אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בעקבות הגבלות התנועה באירופה: גם הרכבים הכבדים מפסיקים לזהם צילום: יצרן

בעקבות הגבלות התנועה באירופה: גם הרכבים הכבדים מפסיקים לזהם

יצרני המשאיות מסתערים על שוק הרכב החשמלי ומציגים דגמים המצוידים בסוללות. E Delivery של פולקסווגן תעלה על הכביש כבר ב־2020

17.10.2017, 08:51 | תומר הדר

הנעה חשמלית כבר אינה נחלתן הבלעדית של יצרני המכוניות. גם יצרני המשאיות מסתערים כעת על שוק הרכב החשמלי ומציגים דגמים ומיזמים חדשים. אחד הקטליזטורים העיקריים למגמה זו הוא הודעותיהן של מספר ערים אירופיות, ובהן אוקספורד ופריז, על הטלת מגבלות חמורות על תנועת רכב מזהם, שייכנסו לתוקף בעתיד הלא רחוק, 2020 באוקספור ו־2030 בפריז.

קראו עוד בכלכליסט

טויוטה חשפה ממש לפני ימים אחדים את TMNA, מערכת הנעה חשמלית מבוססת מימן המיועדת לשימוש ברכב כבד. המערכת כבר נבחנת על ידי טויוטה באזור לוס אנג'לס וצברה כ־8,000 שעות עבודה במשאית כבדה.

משאית חשמלית של טויוטה, צילום: יצרן משאית חשמלית של טויוטה | צילום: יצרן משאית חשמלית של טויוטה, צילום: יצרן

פולקסווגן חשפה בשבוע שעבר במהלך תערוכת רכב כבד את E Delivery, משאית חלוקה עירונית שתיסע בכבישי אירופה כבר ב־2020, השנה שבה ערים רבות באירופה אמורות להתחיל לאסור על תנועת רכב מזהם. המשאית של פולקסווגן, שפותחה על ידי החטיבה הדרום־אמריקאית של החברה פולקסווגן קאמיונס בברזיל, מצוידת בסוללת ליתיום איון המאפשרת נסיעה לטווח של 200 קילומטר. במקביל הציגה סקאניה באותה תערוכה את G360, משאית חדשה המיועדת לנסוע ב"כביש חשמלי", כלומר כביש שבו החשמל מסופק לרכבים כבדים באמצעות רשת קווי הטענה, המזכירה את האופן שבו חשמליות עירוניות נוסעות בבירות אירופה. המשאית החדשה של סקאניה מיועדת לניסויים ומצוידת גם במנוע דיזל, המיועד לנסיעה באזורים שאינם מצוידים בתשתית הטענה חשמלית, וגם במערכת הנעה חשמלית. ביחד המערכות מאפשרות לרכב לנסוע לטווח מרשים של 1,000 קילומטר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות