אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שר התחבורה מבקש לאשר תקציב חדש לרשות שדות התעופה ביותר מ-4 מיליארד שקל צילום: אלכס קולומויסקי

שר התחבורה מבקש לאשר תקציב חדש לרשות שדות התעופה ביותר מ-4 מיליארד שקל

מהבקשה שהגיש השר ישראל כץ לקבינט החברתי-כלכלי עולה כי הכסף מיועד, בין היתר, להקמת אולם קליטה חדש בטרמינל 3, להקים סככה למטוסי מנהלים ולהקים מעבר גבול חדש בטאבה

28.10.2017, 22:03 | ליאור גוטמן

שר התחבורה ישראל כץ הגיש לקבינט החברתי-כלכלי הצעה לאישור תקציב חדש לרשות שדות התעופה. מדובר בעדכון תקציב הפיתוח והרשאות לשנת 2017 ואילך, כאשר הנימוק הרשמי של כץ הוא הצורך לקדם תכניות פיתוח לפעילות תעופתית, קידום מתאר לשדה תעופה בגליל, ופעילות שוטפת של מעברי הגבול.

עלות התקציב, כפי שהיא מובאת לאישור קבינט החברתי-כלכלי, היא כ-4 מיליארד שקל. מתוך סכום זה כמעט 3.9 מיליארד שקל מיועדים לפעילות תעופה, 351 מיליון שקל נוספים מיועדים למסופי הגבול ועוד 24 מיליון שקל מיועדים לקידום נמל תעופה צפוני חדש.

נמל התעופה בן גוריון, צילום: שאטרסטוק נמל התעופה בן גוריון | צילום: שאטרסטוק נמל התעופה בן גוריון, צילום: שאטרסטוק

בדברי ההסבר לבקשת האישור נכללים מספר סעיפים שהוקפאו עד לקבלת אישור האוצר. בין הפרויקטים שם ניתן לציין הקמת אולם קליטה חדש בטרמינל 3, הקמת מסעדות ומפעלי מזון בנתב"ג ביותר מ-100 מיליון שקל, סככות למטוסי מנהלים ב-25 מיליון שקל, וגם מעבר גבול חדש בטאבה שבאילת בכ-60 מיליון שקל.

דו"ח מבקר המדינה שפורסם השבוע על פעילות רשות שדות התעופה מצא כי הרשת דאגה למקסם את רווחיה על ידי גביית תמלוגים גבוהים מהזכיינים הפועלים בנתב"ג, שנאלצו לגלגל את העלות על הציבור.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
אני בעד יותר תקציב - אבל למקדו בהקמת שדה בים!
למה תמיד לפעול בלחץ ובדקה ה 91? מה לא ברור? לא יודעים שעוד 10 שנים יהיו כאן 15 מיליון תושבים ושטח נתב"ג יהיה נחוץ? מחכים להתרסקות על שטח עירוני? לא יודעים שהקמת שדה לוקחת 10-15 שנים? אין אלטרנטיבה לשדה מול גוש דן, שירכז גם כמה ריכוזי תשתיות (גז, חשמל, אולי התפלה).
מומו  |  29.10.17