אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עולה על הרכבת: רייל ויז'ן רוצה לגייס 25 מיליון דולר בנאסד"ק

עולה על הרכבת: רייל ויז'ן רוצה לגייס 25 מיליון דולר בנאסד"ק

כפי שנחשף ב"כלכליסט", החברה המפתחת מערכת למניעת תאונות ברכבות מתכננת הנפקת מניות לפי שווי 150 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2018

09.11.2017, 09:18 | גולן חזני

רייל ויז'ן בוחנת הנפקה ראשונית של מניותיה בנאסד"ק. החברה, המפתחת מערכת למניעת תאונות ברכבות, תנסה לגייס 25 מיליון דולר לפי שווי של 100–150 מיליון דולר. בעלת המניות הגדולה בחברה, פורסייט הבורסאית, דיווחה על כך אתמול ואישרה למעשה פרסום ב"כלכליסט" על ההנפקה המתוכננת מ־3 בספטמבר. פורסייט מחזיקה ב־24.8% ממניות רייל ויז'ן ובאופציות שמימושן המלא יביא אותה לאחזקה של 39% מהון המניות שלה. 

קראו עוד בכלכליסט

לפי התכנון של רייל ויז'ן, המערכת שלה תותקן בקטרים ברבעון הראשון של 2018. המטרה היא לבצע את ההנפקה בנאסד"ק במקביל — באותו הרבעון. פורסייט עוסקת בפיתוח מערכת למניעת תאונות דרכים במכוניות פרטיות. להשקעה ברייל ויז'ן היא נכנסה בתחילת 2016, כשהשקיעה 1.6 מיליון דולר לפי שווי של 4 מיליון דולר אחרי הכסף.

במאי האחרון ביצעה רייל ויז'ן, שנוסדה ב־2015, גיוס של 6 מיליון דולר לפי שווי של 30 מיליון דולר לפני הכסף, לאחר שהכפילה את הגיוס המתוכנן לאור ביקושים עודפים.

באפריל השנה ביצעה רייל ויז'ן גיוס אחרון של 5 מיליון דולר לפי שווי של 20 מיליון דולר לפני הכסף. החברה תכננה בתחילה לגייס 3 מיליון דולר, אולם ניצלה את הביקושים הגבוהים כדי להגדיל את היקף הגיוס. בחברה, שמשרדיה ממוקמים ברעננה, מועסקים 40 עובדים.

באפריל האחרון התקבלה רייל ויז'ן לאקסלרטור (מאיץ) הגדול באירופה, StartupBootcam, שאליו התקבלו עשר חברות בלבד, בהן אינטל, גוגל, אמזון ויצרנית המטוסים איירבוס. עד היום ביצעה רייל ויז'ן עשרה ניסויים מוצלחים בארץ ובאירופה. המערכת שרייל ויז'ן מפתחת מותקנת על גבי קטרים ומספקת מידע ויזואלי לצורך מניעת תאונות. מרחק העצירה הממוצע של רכבת הנעה במהירות גבוהה הוא 1,200–800 מטר, ולפיכך זיהוי מכשול מבעוד מועד קריטי להפחתת התאונות והנפגעים. הטכנולוגיה של רייל ויז'ן מאפשרת לנהג הקטר, גם בתנאי ראות אפסיים כמו בזמן ערפל כבד, להבחין בחפץ או בחבלה במסילה ממרחק של 1.5 ק"מ. החברה מציינת כי ביכולתה לחסוך עשרות מיליוני דולרים בשנה לחברות רכבות הודות למניעת תאונות ולתחזוקה מונעת.

רייל ויז'ן הוקמה על ידי ארבעה יזמים יוצאי חברות ביטחוניות — שחר חניה, יובל עשבי, נועם טייח ואלן כץ — המחזיקים יחד ב־35% ממניותיה. פורסייט מחזיקה ב־40% וביתר ה־25% מחזיקים שורה של משקיעים, בהם רכבת ישראל, שמספקת תשתית לפיתוח המוצר ללא עלויות, קבוצת אלייד של יצחק סוארי, משפחת לובינסקי, מייסדי חברת פיינל, איציק שרם וכפיר זילברמן וכן פרופ' בנעד גולדווסר.

מערכת של רייל ויז מערכת של רייל ויז'ן מערכת של רייל ויז

עד היום ביצעה רייל ויז'ן עשרה ניסויים מוצלחים בארץ ובאירופה. המערכת שרייל ויז'ן מפתחת מותקנת על גבי קטרים ומספקת מידע ויזואלי לצורך מניעת תאונות. מרחק העצירה הממוצע של רכבת הנעה במהירות גבוהה הוא 1,200–800 מטר, ולפיכך זיהוי מכשול מבעוד מועד קריטי להפחתת התאונות והנפגעים. הטכנולוגיה של רייל ויז'ן מאפשרת לנהג הקטר, גם בתנאי ראות אפסיים כמו בזמן ערפל כבד, להבחין בחפץ או בחבלה במסילה ממרחק של 1.5 ק"מ. החברה מציינת כי ביכולתה לחסוך עשרות מיליוני דולרים בשנה לחברות רכבות הודות למניעת תאונות ולתחזוקה מונעת.

רייל ויז'ן הוקמה על ידי ארבעה יזמים יוצאי חברות ביטחוניות — שחר חניה, יובל עשבי, נועם טייח ואלן כץ — המחזיקים יחד ב־35% ממניותיה. פורסייט מחזיקה ב־40% וביתר ה־25% מחזיקים שורה של משקיעים, בהם רכבת ישראל, שמספקת תשתית לפיתוח המוצר ללא עלויות, קבוצת אלייד של יצחק סוארי, משפחת לובינסקי, מייסדי חברת פיינל, איציק שרם וכפיר זילברמן וכן פרופ' בנעד גולדווסר.

תגיות