אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פיצול ערוץ 2 לא עבר חלק: הממירים התבלבלו; קשת רושמת ניצחון ברייטינג אחרי חצות

פיצול ערוץ 2 לא עבר חלק: הממירים התבלבלו; קשת רושמת ניצחון ברייטינג אחרי חצות

רק כחצי שעה אחרי חצות הצליחו כל הפלטפורמות הגדולות להתאפס, הממירים עודכנו והשידורים נמשכו כרגיל. במערך עידן פלוס ובסלקום הערוצים התבלבלו וכל אחד הופיע באפיק אחר, ואילו ב-yes דיווחו מנויים כי רק לאחר חצי שעה הצליחו לצפות באפיקים החדשים

01.11.2017, 10:44 | אביב גוטר

24 שנים לאחר שהוקם הוחשך המסך של ערוץ 2, שסיים את שידוריו בעקבות פיצול ערוץ 22 ומעבר כל אחת מהזכייניות לשידור באפיקים חדשים שבעה ימים בשבוע. גם ערוץ 10 סיים את שידוריו באפיק 10. מהיום הציבור יוכל לבחור מבין שלושה ערוצים מסחריים: קשת באפיק 12, רשת באפיק 13, וערוץ עשר שעבר לאפיק 14.

קראו עוד בכלכליסט

המעבר לאפיקים חדשים לא עבר חלק כפי שציפו הערוצים אולם לאחר כחצי שעה כל הפלטפורמות הגדולות הצליחו להתאפס, הממירים עודכנו באפיקים החדשים והשידורים נמשכו כרגיל. במערך עידן פלוס ובסלקום הערוצים התבלבלו וכל אחד הופיע באפיק אחר, ואילו ב-yes דיווחו מנויים כי רק לאחר חצי שעה הצליחו לצפות באפיקים החדשים.

מימין יוסי ורשבסקי, אבי צבי ואבי ניר, צילום: נועם מושקוביץ מימין יוסי ורשבסקי, אבי צבי ואבי ניר | צילום: נועם מושקוביץ' מימין יוסי ורשבסקי, אבי צבי ואבי ניר, צילום: נועם מושקוביץ

זכיינית ערוץ 2 קשת, שזכתה לסגור את הערוץ, הובילה כצפוי את ערב השידורים אמש ובייחוד במעבר לאפיקים החדשים. מנתוני הצפייה של אתמול עולה כי שיעור הצפייה לאחר חצות עמד על 7.4%, לעומת 2.5% לערוץ 10 ו-1.8% בלבד לרשת.

עם זאת, כשבוחנים את נתוני הצפייה עולה כי למרות האירוע הדרמטי הציבור נותר אדיש ושיעורי הצפייה בשעות הערב היו כמדי ערב. קשת שהובילה משדר חגיגי שנקרא 'השידור האחרון בהחלט' שכלל את כל כוכבי הערוץ סיפק רייטינג של 26.1%, ולאחריו הרייטינג המשיך לרדת כאשר הכוכב הבא רשמה רייטינג של 24.4% וההמשך של השידור האחרון בהחלט הניב 19.6%. ערוץ עשר שידר מיד בתום מהדורת החדשות את גב האומה שרשמה רייטינג של 7.7%, והמשדר החגיגי 'עוברים ל-14' הניב 3.2%.

הנתונים מצביעים כאמור כי רוב הציבור נותר אדיש ואילו הצופים שנותרו מול המסכים חיכו לראות כיצד הממירים שלהם יגיבו לשינויים. היום מתחיל עידן חדש בשידורי הטלוויזיה המסחרית בישראל שבו שלושה ערוצים מסחריים יתחרו אחד בשני על לבם של הצופים ועל זכות הקיום שלהם. בפני הערוצים עומדים אתגרים לא פשוטים בהם הירידה במקור ההכנסה העיקרי שלהם – פרסומות - בעקבות הגידול במספר ימי השידורים (21 במקום 14) וההתפתחות של ענקיות כמו גוגל ופייסבוק שמגדילות מדי שנה את ההכנסות שלהן מפרסום.

תגיות