אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דגמי ב.מ.וו באפריקה יורכבו בסיוע פסולת פרות צילום: בלומברג

דגמי ב.מ.וו באפריקה יורכבו בסיוע פסולת פרות

יצרנית רכבי היוקרה חותרת ליעד של 100% אנרגיה ירוקה. המפעל בדרא"פ יתבסס על פסולת מחוות במדינה

15.11.2017, 23:30 | תומר הדר

תוכניתה של ב.מ.וו לעבור למקורות אנרגיה מתחדשת מחייבת פתרונות יצירתיים באיתור מקורות האנרגיה הללו.

החטיבה האפריקאית של ב.מ.וו, המייצרת בין היתר את סדרה 3 ואת ב.מ.וו X3, בעיקר עבור השוק המקומי, הודיעה השבוע כי חלק ניכר מצריכת האנרגיה שלה במפעל בדרום אפריקה יסתמך על גז מתאן שמופק במפעל למחזור פסולת תרנגולות ופרות. הפסולת מגיעה מחוות המקבלות עבורה תשלום.

ב.מ.וו מייצרת מכוניות בדרום אפריקה מאז 1968 באתר ב.מ.וו רוסלין, הראשון שחנכה מחוץ לגבולות אירופה.

מפעל ב.מ.וו בדרא"פ. תוכנית עולמית, צילום: בלומברג מפעל ב.מ.וו בדרא"פ. תוכנית עולמית | צילום: בלומברג מפעל ב.מ.וו בדרא"פ. תוכנית עולמית, צילום: בלומברג

המיזם לשימוש באנרגיה המופקת מפסולת בעלי חיים מהווה חלק מתוכנית כלל עולמית של יצרנית כלי הרכב, שמתכננת מעבר מלא לאנרגיה ירוקה עד שנת 2020 לעומת 63% ב־2016.

במסגרת הפרויקט צפויה ב.מ.וו לעבור למקורות נקיים ומתחדשים ב־31 מתקני היצור שלה השוכנים ב־14 מדינות. במתקני ב.מ.וו בלייפציג, לדוגמה, משתמשת היצרנית באנרגיית רוח ואילו בספרטנבורג, דרום קרוליינה, שם מיוצר, ב.מ.וו X5 משתמשת החברה באנרגיה מגאז מתאן, המופק באתר פסולת סמוך.

בפועל, ב.מ.וו תיאלץ למצוא מקורות נוספים, אם ברצונה לספק חשמל נקי שווה ערך לצריכה שנתית של 220 אלף משקי בית. כדי להגיע ליעד, היא תחבור לספקיות אנרגיה סולרית, כך על פי ראש חטיבת האנרגיה המתחדשת של החברה יורי ויטשניג, שאמר את הדברים שלשום לסוכנות בלומברג.

תגיות