אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האם ביטוח האופנועים עומד להתייקר ב-20%? צילום: שאול גולן

האם ביטוח האופנועים עומד להתייקר ב-20%?

בג"ץ דורש מהמפקחת על הביטוח לנמק מדוע אינה מעדכנת את ביטוח האופנועים כדרישת "הפול" שממומן על ידי חברות הביטוח

26.10.2017, 20:04 | רחלי בינדמן
בית המשפט העליון הוציא לפני זמן קצר צו על תנאי נגד הממונה על שוק ההון והביטוח במשרד האוצר, דורית סלינגר, המחייב אותה להשיב עד 6 בדצמבר, "מדוע לא תתקן את החוזה המאוחד בענף ביטוח רכב חובה כך שתעריף האופנועים יוגדל". בית המשפט הוציא את הצו לדרישת "הפול" (התאגיד המנהל של המאגר לביטוחי רכב חובה) המיוצג על ידי עוה"ד צבי פירון ורוית קורן ממשרד מ.פירון ושות'. הפול ממומן על ידי חברות הביטוח ולפיכך העלאת התעריף תחסוך להן כסף.

קראו עוד בכלכליסט

בעתירה שהגיש הפול בדצמבר אשתקד, נטען כי יש להגדיל את תעריף הביטוח השיורי לאופנועים בלפחות 19.6%. בעתירה נכתב כי "ייגרם לעותרת ולציבור המבוטחים נזק חמור וחסר תקנה אם המצב הקיים יעמוד על כנו".

עוד נטען כי מסקנות ועדת וינוגרד שהפכו לתקנות צפויות לייקר את תעריפי ביטוחי רכב חובה בכלל וביטוח אופנועים בפרט. לכן, דרשו בפול לעדכן את תעריפי הביטוח כך שישקפו את עליית הסיכון הטהור אשר חושב בשיעור של 19.6%.

(ארכיון), צילום: שאול גולן (ארכיון) | צילום: שאול גולן (ארכיון), צילום: שאול גולן
"עלות הסיכון הטהור" היא למעשה קביעה הבודקת מה הסיכון (לחברות הביטוח) ומעדכנת את תעריפי הביטוח בהתאם. "עלות הסיכון הטהור מבוססת בין היתר על ניסיון העבר אך היא גם צופה פני עתיד", נכתב בעתירה.

עתה, כאמור, תצטרך המפקחת על הביטוח להתייצב ולהסביר מדוע "מדוע לא תתקן את החוזה המאוחד בענף ביטוח רכב חובה כך שתעריף האופנועים יוגדל", בהתאם להמלצותיה של ועדת וינוגרד והמלצותיו של המפעיל.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות