אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
התגובה לקיצוצים המתוכננים: עובדי yes הכריזו על סכסוך עבודה צילום: אריאל בשור

התגובה לקיצוצים המתוכננים: עובדי yes הכריזו על סכסוך עבודה

תוכנית ההתייעלות של חברת הלוויין שנחשפה ב"כלכליסט" תכלול קיצוצים נרחבים במצבת כוח האדם שעלולים להגיע עד להנהלה הבכירה. יו"ר ועד העובדים: "לא ניתן לדברים לקרות לנו מעל הראש"

12.11.2017, 11:40 | אביב גוטר
עובדי yes הכריזו הבוקר (א') על סכסוך עבודה על רקע חשיפת "כלכליסט" כי בכוונת הנהלת החברה להציג לדירקטוריון החברה תכנית התייעלות כלכלית הכוללות קיצוצים נרחבים, בהם במצבת כוח האדם שעשויים להגיע אף להנהלה הבכירה.

קראו עוד בכלכליסט

אלי כהן יו"ר ועד העובדים ב-yes: "אנחנו יוצאים לסכסוך עבודה ולא ניתן לדברים לקרות כך מעל הראש. אנחנו מתכוונים לבצע היום אסיפת ועד על מנת להסביר לעובדים על המצב החדש, ומקווים כי בשבועיים הקרובים יתפתח הליך הידברות בין ועד העובדים להנהלת החברה".

ששי שדה, יו"ר אגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות הלאומית, אמר: "דברים כאלה מתוכננים מעל הראש שלנו ובלי ידיעתנו. מן הראוי וביחסי עבודה תקינים ההנהלה צריכה לבצע הליך היוועצות וליידע את נציגות העובדים כדי לחשוב ביחד על פתרונות שיהיו טובים הן להנהלה והן לעובדים. במקרה הזה הכל נעשה מעל הראש שלנו. ביום חמישי קראנו על הכוונה של yes לבצע רפורמה והיום אנחנו עדים לכוונות של בזק לבצע בדיוק את אותה הרפורמה, כלומר המטרה של הנהלות בזק ו-yes היא לערוך שינויים מהותיים מאוד ורה-ארגון בחברה שעלולים לגרום לפיטורי עובדים רבים. המטרה בסכסוך העבודה הוא לשתף אותנו כדי שנהיה חלק מההליך ולא להיות אלה שמשלמים בסוף".

 , צילום: עמית שעל צילום: עמית שעל  , צילום: עמית שעל

ההחלטה על גיבוש תוכנית ההתייעלות התקבלה על רקע התחרות העזה בשוק הטלוויזיה הרב־ערוצית שהביאה לכך שחברת הלוויין של בזק איבדה לקוחות רבים והפסידה מאות מיליוני שקלים. נטישת הלקוחות החלה בסוף הרבעון השלישי (יולי־ספטמבר) של 2015. באותו הזמן ל־yes היו 637 אלף מנויים. נכון לרבעון השני (אפריל־יוני) של השנה, ל־yes יש 603 אלף מנויים, ירידה של כ־5%.

החברה־האם בזק טרם פרסמה את דו"חות הרבעון השלישי, אולם ההערכה היא שמגמת הנטישה צפויה להימשך, בין היתר על רקע דיווחי המתחרות סלקום ופרטנר לבורסה שלפיהם מצבת המנויים שלהן גדלה משמעותית. במקביל, ההכנסה הממוצעת מלקוח לא השתנה, והיא נעה מאז 2012 סביב 230 שקל לחודש.

כתוצאה מכך, הציגה החברה תוצאות כספיות חלשות. את 2015 סיימה החברה עם הפסד של 354 מיליון שקל - ההפסד העמוק ביותר מאז 2012. בכל אחת מהשנים 2012–2015 הפסידה החברה יותר מ־300 מיליון שקל בשנה. את 2016 סיימה החברה ברווח נקי של 68 מיליון שקל, אך לא מדובר בשינוי מגמה. את הרבעון השני של 2017 חתמה החברה בהפסד של 151 מיליון שקל. בנוסף, דו"חות 2016 עומדים בלב חקירת בזק וישנו חשד כי נערכו בהם מניפולציות.

תגיות