אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

FinTech 2017

"בעזרת הדאטה התפקיד של סוכני הביטוח ישתנה והם ידעו להבין לקוחות טוב יותר"

משתתפי פאנל הביטוח בכנס הפינטק של "כלכליסט" מאמינים כי הטכנולוגיה תשפר את השירות שיקבל הלקוח, תוזיל את המחיר לצרכן ותשפר את הרווחיות לחברות הביטוח, אבל יש עוד הרבה נושאים שלא זוכים לתשומת לב מספקת כמו למשל השימוש בענן

08.11.2017, 12:30 | הגר רבט

"נכנסו לביטוח ימי בשנה האחרונה כי ישבנו על כמות מטורפת של דאטה, ורצינו להראות לחברות הביטוח איך בעזרת טכנולוגיה חדשה הן יכולות להרוויח יותר. זה שווה המון כסף. והן חיבקו את זה נורא מהר", את הדברים אמר מתן פלד מייסד משותף של הסטארט-אפ Windward במהלך פאנל בשם "קוראים תיגר אל חברות הביטוח" שנערך בכנס פינטק 2017 של "כלכליסט", בנק לאומי ו-KPMG והנחתה כתבת "כלכליסט", רחלי בינדמן. "יש יותר מידי דאטה, הוא מטמטם את כולנו ואנחנו לא יודעים מה לעשות איתו", הוסיף פלד. בפאנל השתתפו גם לירי הלפרין, מייסדת משותפת ב-LEO, אורי בלומנטל, מייסד משותף ב-SkyWatch, אילנית אדסמן, ראש מחלקת FRM ב-KMPG סומך חייקין ושי פלדמן, מנכ"ל AIG.

קראו עוד בכלכליסט

קמים היום סטארט-אפים מגניבים מאוד שעוסקים בתחום וזה לא מתיישב לכאורה עם עולם הביטוח המסורתי. לירי, את לא באה להילחם בעולם הישן אלא לסייע, אבל את עשויה להפוך אותם ללא רלוונטיים.

"אנחנו האקסטנשן של הסוכן, אנחנו משחררים אותו מכל הפעולות שהוא כבר לא צריך לעשות כדי להתרכז בשיווק" אמרה לירי הלפרין, מייסדת משותפת, LEO – פלטפורמה לסוכני וחברות ביטוח: "בארה"ב ב-2014 היו מעל 400 אלף סוכני ביטוח והשנה יש מעל ל-500 אלף. הסוכנים יישארו ותפקידים ישתנה ואנחנו נסייע להם עם התובנות שאנחנו מספקים".

אורי, אולי חברות הביטוח יצטרכו להמציא עצמן מחדש? האם סטארט אפים יבטחו סיטואציות נקודתיות?

"הרבה חברת מדברת על ביטוח לפי דרישה בכל מיני תחומים. הצרכנים תוהים למה הם צריכים לשלם כסף מראש על סיכון שלא בטוח שיהיה קיים. חברות הביטוח כבר מבינות את זה ואנחנו נראה יותר ויותר מוצרי לפי דרישה, גם על ידי חברות הביטוח המסורתיות. זה דורש גם תשתית טכנולוגית שתתאפשר בשלב ראשון ע"י סטארט- אפים", אמר אורי בלומנטל, מייסד משותף ב-SkyWatch.

משתתפי הפאנל , צילום: עמית שעל משתתפי הפאנל | צילום: עמית שעל משתתפי הפאנל , צילום: עמית שעל

אז החברות צריכות לצפות המצאות טכנולוגיות חדשות?

בלומנטל: "יש את הבסיס הטכנולוגי הדרוש לתהליך הזה. און-דימנד לא יעבוד בפקס. זה לא יקרה בהכרח לכל מוצר חדש".

איך הרגולציה מסוגלת להתמודד עם סיטואציות כאלה?

אילנית אדסמן, ראש מחלקת KPMG ,FRM סומך חייקין: "הרגולציה מעודדת את פיתוח הכלים החדשים, אבל צריך לדבר יותר על איפה שומרים את הדאטה. לא דיברנו מספיק על ענן, למשל. חייבים לפתוח את האפשרות יותר לחברות ביטוח ובנקים. בחו"ל נושא הענן נפתח והרבה חברות נמצאות כבר לגמרי על הענן. בד בבד עם הגידול העצום בדאטה, הנושא מעלה הרבה שאלות אתיות. הוזכר בבוקר "האח הגדול", זה נושא מלחיץ מאוד. צריך לקיים דיונים אתיים של איך לעשות בזה שימוש רק לצריכים חיוביים".

לתחושתי בישראל יש רתיעה מהעלם החדשני הזה. איך אתה מקבל את הטכנולוגיה הזו?

שי פלדמן, מנכ"ל AIG ישראל: "בשמחה רבה. יש לנו מישהי בכירה בארגון שהתפקיד שלה הוא לחפש את כל אותם סטארט-אפים. אחד הדברים שאנחנו רוצים לעשות הוא לשתף פעולה עם חברות טכנולוגיות כדי לשפר את חוויית הלקוח. בסופו של דבר מי שמוביל את המהפכה הוא הלקוח שמצפה לרמת מחירים הרבה יותר טובה. הטכנולוגיה נותנת ערך מוסף ללקוח מהיום הראשון. הדבר הזה קורה ואי אפשר להתנגד לו".

