אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אחרי הפרידה מהאחים ויליגר: טרה, שטראוס וגד במירוץ לחמאת לורפק צילום: דנה קופל

אחרי הפרידה מהאחים ויליגר: טרה, שטראוס וגד במירוץ לחמאת לורפק

סיום החוזה בין וילי פוד לארלה, בעלת מותג החמאה לורפק, פותח את התחרות על יצוג המחלבה הדנית בישראל. ארלה היוותה 13% ממכירות וילי פוד אשתקד

23.10.2017, 08:15 | נורית קדוש

ההיפרדות של מחלבת ארלה הדנית מיבואנית המזון ומפיצת מוצריה וילי פוד היא אולי מכה קשה עבור החברה הישראלית, אבל מהווה גם הזדמנות למחלבות הישראליות לחזר אחרי ארלה. ניתן להעריך כי נוכח היקף פעילותה בשוק החלב, תנובה לא תקבל אישור להפיץ את מוצרי ארלה, ולכן המירוץ יתרחש בין שטראוס, טרה וגד. גם קבוצת נטו, העוסקת ביבוא גבינות קשות וקצפות, יכולה להרוויח מחבירה לארלה ולגוון את סל המוצרים שבידיה.

קראו עוד בכלכליסט

לשטראוס יתרון בולט על פני שאר המועמדות בשל קשריה עם דנונה הבינלאומית, דבר שיש בו להצביע על יכולתה לעמוד בסטנדרטים שלהם מצפה המחלבה הבינלאומית. מערך ההפצה של שטראוס יכול בהחלט לסייע להגדלת היקף פעילות ארלה בישראל.

ארלה היא אולי שם די אנונימי לצרכן הישראלי, אבל היקף פעילותה בישראל גדול. לפי דו"חות וילי פוד, מכירות מוצרי ארלה על הסתכמו ב־38.3 מיליון שקל ב־2016 והיוו 13% ממכירות וילי פוד בשנה זו. מדובר בעלייה של 11.3% ביחס למכירות מוצרי ארלה ב־2015, זאת בעוד מכירות וילי פוד ירדו באותה תקופה ב־6%.

מימין: צביקה ויוסי ויליגר, צילום: אוראל כהן מימין: צביקה ויוסי ויליגר | צילום: אוראל כהן מימין: צביקה ויוסי ויליגר, צילום: אוראל כהן

כ־80% ממכירות ארלה בארץ מקורן במותג הדגל של החברה - ממרח החמאה לורפק. מדובר בפיתוח של החברה, שאין כמעט דומים לו בעולם ויתרונו בהפיכת החמאה שמתקשה בקירור למוצר שניתן למרוח בקלות. לורפק הוא מותג החמאה השני במכירות בישראל. על פי נתוני סטורנקסט לתשעת החודשים הראשונים של 2017, תנובה שולטת בקטגוריה עם החמאה שמחירה מפוקח, ואילו לורפק במקום השני עם 18.6% מהמכירות. על הרווחיות הגבוהה שמקנה לורפק לחברה ניתן ללמוד מכך שבעוד נתח השוק הכספי של חמאת תנובה עומד על 58.5%, הנתח הכמותי עומד על 62.5%. ביחס הפוך, הנתח הכמותי של לורפק שמחירו אינו מפוקח, עומד על 13.9% בלבד.

בנוסף לממרח לורפק, ארלה משווקת בישראל גם גבינות מלוחות ובראשן "פטינה", את מותג "דנבלו" (גבינה עם עובש) וגבינות קסטלו מסוג קממבר וברי. גבינות אלו יוכלו להקנות לשטראוס, אם תזכה בהסכם ההפצה, דריסת רגל בקטגוריות שבהן לא פעלה עד היום במעדניה ובמדף הגבינות.

בהסכם ההפצה שיש לווילי פוד עם ארלה, רשאית המחלבה להפסיק את ההתקשרות במקרה שבו מנכ"ל החברה עוזב. לפני כחודשיים פוטר אירם גרייבר, מנכ"ל וילי פוד, על ידי האחים צבי ויוסי ויליגר ששבו לשליטה ולניהול החברה שייסדו ומכרו פעמיים בשנים האחרונות. החזרה לחברה התאפשרה לאחר שהאחים השתלטו על החברה־האם BSD. פיטוריו של גרייבר נרשמו, בין היתר, על רקע ביקורת קשה שמתח על דרך הניהול של האחים ויליגר את החברה בטרם מכירתה. עם עזיבתו של גרייבר, פרשו ופוטרו גורמים נוספים שכיהנו בתפקידי מפתח כמו סמנכ"ל הסחר, סמנכ"ל היבוא, סמנכ"לית השיווק וחשב החברה.

וילי פוד דיווחה כי לסיום ההסכם עם ארלה בעוד כחודש וחצי צפויה להיות "השפעה שלילית מהותית על תוצאות הפעילות של החברה". בחברה מעריכים כי יוכלו להתקשר בעתיד הקרוב עם ספקים חלופיים עבור חלק מהמוצרים הנרכשים כיום מהחברה הדנית. עם זאת, כיוון שעיקר המכירות הן של מוצרי לורפק שאין להם תחליפים רבים בעולם, המשימה מהווה אתגר מורכב עבור האחים ויליגר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות