אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
איירבוס מתקשה למצוא מחליף לאיש שמכר מטוסים ב־1.7 טריליון דולר צילום: בלומברג

איירבוס מתקשה למצוא מחליף לאיש שמכר מטוסים ב־1.7 טריליון דולר

נתח השוק של איירבוס בשוק התעופה האזרחי גדל מ־18% ב־1995, השנה שבה התמנה ג'ון ליהי לראש חטיבת התעופה האזרחית בחברה, ל-50%

15.11.2017, 22:37 | שירות כלכליסט
ג'ון ליהי (67) אמור לפרוש לגמלאות בסוף השנה כאחת הדמויות המשפיעות בשוק התעופה המודרני. סמנכ"ל המכירות של איירבוס יוכל לספר לנכדיו שהוא מכר כ־15 אלף מטוסים בסכום כולל של 1.7 טריליון דולר והפך את החברה שבה עבד משחקנית קטנה למעצמה בינלאומית.

קראו עוד בכלכליסט

ואכן, נתח השוק של איירבוס בשוק התעופה האזרחי גדל מ־18% ב־1995, השנה שבה התמנה לראש חטיבת התעופה האזרחית בחברה, ל־50% בשנת 2000. גם כיום היא מחזיקה בנתח שוק דומה ונחשבת יחד עם בואינג, לשליטה הבלתי מעורערת של הענף. נשיא צרפת ניקולא סרקוזי אף העניק לליהי ב־2012 את אות לגיון הכבוד, כהוקרה על תרומתו לתעשיית התעופה הצרפתית והאירופית.

ליהי האמריקאי החל לעבוד באיירבוס ב־1985. הוא הוביל את כניסתה לשוק התעופה בארה"ב, והפך את מטוסיה לשכיחים ביותר בציים של חברות התעופה האמריקאיות. לנוכח הרקורד המרשים, באיירבוס מתקשים למצוא לו מחליף. סגנו, קיראן ראו היה המחליף המיועד, אך בתחילת החודש הוא הודיע שאין בכוונתו להיכנס לנעליו של הבוס.

אחד השמות הבולטים שהוזכרו בהקשר זה הוא כריסטיאן שרר, שמנהל כיום את ATR, חברה־בת של איירבוס שמייצרת מטוסים עם מנוע טורבופרופ. בסלון האווירי שנתפתח אתמול בדובאי התייחס שרר לסוגיה ואמר "אני עובד של איירבוס, אם הם מחליטים לקרוא לי בחזרה אליהם זו החלטה שלהם". שרר התלוצץ וציין כי ליהי הפך את מחלקת המכירות של איירבוס "לשנייה בטיבה בעולם, אחרי זו של ATR".

ג ג'ון ליהי | צילום: בלומברג ג

תגיות