אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

איך ננוע בעיר בעתיד?

אירועי "עיר בתנועה" ו"אקו מושן" בת"א מציגים פיתוחים למלחמה בפקקים: מכונית חשמלית מתקפלת, רכב אישי שלוקחים לרכבת, ונתיב נפרד באיילון לתחבורה ציבורית וקארפול

31.10.2017, 18:57 | עוזי בלומר

היום (ג') התקיים בשדרות רוטשילד בת"א פסטיבל City Motion "עיר בתנועה". האירוע נערך ע"י עיריית תל אביב זו השנה השניה ברציפות, ובמסגרתו נחשף הציבור לטכנולוגיות חדשות לתנועה במרחב העירוני.

במקביל לאירוע "עיר בתנועה" התקיימו בכיכר התרבות בתל אביב אירועי וועידת ראש הממשלה לתחליפי דלקים ותחבורה חכמה (Ecomotion). הוועידה מתקיימת זו השנה החמישית, בשותפות עם משרד המדע וקרן היסוד, והשנה השתתפו בה למעלה מ- 2,500 איש, מכ-30 מדינות.

 

בשני האירועים השתתפו עשרות מציגים, שהציגו, בין השאר: טכנולוגיות סנסורים ותקשורת לרכב אוטונומי, מערכת הגנת סייבר לכלי רכב, סנסורים מתקדמים למערכות בטיחות לרכב, כלי רכב אישיים חשמליים ומתקפלים, אופנים עירוניים עם מנוע עזר חשמלי שמתאימים לערים הרריות, ועוד. במתחם גם התקיימה פעילות בטיחות בדרכים עם ילדים ובני נוער.

איתמר בן מאיר, מנכ"ל חברת נתיבי איילון הציג באירוע שלושה מיזמי תשתית חדשים בגוש דן. "מהיר לעיר", במסגרתו ייסללו 160 ק"מ של נתיבי תחבורה ציבורית במטרופולין ת"א, "אופני דן" במסגרתו יסללו 7 נתיבי אופנים לת"א מהערים הסמוכות לה, ופרויקט "נתיבים מהירים" במסגרתו יוכשר נתיב נוסף בנתיבי איילון, והוא יוקצה לתחבורה ציבורית ולנוסעי "קארפול" ברכב פרטי.

city transformer - רכב חשמלי מתקפל, בתערוכת אקומושן בת"א, צילום: דור מנואל city transformer - רכב חשמלי מתקפל, בתערוכת אקומושן בת"א | צילום: דור מנואל city transformer - רכב חשמלי מתקפל, בתערוכת אקומושן בת"א, צילום: דור מנואל

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
לכל מי שאינו מתמצא - ה Atto שינה לי את החיים!
נסו אתם לא להיות מסוגלים ללכת עם שאר בני המשפחה ואז תבינו את ההשפעה של כלי כזה שמתקפל ואפשר להכניס בקלות למכונית או הביתה. חוץ מזה ,זו חברה ישראלית והחברה שם נותנים את הנשמה בכל דבר. אז כן, למי שצריך אני בעד פתרונות מתקדמים שיכולים לעזור על המדרכה או במקומות אחרים (ספארי, סופר, איקאה.. ועוד הרבה מקומות בהם ביקרתי לאחרונה)
שלומית  |  05.11.17
1.
חוסר הבנה בסיסי
כל הכלים שמיועדים פה למדרכה הינם סכנת חיים והתעללות בנכים , זקנים ואמהות לילדים קטנים. כל הכלים שמיועדים לכביש , יותר יגרמו לתאונות ופקקים מאשר יעזרו למשהו. הפתרון לדעתי הוא למתחמים יעודיים שבהם תבנה תשתית לתחבורה חלופית מסוג זה, מתחמים אלו יסגרו לכלי רכב. בכניסה למרכזים אלו יקימו חניוני ענק ומשם יהיה ניתן לשכור רכב חלופי או לחלופין להנות מתחבורה ציבורית חלופית. אפשר להתחיל עם מתחם רוטשילד, הבימה , שנקין ולאט לאט להגדיל. סגירת כביש יפו בירושלים למכוניות רק עשתה טוב למתחם (לעיר זה יצר פקקים נוראים , אבל זה כבר סיפור אחר..)
שפירול  |  01.11.17