אחת, שבעל המניות בהן הוא ארבל. לטענת התובעים, הם קיבלו מהחברות הללו כמה הודעות טקסט שכללו הצעות לבדוק את סכומי הפנסיה שלהם בעת פרישה.  

עו"ד רם גורודיסקי, צילום: אוראל כהן עו"ד רם גורודיסקי | צילום: אוראל כהן עו"ד רם גורודיסקי, צילום: אוראל כהן
לטענת התובעים, ההודעות הטרידו אותם ופגעו בפרטיותם. שניים מהתובעים אף חברים בקבוצת פייסבוק ששמה "שמים סוף לספאם - הקץ לדואר זבל", והם בדקו מי עומד מאחורי משלוח ההודעות שנשלחו בניגוד לחוק התקשורת, ללא הסכמה מראש ובכתב של הנמען.

עוד נטען בתביעה, כי כדי למנוע את זיהוי שולחי המסרונים "כמעט כל הקישורים המופיעים במסרונים פעילים למשך תקופה קצרה בלבד והופכים להיות בלתי שמישים לאחר מכן”.

מנתונים שאספו התובעים מחברת גוגל על אודות הקישורים שהופיעו במסרונים התברר כי כ־11 אלף נמענים ביקשו לברר מי עומד מאחורי ההודעות ששלחו החברות הנתבעות. לכן, התובעים מעריכים שההודעות נשלחו למאות אלפי אנשים.

כמו כן, התברר כי בבתי המשפט לתביעות קטנות מתנהלות כמה תביעות בנושא ה"ספאם" נגד החברות הללו.

בעקבות הבקשה לתביעה ייצוגית נפגשו הצדדים, כאשר הנתבע, בעל החברות, טען שמשלוח המסרונים נעשה על ידי גורם שלישי לתקופה קצרה בלבד.

בהסכם הפשרה שהושג בין הצדדים נקבע, כי הנתבע ושלוש החברות שברשותו ישלמו פיצוי בשווי של 600 אלף שקל, שיינתן לאלפי לקוחות באופן הבא: חבילת תשתיות וספק בחינם לחודש אחד באמצעות חברה אחרת הנמצאת בבעלות הנתבע ל־1,200 הלקוחות האחרונים שהצטרפו לשירותי החברה. עוד הוא יעניק חבילות ייעוץ פנסיוני ללא עלות ל־320 הלקוחות הראשונים שיפנו לקבלת ההטבה. כל אחד משלושת התובעים יקבל 20 אלף שקל ועורך דינם יזכה לשכר טרחה של 150 אלף שקל.

לדברי עו"ד רם גורודיסקי: "במסגרת ההסדר זכאים חברי הקבוצה לפיצוי בשווי של כ־50 שקל עבור כל מסרון ששוגר אליהם - סכום המשקף רף הרתעה גבוה בתביעות ייצוגיות כלפי משגרי הודעות הספאם".

הסדר הפשרה הוגש לשופט בית המשפט המחוזי בחיפה רון סוקול בבקשה לאשר אותה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות