אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דיווח: אפל מפתחת קסדת AR שתחליף את האייפון

דיווח: אפל מפתחת קסדת AR שתחליף את האייפון

בניגוד לקסדות מציאות מוגברת ומדומה שקיימות כיום ומתבססות על סמארטפון או מחשב, הפיתוח של אפל צפוי לתפקד עצמאית; הקסדה תישען על מערכת הפעלה משלה והיא צפויה להגיע לשוק ב-2020

09.11.2017, 11:10 | עומר כביר
אפל מפתחת קסדת מציאות מוגברת שמיועדת להיות היורשת של האייפון וצפויה להגיע לצרכנים כבר ב-2020 – כך לפי דיווח של בלומברג.

קראו עוד בכלכליסט

לדברי מקורות בעלי ידע בנושא, בניגוד לקסדות AR דוגמת אלו של סמסונג, שעושות שימוש בסמארטפון כמנוע החישוב וכמסך, או קסדות מציאות מדומה דוגמת אלו של אוקולוס, שדורשות חיבור למחשב, המכשיר של אפל יצויד בתצוגה ומערכת מחשוב משלו ויתבסס גם על מערכת הפעלה חדשה. הטכנולוגיה צפויה להיות מוכנה ב-2019 והקסדה עצמה מיועדת להשקה שנה מאוחר יותר, אך לפי הדיווח תוכנית הפיתוח אגרסיבית מאוד ומועדי ההשקה יכולים להשתנות.

משקפי Mira Prism, שמתבססים על האייפון ליישומי AR. עדיין לא ידוע כיצד יעוצב הפיתוח של אפל עצמה משקפי Mira Prism, שמתבססים על האייפון ליישומי AR. עדיין לא ידוע כיצד יעוצב הפיתוח של אפל עצמה משקפי Mira Prism, שמתבססים על האייפון ליישומי AR. עדיין לא ידוע כיצד יעוצב הפיתוח של אפל עצמה

בשנה האחרונה ביצעה אפל כמה מהלכים גלויים שמכינים את התשתית למוצר AR משמעותי. בוועידת המפתחים שלה שנערכה בקיץ חשפה אפל את ARKit, כלי פיתוח שמאפשרים למפתחים ליצור אפליקציות מבוססות AR או לשלב יכולות AR באפליקציות הקיימות שלהם. בנוסף, המצלמות בדגמי האייפון החדשים, 8, 8 פלוס ו-X, הותאמו לעבודה עם יישומי AR.

העבודה על פרויקטי ה-AR של אפל החלה כבר לפני כמה שנים, כאשר ARKit היה המוצר הראשון של הצוות, בראשו עומד מייק רוקוול, לשעבר מנהל ההנדסה בדולבי לאבס. כיום מונה הצוות כמה מאות מהנדסים שפועלים ממשרדים בקופרטינו ובסאניוויל.

לפי בלומברג, השקת ARKit היא צעד ביניים שנועד לאפשר לאפל לבחון את הטכנולוגיה על מכשירים קיימים. הצעד הבא הוא פיתוח קסדה עם תצוגה מובנת שיכולה להזרים וידאו תלת ממד מבלי לרוקן את הסוללה. כחלק ממאמצי הפיתוח אפל מפתחת מערכת על שבב ייעודית, בדומה לזו שיצרה בעבור האייפון, האייפד והאפל ווטש, שתכלול מעבד, מעבד גרפי וחומרה ייעודית לבינה מלאכותית על מעגל משולב אחד.

השבב צפוי להיות קטן יותר ממעבדים סטנדרטיים וגם לצרוך פחות אנרגיה. ייתכן שבפיתוח השבב מעורב בתפקיד סגן הנשיא הבכיר לטכנולוגיות חומרה והישראלי הבכיר באפל, ג'וני סרוג'י, שאחראי על פיתוח כל השבבים של אפל.

מערכת הפעלה למציאות

מערכת ההפעלה החדשה שמפותחת בשביל המכשיר, ושזכתה לכינוי הפנימי rOS (קיצור של Reality Operating System), מבוססת על מערכת ההפעלה של האייפון, iOS. את פיתוחה מוביל ג'ף סטאל, לשעבר מנהל תוכנה למשחקים וגרפיקה באפל.

אמצעי השליטה של הקסדה עדיין לא נקבעו סופית, ואפל בוחנת ממשקים שונים כמו משטחי מגע, פקודות קוליות באמצעות סירי ותנועות ראש. מהנדסי החברה גם מבצעים ניסויים עם מגוון אפליקציות - ממיפוי, דרך מסרים מידיים ועד יכולות מתקדמות כמו חדרי ישיבות וירוטאליים וניגון וידאו ב-360 מעלות. כן שוקלת אפל ליצור לקסדה חנות אפליקציות משלה.

מכיוון שלאפל אין עדיין אב טיפוס מתפקד עם פונקציונליות מלאה, עובדי הפרויקט משתמשים בקסדת Vive של HTC לצורך הניסויים השונים. בנוסף מפתחת אפל מכשיר שדומה לקסדת ה-AR של סמסונג ועושה שימוש במסך, במצלמות ובכוח המחשוב של האייפון. מכשיר זה לא מיועד לשיווק אלא רק לבדיקות פנימיות של אפליקציות AR, החל משנה הבאה.

אפל סירבה להגיב לדיווח.

תגיות

3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

1.
מה קסדה? אולי גם משקפת? אולי צלחת לווין?
הכיוון הוא מיזעור. משקפיים ועדשות. ככל שיותר קרוב לעין כך המיכשור יותר קטן. בשורה התחתונה הכיוון יהיה גם אם ינסו ללכת בדרכים שגויות כזה: מבחינת ממשק הראייה זה יגיע לעצב הראיה ישירות בהשתלה. אבל שלב לפני כן יהיו עדשות מגע שנותנות חוויה של תלת מימד ואולי שלב לפני כן זכוכיות צמודות לעיניים. ממשק השמע יהיה בוודאות 2 שתלים קטנים שבשלב הראשון יושבים בכניסה לאוזן ומאפשרים חוויה של סאונד ריאליסטי לחלוטין. בהתחלה 2 עגילים שאפשר להוציא ולהכניס ולאחר מכן שתלי קבע שצורכים חשמל מהגוף עצמו. פקודות? בשלבים המוקדמים קוליים בלבד ולאחר מכן על ידי מחשבה. כל כיוון של הגדלה של הממשק והרחקה מהגוף משמעותו צעדים בכיוון הלא נכון. אין כמו עדשות שיכולות לספק חווית 100 אינץ' במציאות רבודה בכל מקום ובכל זמן כולל בזמן שהעיניים עצומות.
אחד שלא יודע  |  09.11.17