אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
למה חברת התעופה של פינלנד שוקלת את הנוסעים?

למה חברת התעופה של פינלנד שוקלת את הנוסעים?

חברת פינאייר תשקול במשך השנה הקרובה נוסעים שיתנדבו לכך וזאת כדי לאסוף מידע מדויק יותר לגבי המשקל הכולל על הטיסות. בחברה מקווים שבתום התוכנית יהיו בידיהם נתוני המשקל של 2,000 גברים, נשים וילדים

06.11.2017, 17:56 | שירות כלכליסט
חברת התעופה של פינלנד, פינאייר, השיקה תוכנית חדשה במסגרתה היא שוקלת את הנוסעים לפני ההמראה. התוכנית נועדה לסייע לחברה לאסוף מידע מדויק יותר לגבי המשקל הכולל על הטיסות.

דוברת החברה אישרה כי פינאייר שקלה נוסעים בשדה התעופה של הלסינקי בשבוע שעבר (בימים שלישי ורביעי). "הרבה אנשים ממש רצו לקחת בזה חלק", טענה, והוסיפה כי השקילה אינה חובה ואנונימית. "אנחנו לא כופים על אף נוסע לעלות על המשקל", הדגישה. ביומיים שבהם נערכו השקילות, התנדבו 180 נוסעים, יותר מהמצופה.  

שוקלים נוסע שטס בפינאייר שוקלים נוסע שטס בפינאייר שוקלים נוסע שטס בפינאייר

חברת התעופה השיקה את התוכנית, שתימשך לסירוגין עד הקיץ בשנה הבאה, על מנת לקבל תמונה מדויקת יותר של המשקל הממוצע של הגברים, הנשים והילדים שטסים בחברה. התיק שהם מעלים איתם לטיסה נלקח גם כן בחשבון, והנוסעים יכולים להישקל יחד איתו.

לפי הדוברת, זו התנהלות שכיחה בתעשיית התעופה לכייל מטוס בהתבסס על המשקל הממוצע של הנוסעים. הנתון הזה המסופק לרוב על ידי סוכנות בטיחות התעופה האירופית ומבוסס על סקר שנערך ב-2009. 

מטוס של Finnair מטוס של Finnair מטוס של Finnair

בפינאייר הסבירו כי היו מעוניינים במידע מעודכן ורלוונטי יותר כדי לתכנן בצורה טובה יותר את הטיסות. "המשקל של הטיסה משפיע על גורמים רבים", כולל רמות הדלק, המהירות והאיזון של המטוס, הוסיפה הדוברת. "אנחנו רק רוצים לוודא שהמידע עליו אנחנו מתבססים הוא מדויק ככל האפשר".

בפינאייר מקווים שבתום התוכנית יהיו בידיהם נתוני המשקל של 2,000 גברים, נשים וילדים. הניסוי יתקיים לאורך השנה שכן תיקי העלייה למטוס נוטים להיות כבדים יותר בחורף בשל התוספת של מעילים.

מתברר כי החברה כבר ביצעה ניסוי דומה בשנות ה-80.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
למגיב 5 - לא קיימת שום אנליזה שמצדיקה את ההצעה שלך
העובדה הסטטיסטית ש95% מהאנשים חוזרים למשקלם לפני הדיאטה מצביעה על כך שרצון אינו מספיק. בנוסף אין קישור חד משמעי בין עודף משקל קל בינוני לתחלואה ויש מחקרים שטוענים שאורך החיים של בעלי עודף משקל מסויים גבוה משל רזים. יש מחקרים שמראים שעודף משקל הוא תוצאה ולא גורם. בקיצור הנושא עדיין מורכב מאוד ביחס לעישון ולא כל כך תומך בטענות שלך.
יוסי  |  07.11.17
7.
למגיב 6- מבחינה כלכלית משקל נוסע משפיע רק על צריכת דלק וגם זה באופן שולי מאוד
משקל יתר של מזוודה מעל 20/23ק"ג אירופה/ארה"ב קשור לבריאות הסבלים בלבד, היתר פשוט מנגנון לחליבת כסף. מטוס גדול של 400 נוסעים מגיע ל375 טון, מתוך זה משקל 400 הנוסעים מגיע ל30טון מקסימום. נוסע ששוקל 25ק"ג מעל לממוצע מוסיף 25/350000=. 0.00007 אם תוסיף את החלק היחסי למחיר הכרטיס זה תוספת של 7 סנט על 1000דולר. הסופרלטיבים שלך מוגזמים, קצת צניעות לא הייתה מזיקה לך, תעשיית התעופה מעסיקה עובדים חכמים לא פחות ממך ואולי יותר..
אבי  |  07.11.17
6.
למה על משקל עודף במזוודה משלמים (והרבה) ועל משקל גוף לא משלמים כלום ?
לא ברורה לי הצביעות הזו. מגבילים את משקל המזוודה שמותר להעלות על הטיסה. אם יש חריגה משלמים והרבה. אבל אדם ששוקל 150 קילו משלם את אותו מחיר כמו ילד ששוקל 40 קילו. אין שום סיבה הגיונית שלא יהיה מחיר שונה בהתאם למשקל של האדם. לדוגמא: עד 40 קילו = $600 עד 60 קילו = $620 עד 80 קילו = $640 וכן הלאה
צביעות  |  07.11.17
לכל התגובות