אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מיקרוסופט הורגת את מצלמת Kinect שנולדה בישראל צילום מסך: microsoft.com

מיקרוסופט הורגת את מצלמת Kinect שנולדה בישראל

מצלמת זיהוי התנועה של החברה, שאת הטכנולוגיה עבורה פיתחה במקור פריימסנס הישראלית, הושקה ב-2010 ונמכרה ב-35 מיליון יחידות. עתה נזנח המוצר - אך יכולותיו השונות הגיעו אל ווינדוס ואל משקפי ה-AR של מיקרוסופט

25.10.2017, 19:34 | שירות כלכליסט

מיקרוסופט הודיעה רשמית שהפיתוח והמכירה של קינקט, מצלמת זיהוי התנועה של קונסולת האקסבוקס, ייפסקו. לפי דיווח של פאסט קומפני, מאז השקת הקינקט ב-2010 נמכרו כ-35 מיליון יחידות, שאיפשרו לגיימרים לשלוט במשחקים בתנועות גופם, ללא בקר פיזי. 

קראו עוד בכלכליסט

כשנחשפה קינקט, נראה ששחר חדש עולה על תחום הגיימינג: בקרי זיהוי תנועה כבר היו בשוק, אך נשענו על מכשור פיזי, כדוגמת שלט ה-Wii של נינטנדו. זאת, בעוד הטכנולוגיה של מיקרוסופט איפשרה לשלוט בדמויות במשחק בעזרת תנועה טבעית או חפצים - למשל, להשתמש בכרית על הספה בתור הגה במשחק מירוצים. כשהושקה המצלמה, שנועדה לעבוד עם קונסולת האקסבוקס 360, היא עוררה עניין רב והציגה מכירות נאות.

מצלמת הקינקט, צילום מסך: microsoft.com מצלמת הקינקט | צילום מסך: microsoft.com מצלמת הקינקט, צילום מסך: microsoft.com

ואולם, ההתלהבות דעכה במהירות: עם הזמן התגלה שאנשים דווקא מעדיפים להחזיק משהו ביד כשהם משחקים, וששימוש בעצמים בסביבת הקונסולה אינו אינטואיטיבי במיוחד; אף אחד לא מסתכל על הסלון שלו ואומר "היי, העציץ הזה יכול לתפקד בתור שלט". קינקט הצמיחה סביבה קהילה גדולה, אך לא של גיימרים כי אם של מייקרים ומהנדסים חובבים; אלה פיצחו את קוד המצלמה והשתמשו בה בשלל פיתוחים והמצאות עבורם רצו להוסיף שליטה בתנועת גוף.  

מיקרוסופט הטמיעה יכולות שפותחו עבור קינקט בכמה וכמה ממוצריה, ביניהם פלטפורמת Hello לזיהוי פני משתמשים בווינדוס וקסדת המציאות המוגברת הולולנס.

טכנולוגיית קינקט פותחה במקורה בידי פריימסנס הישראלית, במסגרת פרויקט של מיקרוסופט שכונה נטאל. השותפות בין השתיים נקטעה כשהחלה מיקרוסופט לפתח טכנולוגיות זיהוי תנועה משל עצמה ופריימסנס התקשתה למצוא לקוחות גדולים חדשים. ב-2013 נרכשה החברה הישראלית בידי אפל ב-375 מיליון דולר. הטכנולוגיה של פריימסנס שולבה במכשיר האייפון X, כחלק ממערכת זיהוי הפנים של הטלפון.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
התחושה שמיקרוסופט חייה יותר על הצלחות העבר
לפחות בחלק מהמערכות מזכיר את המושג פרה חולבת מתחבר גם לנייד שהם מוחקים מהמפה לא יצא לי לפתח מוצרים עבור תוכניות מיקרוסופט אבל זה בהחלט מעלה תהיות כמה כדאי למפתח להשקיע פיתוח עבור המערכות שלהם שלמחרת הם סוגרים את הברז, מפתח משקיע שנים להתמחות בתחום מסוים רק למצוא שברגע אחד הם סגרו לך את הברז, המצלמה הזאת היא רעיון גאוני גם אם לא מושלם היא מתאימה במיוחד למצבים כמו ריקוד וכו... זה יוצר רמת אינטרקציה מאד גבוהה בין השחקן למשחק מטשטש את הגבולות בין המשחק לבין המציאות שבחלק מהמשחקים אנשים רוקדים מתעמלים דבר שהוא מעולה ושונה משאר המשחקים, ההיפך הם היו צרכים לעשות מאמץ ולשפר את המצלמה הזאת להביא אותה לרמה אחרת, זה משדר רע לכל דבר שקשור לכל פיתוח עתידי וחדשני של מיקרוסופט כי הם לא עומדים בכל העוצמה מאחורי המוצר הם לא מקדמים אותו אם הוא אינו קשור למערכות הליבה שלהם , אתה רואה הרבה פיתוחים מדהימים במעבדות שלהם אבל הם לא יכולים להרים את ההמצאות האלו ולהפוך אותם למוצר מדהים , כנראה צריך להמתין לחברה אחרת עם חזון מתאים שכן יודעת לזהות שיש לה ביצת זהב
תכנת  |  26.10.17