אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מוקדי: המשקיעים היום הרבה יותר זהירים בבואם להשקיע בסייבר צילום: בן עמי קרן

מוקדי: המשקיעים היום הרבה יותר זהירים בבואם להשקיע בסייבר

לדברי מנכ"ל סייברארק, המשקיעים נעשו ביקורתיים ובררניים בהרבה מבעבר - וכך גם הלקוחות. בשיחה עם "כלכליסט" הסביר מהם יעדי החברה לעתיד, מה חסר בתעשיית הסייבר ומדוע אין מיזוגים בתחום

05.11.2017, 19:21 | רפאל קאהאן

"סייבר, בשונה מתחומים אחרים, לא דורש פיתוח של טכנולוגיה כבדה. כל מה שהיה צריך עד היום זה ארבעה חבר'ה עם פאוור פוינט כדי לגייס השקעה גדולה. אבל זה משתנה" - כך אמר ל"כלכליסט" אודי מוקדי, מנכ"ל חברת האבטחה הישראלית-אמריקאית סייברארק. "המשקיעים היום הרבה יותר זהירים. יש אינסוף סטארט-אפים וגם ללקוח אין סבלנות להתחיל לאמוד אותם".

קראו עוד בכלכליסט

"כלכליסט" פגש את מוקדי בכנס לקוחות שארגנה החברה השבוע, בו הציג יעדי צמיחה. "לסייברארק יש כיום כ-3,500 לקוחות", אמר. זה מספר שנשמע מרשים, אך לחברות כצ'ק פוינט יש כ-100 אלף לקוחות. "היעד הבא שלנו הוא להגיע ל-30 עד 40 אלף לקוחות. אני גם חושב שאין שום סיבה שחברת סייבר לא תגיע יום אחד לפורצ'ן 500. אם חברה כמו סיילספורס נמצאת שם אין שום סיבה שזה לא יקרה".

אודי מוקדי, מנכ"ל סייברארק, צילום: בן עמי קרן אודי מוקדי, מנכ"ל סייברארק | צילום: בן עמי קרן אודי מוקדי, מנכ"ל סייברארק, צילום: בן עמי קרן

לדברי מוקדי, ישנה בשוק זילות של המושג סייבר: "הרבה חברות שלא ממש קשורות לתחום הוסיפו את המושג הזה למוצר שלהן, למרות שזה לא ממש מה שהן מספקות באמת. יכול להיות הן מספקות מוצר שמיועד ל-IT ושמסייע בדרך גם לתחום הסייבר". עוד בעיה שמוקדי מזהה היא העובדה שהרבה חברות לא ממש מסוגלות להציע מוצר שלם, "זה לפעמים נגמר בפיצ'ר. ב-2015 או 2016, חברה כזו הייתה יכולה לגייס הרבה כסף. עכשיו המשקיעים יושבים על הגדר ומחכים לראות מה יקרה איתן".

מוקדי מאמין שהמקום של החברות המבוססות הוא לסייע לעשות סדר בעולם הזה. "הלקוחות מצפים מאיתנו לעשות את הברירה בתחום. אם זה מספיק חשוב אז יקנו אותן או שהן יהפכו בסוף לחברה אמיתית. אתה רואה את זה בכנסים ובתערוכות, הרבה מהן מציגות וריאציות של אותו תחום". עם זאת הוא מזהה את תחום התשתיות הקריטיות ככזה שזקוק באופן ניכר להשקעות נוספות: "זה תחום כל כך חשוב שזוכה לכל כך מעט התעניינות. "מחפשים בו פתרונות. בארץ זה מטופל היטב, אבל במקומות אחרים בעולם זה מאוד קשה. הבעיה העיקרית זו הרגולציה והבירוקרטיה, היא מקשה מאוד. הדרך העיקרית שנראה בו השקעה מסיבית זה רק אם יהיו אירועים שיעלו לכותרות".

נגמרה החגיגה בסייבר. מוקדי נגמרה החגיגה בסייבר. מוקדי נגמרה החגיגה בסייבר. מוקדי

האם נראה מיזוגים גם בתחום הסייבר כמו שראינו בתחומי טכנולוגיה אחרים?

"אני לא מאמין שזה אפשרי בתעשייה שלנו. אחת הבעיות שייחודיות לנו היא שבעולם הסייבר החברות חייבות להתמקד בתחום מסוים. בסופו של דבר אנחנו עובדים נגד התוקפים וזה דורש מומחיות. צ'ק פוינט מייצרת פיירוולים, אחרות עוסקות באנטי-וירוסים ואנחנו עוסקים בניהול זהויות. זאת אומרת שכל אחת צריכה להתמקצע בתחום שלה כדי לשפר את המיצוב. זה גם מונע מחברה בתחום אחד לרכוש חברה בתחום אחר ולצפות שהיא תוכל לספק מוצר איכותי באותה מידה".

סייברארק הוקמה ב-1999 בידי מוקדי ואלון כהן והיא אחת הוותיקות בתחום בישראל. המשקיעה העיקרית בה היא JVP הירושלמית של אראל מרגלית שכיהן בעבר כיו"ר הדירקטוריון שלה. כיום החברה עוסקת בעיקר בתחום ניהול זהויות והיא מסייעת לחברות לנטר משתמשים הפעילים בתוך הרשת הארגונית.

תגיות