פרשנות
ונמר עם גדי ירבץ: כשאינטל ו-AMD משלבות זרועות
שתי החברות, שבילו את 30 השנים האחרונות בלנסות לחסל אחת את השנייה, הבינו שהן חייבות לעבוד יחד כדי לעשות כסף משוק ה-PC הבעייתי. הפרחים למנכ"ל אינטל בריאן קרזניץ', שממשיך לדחוף את החברה אל מחוץ לאזורי הנוחות שלה
קראו עוד בכלכליסט
למה חברו השתיים? אפשר לומר שהמציאות הכריחה אותן: תעשיית ה-PC הולכת ומצטמקת כתפוח בשמש, בעוד רק כמה קטגוריות בה עדיין מצליחות לצמוח - כשאחת הבולטות היא תחום מחשבי הגיימרים. חובבי המשחקים המושבעים משדרגים את המחשבים שלהם בתדירות גבוהה, לצלילי החליל של אנווידיה - יצרנית כרטיסי המסך המובילה בשוק וענקית שבבים בפני עצמה.
בכל פעם שגיימר קונה מחשב או משדרג אותו, היא קוצרת רווחים. מהפכת המובייל הנגישה משחקים לקהל רחב ורעב - שרוצה גרפיקה טובה יותר ומשחקים מושקעים יותר, משהו שמעבד מובייל ומסך של 6 אינץ' לא יודעים לספק. אינטל ו-AMD ידעו היטב שמחשבי הגיימינג אינם מתאימים לחובב המשחקים הממוצע - הם כבדים מדי, יקרים מדי ורק המשוגעים לדבר קונים אותם. לאינטל יש מעבדים נהדרים אבל טכנולוגיית גרפיקה מוגבלת; ל-AMD יש כרטיסי מסך נפלאים, אבל לא מספיק כדי להביס את אנווידיה.המציאות היתה הרקע, אך היה צורך במנהיגות המתאימה. וכאן נכנס לתמונה בריאן קרזניץ', מנכ"ל אינטל - שמאז התיישב על הכיסא הגדול, דחף את החברה הוותיקה הרחק מחוץ לאזור הנוחות שלה, בינתיים בעיקר למקומות טובים: רובוטיקה, אינטרנט הדברים, רכישת מובילאיי ועתה - שותפות עם המתחרה הכי קשה. קרזניץ' גם דאג להביא אנשים מתאימים למיזם החדש: ראג'ה קודורי, הארכיטקט הראשי של חטיבת כרטיסי המסך Radeon ב-AMD, גויס לאינטל ויוביל עתה את פיתוחי הגרפיקה שלה.
מה יוכלו AMD ואינטל להשיג מהשותפות החדשה? אם מעבד ללפטופים רגילים יוכל לתת יכולות גיימינג טובות, תהיה למשתמשים סיבה אמיתית לשדרג - וליצרניות השבבים, סיבה למסיבה. כלומר, פרט לאנווידיה; היא תיתקל באיום משמעותי על עסקי הליבה שלה.
3 תגובות לכתיבת תגובה