אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עלים זה מדהים: המדריך הטבעוני המאויר הראשון

עלים זה מדהים: המדריך הטבעוני המאויר הראשון

"אני לא מנסה להטיף, רק להציג עובדות", אומר המאייר מיקי מוטס שגייס במימון המונים 150 אלף דולר עבור מה שהוא מגדיר כ”מדריך הטבעוני המאויר הראשון”

22.10.2017, 09:46 | רעות ברנע

“יש אנשים שאי אפשר להגיע אליהם בדרך של תמונות זוועה, לכן אני מנסה להגיע אליהם בדרכים אחרות”, אומר המאייר מיקי מוטס, שעובד בימים אלה על “Simple Happy Kitchen” ‑ ה”מדריך הטבעוני המאוייר הראשון”, להגדרתו.

מדובר בספר שמנגיש אינפורמציה על מזון מן הצומח באמצעות איורים צבעוניים ומשעשעים, שימשכו את תשומת ליבכם ויעלו על פניכם חיוך גם אם אתם קרניבורים מושבעים. “אני לא מנסה להטיף לאנשים להיות טבעונים”, אומר מוטס. “אני מציג בפניהם את העובדות ואת הפתרונות, והם יחליטו לעשות עם זה מה שהם רוצים. אני מקווה שהם יעשו את הדבר הנכון בעיני וייקחו את זה למקום של טבעונות, אבל זו לא מטרת הספר”.

מיקי מוטס. "להפוך טבלאות משעממות לדברים נחמדים" מיקי מוטס. "להפוך טבלאות משעממות לדברים נחמדים" מיקי מוטס. "להפוך טבלאות משעממות לדברים נחמדים"

ההמונים מממנים

מוטס (39) עובד כמאייר עצמאי מזה כעשר שנים. מרגע שהתחיל לעבוד על הספר היה לו ברור שאת הכסף לטובת הפרויקט העצמאי הזה יגייס באמצעות קמפיין מימון המונים. “זה נראה לי הכי נכון מבחינה כלכלית וגם מאפשר לקבל פידבק כדי לדעת מה חסר ומה צריך לייצר. במשך שנה עבדתי על הגדלה של הקהילה סביב הפרויקט הזה וניסיתי להבין מה אנשים צריכים.

לטובת הקמפיין עבדתי גם על מוצרים, מרצ’נדייז שיהיו התשורות לתומכים ‑ יצרתי אבות טיפוס לבובות גדולות וקטנות בנושא של תזונה מהצומח. לאחר מכן עליתי, בעזרתו של בן זוגי זיו מלצר בקמפיין גיוס המונים בקיקסטארטר. קצת חששנו כי היא פלטפורמה שמזוהה עם מוצרים קצת יותר טכנולוגיים וגיקיים אבל לקחנו את הסיכון”.

זה השתלם ובגדול - בתוך 3 שעות וחצי הגיע הפרויקט לסכום היעד שהוצב לו, 15 אלף דולר. אחרי שבועיים הוא היה בסכום של 700% מהיעד ובתום החודש של הקמפיין הגיע ללא פחות מ־151,400 אלף דולר, 1011% מסכום היעד.

תשורות לקמפיין מימון ההמונים תשורות לקמפיין מימון ההמונים תשורות לקמפיין מימון ההמונים

בתום הקמפיין העביר מוטס את הגיוס לפלטפורמה אחרת, אינדיגוגו, בה אפשר לתמוך ולהזמין את הספר מראש גם בחודשיים הקרובים. “עכשיו אני לוקח לעצמי תקופה של כחצי שנה לשבת ולעבוד על הספר. הוא יהפוך טבלאות וגרפים משעממים ומפחידים לדברים ויזואליים נחמדים ונעימים. אני לא ממציא שום דבר, אלא לוקח את הנתונים הקיימים והופך אותם למשהו ידידותי”.

נעזרת באנשי מקצוע מתחום התזונה לשם כך?

“כן. בעניין התזונתי־קליני אני לא מבין מספיק, לכן אני נעזר בטל פורת, חברה שהיא תזונאית וגם טבעונית. בספר לא יהיו רק ערכים תזונתיים אלא גם מדריכים מאוירים לזמני בישול, השרייה, מדריך להארכת חיי המוצרים, הנחיות לאיחסון נכון שלהם. הכל בצורה צבעונית ומשעשעת”.

פוסטר בעיצוב מוטס ששימש השראה לספר החדש פוסטר בעיצוב מוטס ששימש השראה לספר החדש פוסטר בעיצוב מוטס ששימש השראה לספר החדש

זה התחיל מפוסטר

“נושא זכויות בעלי החיים היה תמיד קרוב לליבי, גם במסגרת עבודות פרילנס שעשיתי לעמותות כמו אנונימוס”, מספר מוטס. “לפני קצת יותר משנה יצרתי פוסטר מאויר של מקורות מן הצומח לחלבון. לא עשיתי אותו עבור אף אחד, זו היתה הנאה שלי. העליתי אותו לדף הפייסבוק שלי וזה צבר תאוצה מטורפת”. בפוסטר מוצגים מקורות החלבון כדמויות מצוירות, לצד נתונים מספריים של כמות חלבון ל־100 גרם שכל אחד מהם מכיל. “הדמויות הן בכוונה לא מושלמות”, הוא מסביר. “דאגתי שלכולן תהיה שן מבצבצת או עין פוזלת. זה המשך ישיר של הקו של הדמויות שלי מאז ומתמיד. אם הדמות תהיה רגילה ומחייכת זה לא יעשה לי את זה”.

איך התגלגל הפרויקט מפוסטר לספר?

“הפוסטר יצר דיבור על כך שהוא פותר בעיה של הנגשת חומרים בתחום התזונה מהצומח. המשכתי ויצרתי עוד פוסטרים דומים שהציגו את מקורות הסידן והברזל מהצומח, והתגובות שזרמו גרמו לי להבין שיש צורך במשהו שמסביר את הדברים בצורה ברורה ומצחיקה. הפוסטרים נעשו במקור באנגלית וכך יהיה גם הספר, אבל הם תורגמו בהתנדבות ע”י אנשים שונים לשפות שונות, כמו אסטונית וסינית. בערך %08 מהספר הוא איורים עם מספרים, כך שמחסום השפה לא אמור להוות בעיה גדולה”.

תגיות