אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

FinTech 2017

"הבנקים צריכים לנתח את המידע על הלקוח כדי להציע לו מוצר נכון"

בכנס פינטק אמר דוראל בליץ, מנהל מחלקת פינטק ב-KPMG שהגופים הפיננסיים עוברים מהפכה לכיוון ניתוח מידע - על מנת לייצר ערך אמיתי ללקוח

08.11.2017, 11:18 | יואב סטולר

דוראל בליץ, מנהל מחלקת פינטק ב-KPMG סומך חייקין, הציג היום (ד') בכנס פינטק 2017 של כלכליסט, בנק לאומי ו-KPMG את תהליך השינוי המשמעותי שעובר התחום הפיננסי, שתפס תאוצה בשנים האחרונות.

בכנס שנערך בבורסה לניירות ערך בתל אביב הסביר בליץ כי הגופים הגדולים שהתרגלו במשך מאות שנים לאותה השיטה, עוברים כעת מהפכה לכיוון ניתוח מידע - על מנת לייצר ערך אמיתי ללקוח. חלק מהגופים עושים זאת בעצמם וחלקם בשיתוף פעולה עם השחקנים החדשים הטכנולוגיים בתחום הפינטק.

דוראל בליץ בכנס פינטק 2017, צילום: עמית שעל דוראל בליץ בכנס פינטק 2017 | צילום: עמית שעל דוראל בליץ בכנס פינטק 2017, צילום: עמית שעל

"אנחנו פוגשים כל הזמן חברות - מישראל ומהעולם - המעוניינות להיכנס לתחום הפיננסי, וגופים פיננסיים שמחפשים להתרחב ולהיפתח, במטרה לייצר ערך עבור הלקוח ולפרוץ לתחומי פעילות חדשים", סיפר בליץ.

לדברי מנהל מחלקת הפינטק בפירמה הבינלאומית המייעצת למגוון רחב של השחקנים במהפכה הפיננסית-טכנולוגית, המנעול החכם שהציגה אמזון בשבוע שעבר – משקף את מה שרוצות חברות הפינטק לעשות בתחום הכלכלי.

"המנעול המהפכני שהציגה אמזון מאפשר להזמין מוצר ולקבל אותו עם שליח ממש עד לתוך הבית באמצעות היתר כניסה דיגיטלי ייעודי. השירות החדש מאפשר ללקוחות להתגבר על מכשול מאוד גדול - הצורך להיות בבית כדי לקבל את החבילה", ניתח בליץ. "זה צעד מאוד מעניין של אמזון, שמנצלת את האמון שהיא צברה בקרב הלקוחות שלה, על מנת לייצר עבורם ערך אמיתי וחווית לקוח אופטימלית".

בליץ אמר שכך צריך להיות גם במערכת הבנקאית או בחברות הביטוח. "לא רק לדעת איזו פוליסה להציע, אלא גם לדעת איך להציע. מה צריך להנגיש ואיך להתאים את זה בדיוק ללקוח.

"צריך לייצר כל הזמן ערך אמיתי ואופטימיזציה עבור הלקוח", הרחיב מנהל הפינטק. "למה הבנק שלי לא בודק ומנתח את המידע, ומציע לי לשנות את אופן החיסכון שלי בצורה שהכי תתאים לי? הבנק צריך לעשות את זה. זהו הגוף שמכיר אותי, את הצרכים שלי ואת כל התזרים שלי - הוא מלווה אותי ואני צריך לסמוך עליו".

"במהלך התקופה האחרונה נפתחו הרבה מאוד בנקים חכמים יותר וגופים הדומים לבנקים המאפשרים שירותים דיגיטליים. הם מגיעים מתפיסה מאוד רחבה, כבר לא רק פלטפורמה להלוואות, השקעות וחסכונות, אלא מוצר מקיף יותר. מערכות ליבה מפותחות גם באזור העיסקי, עוד ועוד חברות פינטק בוגרות מקבלות רישיון בנקאות – כשהן רוצות להגיע לקהל גדול הן פונות לקבל את הרישיון.

"אנחנו חיים בעידן של עודף מידע וחוסר זמן. אם יש גוף שיידע לנתח את המידע ולהציע מוצר יעיל, מהיר, פשוט וחכם ובכך לחסוך לנו את העבודה והזמן, אנחנו נדע להעריך את זה".

לדבריו, השינויים שעובר התחום מאלצים את הגופים הפיננסים להתחדש ולחבור לחברות טכנולוגיה הפועלות מהר יותר. "הדרישות של היום מביאות את הגופים החדשניים והגופים המוסדיים לשתף פעולה על מנת להישאר עדכניים ולהציע ניתוח נכון ושימוש במידע, כדי להביא מוצר נכון ללקוח".

בליץ אמר כי החבירות הללו הינן כבר בגדר מגמה של ממש. "יש צמיחה גדולה מאוד ברצון לשתף פעולה על מנת לייצר ערך ללקוח. בעבר נראו שיתופי פעולה האלה כקיפוד שצריך לחבק קקטוס, אבל היום אנחנו רואים הרבה מאוד מאמצים מצד החברות השונות כדי לייצר את אותם חיבורים".

תגיות