אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תל אביב מבקשת להוסיף דירות בתוכנית הבניה בתחנה המרכזית הישנה

פרסום ראשון

תל אביב מבקשת להוסיף דירות בתוכנית הבניה בתחנה המרכזית הישנה

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב, צפויה לאשר מחר תוספת של 182 דירות לתוכנית הבנייה הענקית במתחם התחנה המרכזית הישנה. בתוכנית שאושרה בפברואר 2015 יש 979 דירות, ואילו על פי התיקונים שיבקש מחר מהנדס העיר יהיו 1,161 דירות. סך שטחי התעסוקה במתחם צומצם מ-177 אלף מ"ר, ל-152 אלף מ"ר

24.10.2017, 19:08 | אמיתי גזית

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב, צפויה לאשר מחר תוספת של 182 דירות לתוכנית הבנייה הענקית במתחם התחנה המרכזית הישנה בתל אביב. בתוכנית שאישרה הוועדה המקומית בפברואר 2015 יש 979 דירות, ואילו על פי התיקונים שיבקש מחר מהנדס העיר יהיו 1,161 דירות. סך שטחי התעסוקה במתחם צומצם מ-177 אלף מ"ר, ל-152 אלף מ"ר.

שינויים אלה מתבקשים משום שבפרק הזמן שחלף מאז אושרה התוכנית לראשונה, אושרה גם תוכנית המתאר החדשה של תל אביב (תא 5000) שלפיה אחד המגרשים במתחם התחנה מיועד כולו למגורים ללא שטחי תעסוקה. התוכנית שתעלה מחר לאישור הוועדה המקומית מחלק את מתחם התחנה המרכזית ל-4 מתחמים, שכל אחד מהם יעבור בנפרד הליך של איחוד וחלוקה - כלומר חלוקת זכויות הבנייה בין בעלי הקרקע בהתאם לשווי חלקם היחסי. במתחמים שלאורך רחוב בגין והגליל יהיו בניינים בני 35 קומות, 40% מהן למגורים היתר למסחר ותעסוקה. במתחם הדרומי שפונה לרחוב הגדוד העיברי יהיו רק בנייני מגורים בגבוה של 18-13 קומות.

הדמיה של פרויקט התחנה המרכזית הישנה הדמיה של פרויקט התחנה המרכזית הישנה הדמיה של פרויקט התחנה המרכזית הישנה

עריית תל אביב תנסה להאיץ את ההליכים במתחם המרכזי, הגדול והחשוב בתוכנית השוכן בשטח שבו רציפי התחנה הישנה. במתחם הזה מתוכננות 489 דירות, ו-71 אלף מ"ר לתעסוקה ומסחר. הערכה היא כי קל יותר לקדם בו את התוכנית משום שמתחמים אחרים בעלי זכויות רבים וצפוי כי יצוצו עוד מחלוקות. לעומת זאת הקרקע במתחם זה נרכשה לפני שנתיים על ידי קבוצה המורכבת מחברת שיכון ובינוי וקבוצת לווינשטיין, בתמורה ל-560 מיליון שקל במכרז שנערך במסגרת הליך של פירוק שיתוף. במתחם זה יבנה גם קמפוס להקת בת שבע ותוקם בו כיכר מרכזית, ומכאן הרצון של הערייה לקדם את התוכנית.

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
פתאום מתגלים ספחים נוספים לשיקולי הנהלת אגד
מה שמעניין בכתבה הזאת, שצריך להבין מיהם אלו שדחפו את תכנון הפרויקט והשבחתו, שיכון ובינוי,לווינשטיין, ומאוחר יותר יצטרף קובי מימון. השאלה המתבקשת, למי היתה שייכת התחנה המרכזית באגד? התשובה כמובן בגוף השאלה. השאלה הבאה המתבקשת, שווי התחנה המרכזית הישנה יהיה שווה יותר ממיליארד וחצי שקל, שטח התחנה המרכזית החדשה יהיה שווה כ-4 מיליארד שקל. סה"כ כ- 5 וחצי מיליארד שקל אז איך קרה הדבר, שחברי אגד וויתרו על על כל נכסיהם בחינם? איך חברי אגד העניקו ביחד עם הממשלה את הנכסים המדהימים האלה לכמה יזמים פרטיים בלי לקבל תמורה?
הבורר  |  24.10.17