מתן פלד: "יש פתיחות מאוד גדולה בחברות הביטוח. ההפסד המצרפי של חברת הביטוח עומד על 97%, נשארות להם 3 אגורות מכל שקל שהם מקבלים. נכנסו לביטוח ימי בשנה האחרונה כי ישבנו על כמות מטורפת של דאטה, ורצינו להראות לחברות איך בעזרת טכנולוגיה חדשה הן יכולות להרוויח יותר. זה שווה המון כסף. והן חיבקו את זה נורא מהר. יש יותר מידי דאטה, הוא מטמטם את כולנו ואנחנו לא יודעים מה לעשות איתו. בסופו של דבר האנליסט מקבל החלטות על סמך תחושת בטן. אנחנו אומרים לו הצי הזה שאתה עומד לבטח לקח סיכונים כאלה וכאלה בשנה האחרונה. אני לא יודע לנבא אם הספינה תהיה מעורבת בתאונה, אבל לקחנו תאונות שקרו בעולם, לימדנו את המחשב ובעזרת למידת מכונה הוא יכול לספק לי מידע".

"בעזרת הדאטה ולמידת המכונה אנחנו יכולים להמליץ לסוכן הביטוח או ישירות ללקוח איזה פוליסה הכי מתאימה לו ומשמני את הפוליסה כשצריך. התפקיד של סוכני הביטוח ישתנה והם ידעו להבין לקוחות טוב יותר", הוסיפה הלפרין.

יש לי תחושה שאף אחד לא רוצה להגיד "אנחנו עושי דיסרפשן", אבל יהיו פה שינויים

פלד: "הפער בין מה שאנחנו מביאים למה שקיים היום גדול מאוד".

אדסמן: "אולי יהיו גם שחקנים חדשים".

מהסוכן הווירטואלי ועד לביטוח רחפנים

 

משתתפי הפאנל הציגו את הסטארט-אפים שלהם בתחום הביטוח בכנס:

 

מתן פלד מייסד משותף, Windward

"אנחנו אוספים המון מידע על התנהגות כלי שייט ומנתחים אותו. משתמשים בהמון לוויינות והרבה מאוד נקודות מידע ומחברים לנו 10 מיליארד אירועים בהיסטוריה. זה המון דאטה שאיתו אנחנו עובדים. יש בערך 300 פיצ'רים, מדברים סטטיים כמו גיל הספינה ומשקל ועד לדברים דינמיים. אנחנו משתמשים בהרבה מאוד מודלים של AI. עד היום הרשימה על נתוני הספינה היתה די סטטית. השאלה האם אנחנו יודעים לנבא את אותן התנהגויות של הקפטן שישימו את הספינה הסיכון".

מתן פלד, צילום: עמית שעל מתן פלד | צילום: עמית שעל מתן פלד, צילום: עמית שעל

לירי הלפרין, מייסדת משותפת, LEO – פלטפורמה לסוכני וחברות ביטוח

"לפני שבוע החלטתי שאני מסיימת את רשימת המטלות שלי, מעבירה כסף לחברה ומזמינה מלון ואז הייתי צריכה לדבר עם סוכם הביטוח שלי ואני עדיי מחפשת את הפקס בזמן שתעשיות אחרות עמצו לעצמן טכנולוגיות עולם הביטוח נותר מאחור. הוא מגלל 1.2 טריליון דולר בשנה בארה"ב בלבד. הבנו שיש 3 חסמים: חוסר יעילות,משימות פשוטות לוקחות שעות, הם לא אוספים מספיק דאטה ומה שנאסף לא נמצא בשימוש, חווית משתמש מיושנת", הסבירה הלפרין.

"פיתחנו סוכן וירטואלי שעושה את המשימות הפשטות ומשאירים הרבה זמן לסוכן הביטוח לעשות שיווק ומכירות. אבל הסוד שלנו הוא איסוף הדאטה שבעזרת למידת מכונה יכולים לספק תובנות לסוכן הביטוח. מספקים כלי תקשורת חדש לסוכני הביטוח, ערוץ לתקשר עם דור המילניום שלא היה מתקשר איתו אחרת וכמובן מגדילים את הרווחים בעזרת התובנות שמספקים לו".

לירי הלפרין , צילום: עמית שעל לירי הלפרין | צילום: עמית שעל לירי הלפרין , צילום: עמית שעל

אורי בלומנטל, מייסד משותף, SkyWatch - ביטוח לרחפנים:

"עולם הרחפנים המסחריים מרתק ומסעיר, כולנו שמענו על אמזון והתוכניות שלה, אבל יש גם שימושים אחרים כמו חיפוש והצלה, אנרגיה ועוד, על התעשיות האלה משתמשות כבר ברחפנים. אבל השימוש הזה כולל כבר סיכונים. דמיינו רחפן שנופל על אנשים או פוגע בכבל חשמל. ביטוח רחפנים היום נעשה ע"י אותם אנשים שמבטחים מטוסים וחלליות. אבל מדובר במוצר חדש ללא היסטוריה. התוכנה שלנו מסוגלת להעריך את הסיכון בזמן אמת, כל המידע שמצולם מהרחפן עובר לענן ומנותח. מציעים למשתמש ביטוח תוך כדי עבודה וגם מייעצים לו מה כדאי לו לעשות והאם הוא חורג מהמשימה שלו, אח"כ כמובן נותן לו ניתוח ביצועים. בנוסף, אנחנו מדברים על עזרה וצמצום נזקים בזמן הטיסה".

אורי בלומנטל , צילום: עמית שעל אורי בלומנטל | צילום: עמית שעל אורי בלומנטל , צילום: עמית שעל

תגיות