אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
למה לקנות מעיל ב-1,000 דולר כשאפשר לשכור אותו צילום: Rent The Runway

למה לקנות מעיל ב-1,000 דולר כשאפשר לשכור אותו

חדש בניו יורק: שירות להשכרת שמלות ערב משכיר ללקוחותיו לשימוש חד פעמי גם פרטי לבוש פשוטים יותר - כמו נעליים, מקטורנים וסריגים

16.10.2017, 21:00 | שירות כלכליסט

חברת "רנט דה-ראנוויי" (Rent the Runway), היושבת בני יורק, החלה את דרכה לפני שמונה שנים כשירות להשכרת שמלות ערב, שמלות נשף ואביזרים נלווים. כעת החברה מגבירה את מאמציה למשוך קהל לקוחות נרחב יותר.

קראו עוד בכלכליסט

החל מהיום (ב'), מאפשרת החברה לשכור גם בגדי יום-יום כמו מכנסיים, מקטורנים וסריגים, ומציעה אופציה נוספת המאפשרת למנויים לשכור ארבעה מוצרים מידי חודש במחיר קבוע של 89 דולר. שירות דומה שהציעה החברה בשנה שעברה איפשר ללקוחותיה לשכור עד ארבעה פריטים, ללא הגבלה חודשית, תמורת 159 דולר לחודש.

על פי מנכ"לית החברה ג'ניפר היימן, הרעיון מאחורי השירות הוא לסייע לנשים לצמצם את המלתחות האישיות שלהן ובמקום לרכוש מוצרים חדשים מידי עונה - לאפשר להן לשכור אותם ולשלוח אותם בחזרה לחברה עם סיום השימוש. "יש כל כך הרבה בזבוז בכל הנוגע למלתחה שלנו - רוב הנשים לא לובשות 80%-85% מהבגדים שברשותן. אנו מציעים חידוש ומגוון", אמרה היימן בראיון לוושינגטון פוסט.

Rent The Runway , צילום: Rent The Runway Rent The Runway | צילום: Rent The Runway Rent The Runway , צילום: Rent The Runway

על פי מומחים, התיעוד הבלתי פוסק של חיינו ברשתות החברתיות בצירוף הנכונות לחלוק עם אחרים דברים אישיים בחיינו כמו הבית והרכב, הופך את רעיון השכרת הביגוד למקובל יותר. שירותים כגון Airbnb, אובר וליפט זוכים לפופולריות רבה בשנים האחרונות ומאלצים חברות רבות לבחון את המודלים הישנים שעליהם הן מתבססות. למשל, רשת הנעליים המוזלות DSW שוקלת כעת להוסיף שירות השכרת הנעלה ואילו נורדסטרום השיקה שירות להשכרת חליפות טוקסידו עבור לקוחותיה הצעירים.

"הרשתות החברתיות יצרו אווירה של 'אוקיי, אתה יכול ללבוש את אותו הדבר פעמיים, אבל אתה מעדיף שלא לעשות זאת אם אפשר'. כיצד, אם כן, אפשר לעמוד בכך מבלי להוציא הון עתק על ביגוד? כל זה תורם לרעיון שזה בסדר לחלוק בגדים עם זרים", אומרת רייצ'ל סנדרס, ראש אסטרטגיה בפירמת המחקר "קסנדרה" (Cassandra).

עם זאת, על פי נתונים של חברת מחקרי השוק פורסטר, שיעור האנשים השוכרים ביגוד קטן עדיין - כ-6% בלבד. ישנם כאלו הסבורים כי יש מקום רב לצמיחה בשוק זה, בייחוד בקרב הלקוחות הצעירים באזורים האורבניים. נתונים שבידי "קסנדרה" מראים כי כ-62% מדור המילניום ו-52% מהדור הצעיר היו רוצים שמותגי אופנה יציעו דרכים נוספות לשכור או לשאול פריטי ביגוד והנעלה.

תגיות