אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אחרי שעה בתור ניסיתי את המשקה הכי טרנדי באסיה: תה ירוק עם גבינה צילום: thatsmags

אחרי שעה בתור ניסיתי את המשקה הכי טרנדי באסיה: תה ירוק עם גבינה

היזם הסיני הצעיר ניה יונצ’ן חיפש מתכון מנצח שיוכל להתחרות בסטארבקס. אחרי שהשילוב בין תה למנגו לא התרומם, הוא הגיע איכשהו לגבינה

17.11.2017, 16:52 | אופיר דור, בייג‘ינג

התור הארוך ביותר בבייג‘ינג בימים אלו משתרך מחוץ לסניף של רשת התה HeyTea ברובע הקניות של העיר. הפופולריות העצומה לה זוכה הסניף מאז נפתח בחודש אוגוסט אף חייבה את מנהליו לשכור מאבטחים שימנעו מהקהל הממתין בחוץ מלחסום את הכניסות לחנויות הסמוכות.

קראו עוד בכלכליסט

בסופי שבוע תאלצו להיפרד לפחות משעתיים מהחיים כדי לנסות את המשקה הטרנדי ביותר כיום בסין ובאסיה - תה עם גבינה. אני יוצא יחסית בזול וביום שלישי בשמונה בערב כשאני מגיע למקום, התור יחסית סביר. רק 40 דקות המתנה פחות או יותר, מבטיח לי העובד המחלק תפריטים לממתינים.

התור לקניית התה המיוחד, צילום: cgtn התור לקניית התה המיוחד | צילום: cgtn התור לקניית התה המיוחד, צילום: cgtn

על התפריט של HeyTea מודפסת הסתייגות של החנות מתעשיית הספסרות שנוצרה סביבה, במסגרתה יש מי שמשכירים את שירותיהם ועומדים בתור כדי לספק את המשקה הנחשק ללקוחות שמוכנים לשלם עמלה. שמועה לא מבוססת שנפוצה בשנגחאי, שם נפתחה חנות של HeyTea בפברואר האחרון, היתה על אדם שהרוויח 50 אלף יואן (כ-26 אלף שקל) בחודש אחד מספסרות תה. כדי לצמצם את התופעה מגבילה היום הרשת את הלקוחות לרכישה של שלוש כוסות פר אדם.

החנות הקטנה והצפופה המעסיקה בקושי 15 עובדים מגישה מידי יום כ-3,000 כוסות תה. כדי לעמוד בקצב המטורף הזה ב-HeyTea לא מבזבזים זמן ועוד לפני שתגיעו לסוף התור אחד העובדים יבדוק מה אתם מתכוונים להזמין, כך שחס וחלילה לא תתעכבו שנייה מיותרת מול הקופה.

התור ב-HeyTea מורכב ברובו המכריע מצעירים וצעירות בשנות ה-20 לחייהם ועל אף ההמתנה הארוכה, האווירה מסביב חגיגית למדי. כמעט כל הממתינים שולפים סמארטפונים ומתעדים את עצמם בתור ואחר כך עם המשקה הנחשק. ההורים שלהם עמדו עדיין בתורים כדי לקבל מזון בהקצבה או לאכול בפעם הראשונה KFC ומקדונלד‘ס, אך גם הצעירים הסינים של המאה ה-21 מוכנים לחכות כדי לטעום את הלהיט החדש, יהיה זה תה או גלידה או לחם.

הזוג לפני בתור מספר שהם הגיעו לנסות את התה כבר ביום הפתיחה של הסניף. היום זו הפעם השלישית שלהם כאן. האם התה שווה את ההמתנה, אני מתעניין, והבחורה מהנהנת בביטחון. ”הם הרבה יותר טובים מהמתחרים“, היא אומרת וממליצה לי לנסות את הפייבוריט שלה תה פירות עם גבינה או לחלופין לתת צ‘אנס לתה שחור עם גבינה ”שזה משקה שנמכר רק בסניף הזה“. אני מחליט דווקא ללכת על בטוח ולקחת את המשקה הקלאסי של הרשת - תה ירוק קר עם גבינה.

