אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
UberDAY: שר התחבורה זועם על הנהלת אובר בישראל צילום: עמית שעל

UberDAY: שר התחבורה זועם על הנהלת אובר בישראל

החברה מתכננת להשיק מחר שירות נסיעות חדש, שלטענתה תוכנן כך שיתאים לרגולציה בארץ. לעומתה, מתייחס שר התחבורה למקרה כמהלך אישי נגדו - מה שצפוי לכלול צעדים כצווי מניעה ותביעות

01.11.2017, 15:28 | ליאור גוטמן

אובר מתעתדת להשיק מחר (ה') בישראל את UberDAY - שירות הסעות יומי שאינו כרוך בתשלום. זאת, בניגוד להנחיות משרד התחבורה. בכירים המקורבים לשר התחבורה ישראל כץ אף טוענים שהוא לקח את ההכרזה כמכוונת נגדו אישית. זאת, לאחר שבמאי האחרון הגיש המשרד כתב אישום נגד יוני גריפמן, מנכ"ל אובר ישראל, בגין הפעלת שירות נסיעה ציבורי בניגוד לחוק.

קראו עוד בכלכליסט

UberDAY הוא הרחבה של UberNIGHT, שירות שהושק באוקטובר 2016 ומאפשר לבעלי רכב להפוך לנהגי הסעות בתשלום - כמו מונית ללא רישיון מונית. לטענת אובר, השירות "תוכנן והותאם לרגולציה הישראלית, מאפשר מצד אחד לציבור הנוסעים נסיעות זמינות, מוזלות ובטוחות ומצד שני למחזיקי כלי רכב פרטיים, לצמצם את הוצאות רכבם על ידי שיתוף נסיעות ברכבם הפרטי, ללא אפשרות להגיע לרווח כלכלי, בדומה לשירותי שיתוף נוספים הפועלים כבר בישראל".

שר התחבורה, ישראל כץ, צילום: עמית שעל שר התחבורה, ישראל כץ | צילום: עמית שעל שר התחבורה, ישראל כץ, צילום: עמית שעל

במילים אחרות, מדובר בשכפול של אובר נייט, במסגרתו לא נגבה מהנוסעים כסף אלא רק תשלום שסווג כ"השתתפות בהוצאות הנהג", כגון דלק, תחזוקה או בלאי של הרכב. ""עשרות אלפי נוסעים ישראלים כבר משתמשים בשירותי תחבורה שיתופית במגוון אפליקציות הפועלות בישראל ואנחנו בטוחים ש-UberDAY יספק אפשרות נסיעה אטרקטיבית נוספת ובכך יצמצם בעתיד גם את אחזקת הרכב הפרטי״, סיכם מנכ"ל אובר ישראל, יוני גרייפמן.

הבעיה היא שמשרד התחבורה טוען שהשירות אינו חוקי ועובר למעשה על שלוש עברות במקביל: אי קיום חובת רישיון עיסוק, אי קיום חובת רישיון הפעלה והסעת נוסעים בשכר. לפיכך, במשרד התחבורה רואים בצעד של אובר כ"הכנסת אצבע לעין" גם לפקידי המשרד וגם לשר עצמו, שחזר ואמר עשרות פעמים שהוא לא יתן יד לשבור את כללי השוק של ענף המוניות מבלי להסדיר את הנושא בצורה רגולטורית מלאה.

משרד התחבורה צפוי להמתין למחר (ה'), מועד תחילת הפעלת השירות, לנקיטת צעדי נגד כהגשת צו מניעה או הרחבת כתב האישום הקיים נגד החברה.

תגיות

41 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

41.
תפקודו של שר התחבורה
שר התחבורה ישראל כץ מבצע מהפכה בכבישים במדינה. וכאשר רוצה לשמור על החוק נגד כניסה של גופים כמו אובר צריך לתמוך בו בכל דרך.חברה שרוצה להסיע נוסעים ללא ביטוח .לא לשלם מס.לא לקבל רשיון להסעת נוסעים.כך לא מתנהגת מדינה מתוקנת .כל הכבוד לשר התחבורה
חנן  |  05.11.17
38.
אתם כנראה חיים בלה לה לנד
אסור בכל תכלית של איסור שיבוצעו נסיעות של אובר בארץ זה לא חוקי נקודה ! יש חוק של איסור לקיחת שכר על נסיעה , הפעלת רכב כמונית ללא רישיון וללא רישיון עסק. עובדים עליכם בעיניים על אלה שבעד אובר אני רוצה לראות אתכם או יותר נכון שהילדה שלכם הקטנה תעלה עם אדם זר ברכב פרטי אתם תתנו לזה יד??? בושה וחרפה בשביל 10 שקל לחסוך או לא יודע מה אתם מוכנים למכור את אמא שלכם.
משה  |  03.11.17
37.
מחיר נסיעה על פי החוק במוניות
אדוני השר ,שר התחבורה עד היום לא שמעתי אותך בתקשורת או בכול מקום רלוונטי מגיב על העובדה שרשות שדות התעופה שמה עצמה כאחת שקובעת מחירי נסיעה במונית ! הלו אתה אדוני השר אתה זה שקובע את תעריפי הנסיעה במונית ( הפעלת מונה או מחיר נסיעה הנקוב במונה על פי הנחיות משרד התחבורה ) אז בבקשה ענה לשאלה זו .
אייל  |  03.11.17
לכל התגובות