התה של רשת HEYTEA, צילום: thatsmags התה של רשת HEYTEA | צילום: thatsmags התה של רשת HEYTEA, צילום: thatsmags

השקעה של 100 מיליון יואן

רשת HeyTea הוקמה ב-2012 בעיר ג‘יאנגמן במחוז גוואנג דונג בדרום סין על ידי היזם ניה יונצ‘ן, שהיה אז רק בן 20. אף שלא ידע הרבה על תה (העסק הקודם שלו היה בתחום הטלפונים הסלולריים בכלל), היזם הצעיר ניה החל לעשות ניסויים במטרה למצוא מתכון מנצח שיוכל להתחרות מול סטארבקס. לפי הדיווחים, בתחילה ניסה ניה לשלב ללא ההצלחה בין מנגו לתה לפני שהגיע לרעיון של גבינה. כיום ב-HeyTea בוזקים מעל התה שכבה סמיכה שכוללת תערובת של גבינת אנקור מניו זילנד, חלב, שמנת ומלח.

על אף הנוסחה החדשנית, הרשת של ניה דשדשה לאורך תקופה ארוכה ורק בשנה האחרונה הגיעה הפריצה הגדולה שלה. הרשת גייסה 100 מיליון יואן (כ-15 מיליון דולר) מקבוצת משקיעים ובראשם קרן IDG Capital, שהשקיעה בין השאר ביצרנית הסלולר הסינית שיאומי, ועם הכסף עברה מיתוג מחדש בהשראת אותה סטארבקס ופתחה סניפים ראשונים בשנגחאי ובייג‘ינג. השילוב בין גבינה לתה אומץ מאז בהצלחה על ידי שורה של רשתות נוספות מסינגפור והונג קונג ועד ניו יורק ולוס אנג‘לס.

לצד ההצלחה המסחררת הופנו כלפי הרשת גם חיצי ביקורת. בעוד ב-HeyTea טוענים כי ההמתנה הארוכה בסניפים נובעת מהקפדה להכין את המשקאות ממש רגע לפני ההגשה ללקוח, בעיתונות הסינית הופיעו דיווחים על כך שהרשת העסיקה ניצבים כדי לנפח את התורים בהשקה בשנגחאי ובבייג‘ינג. ברשת יעדיפו לייחס את הפופולריות שלהם לשימוש בעלי תה מיובאים איכותיים במיוחד, אך יש שיטענו כי הצלחה הזאת נובעת יותר משימוש מושכל בבלוגרים בתשלום שיצרו באזז סביב HeyTea ברשתות החברתיות הסיניות.

לא לשתות עם קש

אחרי הקופות אני פוגש מעריצה נוספת של הרשת, סטודנטית לספרות אנגלית באוניברסיטת התחבורה של בייג‘ינג שחובשת מסכה ורודה שמכסה את כל הפנים, אפילו שאין ממש זיהום אוויר בחוץ היום. היא מגיעה במקור ממחוז גוואנג דונג, בדיוק כמו HEYTEA. ”בדרום סין יש הרבה סניפים של הרשת ולכן לא צריך לחכות בתור יותר מידי אבל בבייג‘ינג יש רק שתי חנויות“, היא מסבירה בגאווה. ״אנשים בבייג'ינג חושבים שאם הם יעלו תמונות עם המשקה לרשת זה יהפוך אותם למגניבים אבל אני כבר רגילה לשתות את התה הזה“.

המספר שלה מגיע קודם והסטודנטית אוספת את ההזמנה. כוס אחת היא תיקח לקמפוס בקצה השני של העיר עבור חבר לספסל הלימודים שעדיין לא ניסה את הפלא. רגע לפני שאני סופסוף מקבל את המשקה שלי מסביר לי עובד הדלפק איך צריך לשתות אותו, בלי לנער או לערבב בין הגבינה לתה וללא קש, אלא ישירות דרך חריץ שנפתח בכוס הפלסטיק השקופה.

יכול להיות שנפלתי קורבן למיתוג המתוחכם והחלקלק של HEYTEA, אבל איכשהו אחרי הלגימה הראשונה מהמשקה גם אני הופך למעריץ. הלגימות הראשונות מהתה הן באמת לא פחות מאלוהיות כשמתיקות ומליחות מתערבבות בפה לשילוב מושלם, מוזר ומהפנט בבת אחת. אני כמעט מתפתה לחזור שוב לתחילת התור כדי להזמין עוד כוס. טוב, רק כמעט.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות